וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: כתב אישום בכפוף לשימוע נגד חברת דן, המנכ"ל לשעבר ועו"ד סיני גלבוע

הילה רז

4.10.2010 / 15:29

הפרקליטות סבורה כי גלבוע קיבל שוחד בסכום של מיליוני שקלים מחברת דן על מנת לקדם תוכנית בנייה בפ"ת



הפרקליטות תגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד עו"ד סיני גלבוע, חברת התחבורה הציבורית דן, מנכ"ל החברה לשעבר דוד חרמש וחברת הראל דביר נכסים ובניין - כך הודיעה היום פרקליטת מחוז תל אביב, עו"ד רחל שיבר, לאחר שבחנה את חומר הראיות שנאסף בתיק החקירה שנערכה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה והסתיימה לפני כשלוש שנים.







הפרקליטות מייחסת לגלבוע, בכיר בתנועת ש"ס, עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון; לחברת הראל דביר עבירות של הלבנת הון ולחרמש ולחברת דן, עבירה של מתן שוחד. החשדות מתייחסים לתקופה שבה כיהן גלבוע, בנוסף לעיסוקו בעריכת דין באופן עצמאי, כסגן ראש העיר פתח תקווה וכמ"מ יו"ר הועדה המקומית.



על פי החשדות, חרמש, שכיהן בתקופה הרלבנטית כמנכ"ל דן, פנה לגלבוע על מנת שייצג את חברת דן ויפעל להשבחת זכויות בנוגע להתנגדותה לתוכנית מתאר מקומית שיזמה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בפתח תקווה החלה גם על שטח המוחזק על ידי חברת דן. חרמש ודן עשו זאת, על פי הנטען, במטרה שגלבוע ידאג לקידום ההתנגדות תוך ניצול קשריו ומעמדו בעירייה.



הפרקליטות סבורה כי גלבוע ייצג את חברת דן בפני הוועדה המקומית, הוועדה המחוזית והוועדה הארצית לתכנון ובנייה בקשר לתוכנית ולהתנגדות, בתמורה לשוחד בסכום של מיליוני שקלים שקיבל מחברת דן ומחרמש. השוחד, טוענת הפרקליטות, הועבר לחשבון הבנק של חברת הראל דביר נכסים שנוהלה והופעלה על ידי גלבוע ושבעליה הרשום היא אשתו של גלבוע.



גלבוע, סבורים בפרקליטות, קידם את התנגדות חברת דן, תוך ניצול קשריו ומעמדו בעירייה ובוועדה המקומית, כאשר לפי החשד בחלק מהמקרים הוא הסתיר את העובדה שחברת דן שכרה שירותיו.



אתמול הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו זמני לתפיסת רכוש השייך לגלבוע הכולל חשבונות בנק, נדל"ן, כלי רכב, קופות גמל ומניות. דיון במעמד הצדדים נקבע לשבוע הבא. הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה לעתור לחילוט הרכוש של גלבוע בתום ההליכים המשפטיים במידה שגלבוע יורשע בדין.



חקירת המשטרה בעניין הסתיימה במאי 2007 והיא נגעה גם לחשדות בעניינו של ראש עיריית פתח תקוה, יצחק אוחיון, שנחקר בחשד למרמה והפרת אמונים. בזמנו הודיעה המשטרה כי התשתית הראייתית נגדו גבולית.



הפרשה נחשפה בראשונה ב-2006 בתוכנית התחקירים "עובדה". בדו"ח מבקר המדינה שפורסם ארבעה חודשים אחר כך, נכתב כי גלבוע, פעל תוך "ניגוד עניינים חמור וניצול של מעמדו הציבורי, השפעתו, סמכותו וקשריו בעירייה ובוועדה המקומית, כדי לקדם את עסקיו הפרטיים ולקבל טובות הנאה". המבקר החליט להעביר את הפרשה לטיפול היועץ המשפטי לממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully