וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה וחמאס מחזיקים בנשק שאין באירופה"

יהושע בריינר

13.9.2010 / 12:58

במהלך כינוס שנערך בהרצליה, הזהיר ראש המטה ללוחמה בטרור מההשלכות של ארסנל הנשק המוחזק בלבנון וברצועת עזה. "יש ברשותם טילים שמגיעים לטווחים של למעלה מ-300 ק"מ"

"לחיזבאללה יש היום נשק שאפילו למדינות באירופה אין וזה נכון גם לחמאס. חיזבאללה מחזיק מטוסים ללא טייס וטילים שמגיעים לטווחים של למעלה מ-300 ק"מ, ובדומה לכך גם חמאס בעזה", כך אמר היום (שני) ראש המטה ללוחמה בטרור, תת אלוף במיל' ניצן נוריאל במהלך הרצאה שנשא בכינוס של המכון למדיניות נגד טרור שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה.

לדברי נוריאל, ישנו קשר הדוק בין ארגוני הטרור העולמיים לבין הטרור בישראל, והם ממשיכים להתחמש בסיוע ובתמיכת מדינות כדוגמת סוריה. "כיום לטרור יש יכולות לאומיות", הגדיר זאת תא"ל נוריאל, "זה כבר לא שלושה אנשים שמנסים לבנות מטען חבלה לשים בצד הדרך. אם רוצים להילחם בטרור, צריך רצון עולמי להילחם במדינה שמממנת ותומכת בארגונים".

כך למשל תיאר נוריאל מוסד בסוריה אשר מספק לחיזבאללה ולחמאס טילים. "המוסד הזה עובד קשה מאוד על מנת לספק לאותם ארגונים 'צעצועים'. צריך להעביר לסוריה מסר חד וברור שבפעם הבאה שיעברו אמצעי לחימה, התשובה תהיה השמדה של אותו מוסד. אני מאמין שהטרור יתקיים לעד, אי אפשר להוריד טרור לרמה של אפס, אבל המטרה שלנו היא להוריד את הטרור לרמה שאפשר לחיות איתה, ולכן בראייה הבינלאומית יש צורך לקבל החלטות שיסייעו ללחימה בטרור ולוודא שהמדינות שמעודדות טרור יענשו על כך יום אחרי יום".

נוריאל תיאר את מצבם של ארגוני הטרור העולמיים, ואמר כי ביכולתם להוציא פיגוע גדול נוסח 11 בספטמבר. "ראשי ארגוני הטרור העולמיים מרגישים שאם הם רוצים להוציא פיגוע גדול נוסח 11 בספטמבר, שבו ביום אחד יתפוצצו מאה אנשים במאה מקומות שונים בעולם, הם מסוגלים להוציא זאת לפועל", אמר. לדברי נוריאל, מצבם של ארגוני הטרור בעולם טוב, וביכולתם להוציא פיגועים גדולים בכל נקודה בעולם. "הם מרגישים שהם בדרך הנכונה. באופן כללי, הם מצליחים להוציא מספיק טרור מסביב לעולם על מנת לומר 'אנחנו פה, ואנו יכולים לעשות כל מה שאנו רוצים'. יש להם מספיק מתנדבים לפיגועי התאבדות, היכולות והמוטיבציה קיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully