וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: יואב גלנט יהיה הרמטכ"ל הבא

5.9.2010 / 13:08

השרים אישרו את מינויו של אלוף פיקוד הדרום לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. הוא צפוי להיכנס לתפקידו בפברואר 2011 ולכהן בו שלוש שנים. ברק: "גלנט מפקד בעל אומץ לב יוצא דופן"

שרי הממשלה אישרו בצהרים (ראשון) את מינויו של אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. גלנט צפוי להחליף בתפקיד את רא"ל גבי אשכנזי ב-14 פברואר 2011. השר היחיד שהצביע נגד המינוי הוא מיכאל איתן (הליכוד). בנוסף, קיבלה הממשלה את המלצת שר הביטחון אהוד ברק, לפיה גלנט יכהן בתפקיד שלוש שנים, עם אפשרות להאריך את הכהונה לארבע שנים. השרים בני בגין ויובל שטייניץ (הליכוד) הצביעו נגד הההחלטה לקצר את כהונת הרמטכ"ל.

לפני ההצבעה בממשלה, אמר השר ברק לשרים: "יואב גלנט הינו מפקד בעל אומץ לב יוצא דופן ורקורד מוכח בפיקוד והובלת אנשים גם בקשים שבמבחנים. לאורך השנים בלט יואב בתוך החבורה המובחרת של מפקדי השדה. כאלוף, כרמטכ"ל וכשר הביטחון, עקבתי אחרי עשייתו, ביצועיו וקור רוחו במבצעים רבים בעבר, ולאחרונה במבצע "עופרת יצוקה", ואני יכול להעיד על תכונותיו – שיקול דעת, רצינות, אחריות והבנה מקצועית עמוקה של זירת המלחמה, הפעלת מערכה משולבת אוויר-ים-יבשה, דבקות במשימה והקרנת תנופה ורוח קרב לכוחות".

שר הביטחון גם חלק שבחים לרמטכ"ל הנוכחי. לדבריו, "הרמטכ"ל אשכנזי ראוי להערכה רבה על פועלו בכל הקשור לשיקומו של צה"ל לאחר מלחמת לבנון השנייה – בין היתר הוביל בצבא תנופת אימונים בסדיר ובמילואים, הנהיג את החזרה ליסודות המקצוע הצבאי, כמו גם השבת תחושת המסוגלות לכוחות".

ברק הוסיף, כי "אשכנזי הוביל את המטה הכללי ואת צה"ל כולו גם במבצעים גלויים ובראשם "עופרת יצוקה" וגם בפעולות עלומות שלא ניתן לתת להם פומבי. לצדו פועל מטה כללי איכותי ומקצועי מאוד – מניסיוני והיכרותי מדובר בחבורה מצוינת, מונעת מתחושת שליחות ואחריות, עם הבנה עמוקה של תהליכים ביטחוניים מקצועיים. כשר המופקד על שלומם וביטחונם של אזרחי המדינה, אני יכול לומר בביטחון כי עם ישראל יכול להתגאות במפקדיו".

הרמטכ"ל אשכנזי התייחס הבוקר למינויו הצפוי של האלוף גלנט למחליפו. במפגש עם תלמידים באור יהודה אמר אשכנזי: "גם אני וגם חבריי פורום המטכ"ל נסייע לו להיכנס לתפקידו במועד שנקבע לו בעוד חצי שנה". בכך הפריך הרמטכ"ל הנוכחי את הדיווחים, לפיהם הוא שוקל לפרוש מצה"ל לפני תום כהונתו בפברואר 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully