וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ: התפטר מקורב למנדלה שקיבל יהלומים

טליה שחר

19.8.2010 / 15:16

מקורב לנשיא דרום אפריקה לשעבר התפטר מתפקידו בקרן הצדקה של מנדלה, לאחר שבמהלך משפטו של רודן ליבריה לשעבר נודע כי הדוגמנית נעמי קמפבל מסרה לו יהלומים שקיבלה ככל הנראה מטיילור

מנהל בקרן הצדקה של נלסון מנדלה התפטר אמש (רביעי) מדירקטוריון הארגון, לאחר שהודה כי השאיר בידיו את היהלומים גולמיים שקיבל המדוגמנית הבריטית נעמי קמפבל ב-1997. ג'רמי ראקטליף, שעמד בראש הקרן לילדים של נשיא דרום אפריקה לשעבר (NMCF) באותה תקופה.

לפני מספר שבועות הודה ראקטליף כי הוא מחזיק ביהלומים, אחרי שקמפבל העידה במשפטו של רודן ליבריה לשעבר צ'ארלס טיילור. התביעה מנסה להוכיח שהיהלומים הם "יהלומי דמים" שטיילור נתן לקמפבל אחרי ארוחה שאורגנה על ידי הארגון בדרום אפריקה ביוהנסבורג.

קמפבל העידה כי לא ידעה מי נתן לה את "האבנים הקטנות והמלוכלכות" הללו. היא מסרה אותם לראקטליף כדי שימכור אותם ויגייס כסף לקרן. אולם הוא המשיך להחזיק בהם במשך 13 שנים, לטענתו כדי להגן על שמו הטוב של מנדלה, ורק באחרונה מסר אותם למשטרה.

לדבריו, הוא הסכים לקחת את היהלומים מקמפבל, מכיוון שהוא חשש שהיא עלולה לעבור על החוק בדרום אפריקה אם היא תוציא אותם מהמדינה. ראקטליף התנצל בפני הדירקטוריון על כך שלא חשף את המידע הזה בפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully