וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לביהמ"ש: "לא זקוקים כרגע למסמך גלנט"

15.8.2010 / 11:09

המשטרה פנתה לביהמ"ש והודיעה כי חלה התפתחות בחקירה, המייתרת את מסירת מסמך גלנט לידיה. "נצטרך את המסמך רק לצורך השלמת החקירה"

התפתחות בחקירת מסמך גלנט: הפרקליטות פנתה הבוקר (ראשון) לשופט בית המשפט המחוזי בפ"ת, אברהם טל, והודיעה לבית המשפט כי המשטרה אינה זקוקה בשלב הזה ל"מסמך גלנט" ומעריכה כי בדיקתו תידרש רק לשם השלמת החקירה, אולם היא מקווה שהמחלוקת בנושא עם חברת החדשות תתייתר בשל "התפתחויות בחקירה המאפשרות את התקדמותה, בשלב זה, בכיוונים אחרים". המשטרה מבקשת לדחות את תשובתה הסופית לגבי נחיצות המסמך ליום חמישי.

ביום חמישי דחה בית המשפט המחוזי בפתח תקווה בשבוע את החלטתו בערעור חברת החדשות של ערוץ 2 על הוראת בית משפט השלום למסור למשטרה את "מסמך גלנט". בינתיים יישאר המסמך בכספת בית המשפט. חדשות 2 ערערו למחוזי על החלטת בית המשפט השלום שחייבה אותה למסור את המסמך לידי המשטרה.

חברת החדשות של ערוץ 2 הפקידה את מסמך גלנט בכספת בית המשפט, לאחר שבתחילה דרשה המשטרה לקבל לידיה את המסמך המקורי. בחדשות 2 סירבו והמשטרה פנתה לבית המשפט. בית משפט השלום הורה לערוץ 2 להעביר את המסך לידי המשטרה, אך בערוץ החליטו לערער על ההחלטה לערכאה גבוהה יותר. טענת חדשות 2 בערעור היא כי קיים חשש שהעברת מסמך גלנט למשטרה תביא לחשיפת המקור.

צוות היאחב"ל החוקר את פרשת "מסמך גלנט", ממשיך לחקור האם מדובר במסמך מזויף, בניסיון לגלות מי עומד מאחוריו. לפי ההערכות, במהלך השבוע הקרוב צפויים להגיע למשטרה מספר אלופים, ולא נשללת האפשרות כי גם הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, יגיע למסור עדות בפרשה. גם האלוף גלנט עצמו צפוי לקבל זימון לעדות. בנוסף לאלופים צפויים להיחקר גם גורמים בכירים במשרד הביטחון.

בימים האחרונים העידו בפרשה גם דובר צה"ל, תת אלוף אבי בניהו וגורמים נוספים בצה"ל. במשטרה הדגישו כי מדובר בגביית עדויות ולא בחקירה תחת אזהרה. עוד אומרים במשטרה כי הם מחכים לקבלת מסמך גלנט עצמו כדי להתקדם בחקירת הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully