וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבד את ארסן? האם עלייתו המטאורית של לורן קוסיילני תימשך בארסנל

13.8.2010 / 16:10

מה גרם לונגר לשים 12 מיליון יורו על לורן קוסיילני, שלפני שלוש שנים שיחק בליגה השלישית בצרפת, ולחשוב שהבלם ישפר את ההגנה הנוראית של ארסנל

בקיץ 2007, מתוסכל מהעובדה שהוא מתופקד בעיקר בעמדת המגן הימני וגם שם לא זוכה למספיק הזדמנויות, החליט לורן קוסיילני שהגיע הזמן לעזוב את הבית. רגע לפני גיל 22 נטש השחקן את קבוצת האם גנגאן אחרי 40 משחקים בשלוש עונות, השאיר מאחור את החברים שהעניקו לו את כינוי החיבה 'קוקו' וירד לליגה השלישית כדי לשחק כבלם בהרכב של טור הקטנטנה. שלוש שנים חלפו, וההחלטה הזו - עליה חשבו בגנגאן כי תחסל לו את הקריירה – התבררה כצעד המשמעותי הראשון לקראת עלייה שהיא לא פחות ממטאורית.

שחקן ארסנל לורן קוסיילני. Phil Cole, GettyImages
חשבו שיפול, אז הוא המריא. קוסיילני/GettyImages, Phil Cole

כבר בעונתו הראשונה העפיל קוסיילני עם טור לליגה השנייה. ב-2008/9 הוא כבר נבחר לשחקן ההגנה של העונה בליגת המשנה, צד את עיני קבוצות הליגה הבכירה ועבר ללוריין בעסקה של 1.7 מיליון יורו עם חוזה לארבע שנים. גם בקבוצה מבריטני לא נעצרה ההתקדמות של הבלם. הוא נכנס בקלות לנעליו של מיקאל סיאני, נבחר לשחקן המצטיין של הקבוצה בעונה הקודמת עם שלושה שערים ב-35 משחקים וביצע קפיצת מדרגה נוספת. הפעם לארסנל ולליגת האלופות, בהעברה שהסתכמה בכ-12 מיליון יורו.

בעזרת נחישות, אמונה והרבה עבודה קשה, הצליח קוסיילני לנסוק לגבהים שאף אחד לא האמין שיגיע. עכשיו הוא מתאקלם לסביבה החדשה בלונדון, וצריך להוכיח לכולם שארסן ונגר לא טעה. המנג'ר הצרפתי הציב את קוסיילני עוד במאי בראש רשימת הקניות שלו, להפתעת רבים שלא הבינו איך שחקן שלפני שלוש שנים שיחק בליגה השלישית בצרפת, יכול להפוך לפתע לשחקן הרכב במועדון פאר כמו ארסנל. קוסיילני עצמו הודה בראיון הפרידה בצרפת כי "הכל קורה מאוד מהר". אולי מהר מדי?

אמץ לוחם

בעונה שעברה ספגה ארסנל 41 שערי ליגה – כמות מוגזמת לכל הדעות. במהלך הקיץ נפרד ונגר מוויליאם גאלאס, סול קמפבל, מיקאל סילבסטרה ופיליפ סנדרוס, ועד כה הגיע רק קוסיילני כדי לחזק את מרכז ההגנה אותו נטשו הארבעה. "הופתעתי שארסנל בכלל מתעניינת בשחקן מלוריין שבאמתחתו עונה אחת בלבד בליגה הראשונה", סיפר בכנות קוסיילני בראיון ב'ל'אקיפ'. "מיד הבנתי שעל הזדמנות כזו אסור לי בשום אופן לוותר".

הצרפתי החדש מתוכנן להתחרות עם השוויצרי יוהאן ג'ורו על המקום לצד תומאס ורמאלן, שבטוח כי השילוב בינו לבין קוסיילני יהיה מוצלח. "לורן קשוח", פצח הבלגי הבינלאומי בשיר הלל לחבר החדש. "הוא לא גבוה, אבל הוא שחקן חכם, מהיר על הקרקע ודוגל בשמירה צמודה. הוא החבילה השלמה. אני חושב שנוכל לעבוד טוב יחד, בעיקר כשהוא ימני ברגל ואני שמאלי". ורמאלן זיהה מהר מאוד את התכונות הטובות במשחקו של קוסיילני. כמו הבלגי, גם הצרפתי טכני מאוד ביחס לתפקידו, יודע להניע כדור ובעל משחק ראש מצוין בשני צידי המגרש. מדובר בנשק התקפי נוסף, אף על פי שמדי פעם הוא נתפס מחוץ לעמדה שלו, בדיוק כמו ורמאלן.

קוסיילני הציג בשנה האחרונה יכולת קריאת משחק מעולה, כשהנתונים שלו מצביעים על 159 חטיפות ו-328 ניקויי כדור – הטוב בליגה בשתי הקטגוריות. יחד עם זאת, הבגרות בהתנהלותו היא זו שככל הנראה צדה את עינו של ז'יל גרימנדי, שחקן העבר של ארסנל המשמש כסקאוט של המועדון בצרפת, וכבשה גם את ונגר. "זיהינו את קוסיילני כבלם מצוין שיהיה תוספת אדירה לקבוצה", אמר ונגר עם החתמתו של הרכש הצרפתי החדש שלו. "הייתה לו עונה נהדרת בלוריין והוא השתדרג בצורה משמעותית. הוא לוחם עם עוצמה מנטאלית ופיזית".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אדמס או סנדרוס?

דווקא הקטע הפיזי, בניגוד לטענתו של ונגר, נחשב לנקודת התורפה במשחקו של קוסיילני, כפי שגם הוא עצמו יודע. "אני חייב להוסיף מסת שריר ולהתחזק", אמר הבלם שספג רק שלושה כרטיסים בעונה החולפת. "צפיתי הרבה בכדורגל האנגלי בשנים האחרונות ואני אוהב את האתגר הפיזי שמציעה לי הפרמיירליג. אני לא פוחד מכלום". גם פרשן ה'ל'אקיפ', סדריק רוקט, מצביע על הפן הפיזי כטעון שיפור. "הוא לוחם שלא אומר נואש, אחד שנצמד כמו דבק לחלוצים עליהם הוא שומר ויש לו את כל מה שאפשר לבקש מבלם", קבע רוקט. "יש לו הכל, פרט למבנה הפיזי".

ההתחלה בארסנל התגלתה כלא פשוטה בכלל. אמנם בסגל התותחנים לא חסרים דוברי צרפתית, אך בכל זאת לקוסיילני לוקח זמן להתאקלם וגם היכולת על כר הדשא לא מזהירה עד כה. תהיות רבות לגבי יכולתו לתפקד במרכז ההגנה של ארסנל, עלו בעקבות ה-5:6 המוזר של ארסנל במשחק ההכנה מול לגיה ורשה. ההגנה נראתה רע, כשקוסיילני עצמו הציג משחק מהוסס שלא הזכיר לרגע את הבלם ההחלטי והרגוע מהליגה הצרפתית. "חוסר הניסיון יפגע בו בתחילת הדרך", הרגיע סדריק רוקט. "צריך לזכור שהוא שיחק רק עונה אחת בליגה הראשונה בצרפת, ולפני שלוש שנים בגנגאן בכלל לא עשו מאמץ להשאיר אותו. אני מקווה ומאמין שקוסיילני יתפתח אצל ונגר ויענה על הצורך של נבחרת צרפת בבלמים צעירים וטובים".

ההופעות המגומגמות של קוסיילני בטרום העונה העלו טרוניות לגבי מידת השפעתו של הסקאוט גרימנדי על הסגל וקראו לרכישת בלם נוסף, אותו בכל מקרה רוצה ונגר לצרף. גם כאן גרימנדי נמצא בתמונה ומרכז את מירב המאמצים בצרפת, כשהבלמים שנלקחים בחשבון הם ממאדו סאקו מפריס סן ז'רמן ואמיר ספאחיץ', המנהיג הבוסני של הגנת מונפלייה. "אם ארסנל שילמה 12 מיליון יורו עבור קוסיילני, ספאחיץ' שווה פי שלושה", הודיע חגיגית לואי ניקולאן, נשיאה של מונפלייה. במצב העניינים הזה, נראה כי התותחנים יצטרכו לשים מבטחם בקוסיילני ולראות האם חולצה מספר 6 שקיבל תוביל אותו בדרכו של האייקון טוני אדמס, או שגורלו יהיה דומה לאחרון שלבש את החולצה הזו - פיליפ סנדרוס?

צרפת או פולין?

במהלך העונה השנייה שלו בטור, בזמן שהקבוצה רצה בצמרת וההגנה בראשותו רשמה תשעה משחקים ללא ספיגה, קיבל קוסיילני הצעה מעניינת מההתאחדות הפולנית. נציגים של המאמן דאז, ליאו בינהאקר, הגיעו לעקוב אחרי לודוביק אוברניאק, קשרה של ליל שהצטרף לבסוף לנבחרת פולין, ושמעו על קוסיילני (בפולנית: קושצ'יילני. השחקן דבק בגרסה הצרפתית, ולכן גם אנחנו) שסבו הוא פולני שהיגר לצרפת. מאיזושהי סיבה, אולי מתוך אמונה פנימית חסרת הסבר – הרי מי ייקח בלם מהליגה השנייה לנבחרת צרפת? - בחר קוסיילני להשאיר את האופציות פתוחות ולא להיענות לפולנים.

כמו במקרה הפרידה מגנגאן, גם כאן התברר שהבחור לוקח החלטות נכונות. לורן בלאן אמנם לא זימן אותו לסגל נבחרת צרפת למשחק ההכנה מול נורבגיה, אך הוא הודיע כי הבלם נמצא בתוכניות שלו ויקבל זימון בעתיד. בפולין המשיכו בניסיונות השכנוע עד לתקופה האחרונה, כשבשבוע שעבר הבריז קוסיילני מפגישה עם המאמן פרנצישק סמודה, במה שכנראה סגר את הרומן הפולני מבחינתו. "הוא מחכה לסימן מהצרפתים וכמובן מעדיף לשחק שם", סיפר לוקאש פביאנסקי, שוערה הפולני של ארסנל, לכלי התקשורת בארצו. "אפשר להבין אותו, זו המדינה שלו. בכלל, הוא אמר לי שמלבד שם המשפחה אין לו שום דבר משותף עם פולין. התחלתי לקרוא לו 'פולני' בחדר ההלבשה, אבל לא נראה לי שזה יעזור".

קוסיילני יודע שמארסנל יהיה לו הרבה יותר קל לתפוס מקום של קבע בנבחרת צרפת, במיוחד כשהוא עובד עם מאמן כמו ונגר. גם כריסטיאן גורקוף, שאימן אותו בלוריין ואחראי במידה רבה להתקדמות העצומה שלו בעונה האחרונה, מאמין שזה רק עניין של זמן עד שייכנס לנעליו של וויליאם גאלאס גם בנבחרת. "הופתעתי שבלאן לא זימן אותו, במיוחד בנסיבות שנוצרו", אמר גורקוף. "הוא ראוי לזימון וגם יקבל אותו, אין לו מה לדאוג. הוא רק צריך להמשיך בגרף ההתקדמות בארסנל". כעת קוסיילני יצטרך לגלות האם הוא מסוגל להשתדרג או שמא הגיע לקצה גבול היכולת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully