וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי: "חיי הלילה של תל אביב חשובים לי"

איילה חננאל

8.8.2010 / 21:38

בכנס איגוד הברים והמועדונים אמר ראש עיריית ת"א רון חולדאי, כי חשוב לו לשמר את חיי הלילה, מבלי לפגוע באיכות החיים של תושבי העיר. יו"ר איגוד הברים: "נהיה מאוגדים ונגן על חיי הלילה"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: רן צימט)

כינוס ראשון מסוגו התקיים היום (ראשון) בבית ציוני אמריקה בת"א, בו נפגשו כמאה בעלי מועדונים וברים בת"א עם ראש העיר רון חולדאי. בכנס נכחו גם בכירי משטרת מחוז ת"א וחברי מועצת העיר. סגן ראש העיר אסף זמיר, שהיה ממארגני הכנס, אמר כי מטרתו "לפתוח ערוץ של הדברות בין העירייה לבעלי העסקים, ולהנחיל סדר בחיי הלילה של תל אביב, שמהווים נדבך משמעותי ובלתי נפרד מאופייה של העיר".

המפגש נערך ביוזמת ארגון בעלי הברים והמועדונים, שקם לפני כשמונה חודשים. יו"ר הארגון רונן מיילי, דיבר בכינוס על הקשיים הרבים העומדים כיום בפניי בעלי הברים והמועדונים בעיר בתהליך הוצאת רישיון העסק. לדבריו, "כיום פועלים בתל אביב 1758 בתי עסק, להם יש אישור למכור משקאות משכרים והם מוגדרים כברים ומועדונים, מתוכם כ-80% פועלים ללא רישיון. הוצאת רישיון עסק הינו כמעט בלתי אפשרית. מדובר בתהליך בירוקרטי ויקר כאשר פעמים רבות, ניתנות על ידי הרשויות השונות הנחיות סותרות".

בנוסף ציין מיילי, כי העירייה מעבירה את כל העסקים הליך זהה, בין אם מדובר בבר שכונתי קטן או במועדון ריקודים ענק. לדבריו, "יש צורך לעשות התאמה, כך שבעלי ברים קטנים יוכלו לעבור הליך מזורז ופחות יקר. כיום, 90% מהברים והמועדונים נסגרים עקב הבירוקרטיה הזאת מבלי שסיימו את הליך הרישוי".

"זו רק יריית הפתיחה"

הנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום בכינוס היו הגבלת שעות הפתיחה של ברים ומועדונים בעיר ותקנות הרעש, נושא שלא פעם עלה לדיון ציבורי ותקשורתי וזכה לביקורות רבות עקב סגירתם של מועדונים, כגון אלנבי 58 וה"זום".

ראש עיריית ת"א רון חולדאי התייחס לנושאים אלה, ואמר כי "יש למצוא את השילוב והאיזון בין מגורים ובילויים". חולדאי הביא כדוגמא דווקא את מועדון אלנבי 58 שלדבריו, "היה מועדון מצליח ומוביל, אך מה לעשות שהוא שכן בלב איזור מגורים?". את העובדה שהמבנה שבו היה המועדון עומד היום נטוש ומאכלס סביבו בעיקר מחוסרי בית ,לא ציין חולדאי.

חולדאי הדגיש כי "בחלקים מסוימים של העיר היו בעלי מועדונים שטענו בפניי כי הם ספגו הפסדים, אז אני אומר שמי שיש לו טענה לפגיעה ברווחים - תביאו לי את המאזנים שלכם ונראה אם באמת הפסדתם". את תשובת בעלי המועדנים חולדאי כבר לא יכול היה לשמוע, כיוון שעזב את המקום מייד לאחר שסיים לנאום.

עם זאת, משתתפי הכנס יצאו מרוצים. בתור הישג ראשון, יזמו בעלי ברים יחד עם האגף לרישוי עסקים בעיריית ת"א טיוטה למדריך רישוי למועדונים וברים בת"א, בתקווה כי בעתיד יהפוך המסמך לרשמי וינחה בעלי עסקים בעת הליך הוצאת הרישוי. מיילי ציין, כי "המפגש הזה הוא רק יריית הפתיחה בפתיחת ערוץ ההדברות בינינו לבין הרשויות מתך הבנת חשיבותם של חיי הלילה בת"א אשר מהווים מוקד משיכה לתיירים מכל העולם ומעניקים פרנסה לאלפי צעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully