וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חרא פה": ראיון מיוחד עם איל קיציס

אייל דץ

4.8.2010 / 11:44

ובתור אלוהים ב"זוהי סדום", איל קיציס יודע על מה הוא מדבר. בראיון מיוחד לקראת צאת הסרט של חברי "ארץ נהדרת", הוא גם מודאג מסגירת ביפ ומהכבדות של הקולנוע הישראלי

כמו סלבס טובים ורעים אחרים, גם אייל קיציס זכה לכבוד המפוקפק העונה לשם פייק טוויטר, חשבון טוויטר מזויף שאמור להגחיך את הסלב שלכאורה עומד מאחוריו. הפייק טוויטר של קיציס לא ממש מצחיק, אבל יש שם טוויט בודד שכן שווה להתעכב עליו: "מחפש פרוקטולוג טוב ולא יקר מדי, שיפתור את בעיית השמש הזו שממשיכה לזרוח לי מהתחת".

למרות היותו אחד האנשים הנחמדים בתעשיית הבידור בישראל, נדמה שהדמיון בין הציוץ הנ"ל לתדמית הציבורית של קיציס הוא לגמרי לא פייק. ההילה הקיציסית הזו, של חביב המורות והבנות כאחד, או במילים אחרות, האיש שיש לו הכול, היא כנראה זו שהביאה את יוצרי 'ארץ נהדרת' להעניק לו את התפקיד המחייב בסרטם החדש "זוהי סדום"- התפקיד של אלוהים, לא פחות ולא יותר.




קיציס עצמו מציג גרסה קצת שונה. "אני חושב שהם די שברו את הראש איזה תפקיד לתת לי", הוא מספר בראיון לוואלה! תרבות לרגל עליית הסרט לאקרנים ביום חמישי הקרוב. "הם לא אוהבים לתת לי תפקידים של דמויות מה שקצת מבאס מבחינתי. אני מתאר לעצמי שהם התלבטו לא מעט והתפקיד של אלוהים נפל להם טוב, כי זו הדמות שלפחות על פי הסרט, הכי דומה לבן אדם רגיל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלוהים, אבל רגיל. קיציס עם מוטי קירשנבאום בסרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואכן, מי שחושב ש"בזוהי סדום" הוא יקבל כדמות האלוהים לבן הזקן , גומל חסדים ומרפא חולים, כנראה לא הבין עדיין עם מי הוא מתעסק. האלוהים ע"פ יוצרי "זוהי סדום" הוא תחמן ברמות שאפילו דן מנו נראה לידו כמו אחד מ-ל"ו הצדיקים. הוא לא בוחל במיניפולציות הזולות ביותר כדי לשכנע את אברהם לקחת על עצמו את התיק העונה לשם ארץ כנען. "התסריטאים בסך הכול עשו אדפטציה לתקופתנו", מסביר קיציס. "אני מאמין שאם אלוהים היה יורד היום לעם הוא לא יכול היה להתנהל כמו בספר בראשית והיה צריך להתאים את עצמו לתקופתנו. זו בטח היתה התנהלות שיותר מתאימה לאיש מכירות בסלקום".

הפרשנות של יוצרי ארץ נהדרת - מולי שגב, דוד ליפשיץ ואסף שלמון - לסיפור המקראי לא עושה חסד עם תושביה הנוכחים של ארץ זבת חלב ודבש. המסר הוא ברור - שום דבר לא השתנה מאז הימים שבהם אונס זרים היה חלק משגרת היומיום. "אולי נדמה לנו שהתקדמנו מאז ימי סדום ועמורה ושהתפתחנו אבל ההאמת היא שזה לא ממש קרה", אומר קיציס. "פשוט עדכנו את השחיתות לימינו. הרי החוכמה היא לא להסתכל בראי הזמן ולהגיד 'כמעט עשינו שלום, הצלחנו לצמצם את האבטלה' וכו'. החוכמה היא להוציא את עצמך החוצה ולהסתכל על התמונה הכללית מבחוץ, כמו שאלוהים מסתכל מלמעלה. כשאתה נותן מבט-על אתה מבין שחרא פה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדום, ישראל, מה ההבדל? אלי פיניש כמלך סדום עם מריאנו בנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוויכוח האם ארץ נהדרת היא סאטירה או תוכנית בידור ותו לא אמנם נטחן כבר מכל הכיוונים, אולם לא צריך להתהדר בטייטל נביא כדי לחזות ש"זוהי סדום" יפריח בו חיים מחדש. יוצרי הסרט משתמשים באותן תחבולות מהמסך הקטן, כלומר תכנים סאטיריים לצד בדיחות שאין להגדירן אלא כבדיחות פלוצים, כמשמען. "זה תמיד היה הפטנט שלנו", מסביר קיציס. "אנחנו בעצם קוראים לקהל לבוא, נותנים להם הומור שיבינו ויצחקו ממנו, ואז נותנים להם מכה בבטן, לפעמים בלי שהם אפילו שמים לב, ואז חוזרים כאילו כלום לא קרה"

בנוסף, קיציס מקווה שהצלחה של הסרט בקופות תביא לא פחות ולא יותר לתחייתו המחודשת של ההומור הישראלי בקולנוע. "יש לנו נטייה בישראל לעשות סרטים טובים אבל גם מאוד כבדים", הוא אומר. "אני מקווה שהסרט יצליח ויביא לכך שנראה עוד סרטי הומור בקולנוע. סרטים על הצבא זה חשוב והכול אבל אי אפשר תמיד להיות כאלו כבדים. יש תחושה שיוצרים מרגישים רע אם הם לא עושים סרט שעוסק בנושאים כבדים. פעם עשינו סרטי בורקס ואני מקווה שהסרט יצליח ויצור ז'אנר חדש של במאים שיעשו קומדיות".

יואב דונט בסרט "לבנון".
סרטים על צבא זה חשוב, על למה הכבדות? יואב דונט בסרט "לבנון"

למרות שאת הפריצה שלו כיוצר צעיר הוא עשה דווקא בערוץ 2 עם הפריק שואו המיתולוגית "חלומות בהקיציס", קיציס נתפס כאחד הטאלננטים המזוהים ביותר עם ערוץ ביפ, ומי שעומד מאחורי כמה מהתוכניות היותר מצליחות ששודרו בערוץ כמו "לגעת באוכל", "החטא ועונשו", "האקדמיה לצחוק" ו"הדרבי הגדול". לדבריו, הסגירה הצפויה של הערוץ בשנה הבאה בהחלט מטרידה אותו.

"אני ממש מודאג מהכיוון בו יתפתחו דברים חדשים אחרי שביפ יסגר. איפה יש לך עוד ערוץ שלוקח חברה צעירים ורעיונות חדשניים ונותן להם הזדמנות כזו? ביפ יצר את התשתית של התרבות הישראלית בכל מה שקשור לקומדיה והערוץ שיחליף אותו חייב לעשות את אותו הדבר. מה יפה בביפ? שיכולת ליצור דברים שנראים לך קיצוניים ושרק בביפ אפשר לעשות ופתאום אחרי עונה או שתיים זה עובר לערוץ 2 ואתה אומר לעצמך: 'עשיתי את זה. הצלחתי למשוך את הקהל לדברים חדשים, לפתוח להם את הראש'. החשש שלי הוא שהיוצרים החדשים יהיו פחות אמיצים".

אם היו מציעים לך את תפקיד העורך הראשי של ערוץ ההומור החדש שעתיד להחליף את ביפ, היית לוקח?

"יכול להיות שעוד כמה שנים כן. כרגע אני עדיין בעניין של ליצור דברים בעצמי".

מעניין לעניין באותו עניין, בימים אלו מצלמים קיציס וטל פרידמן את התוכנית המוקומנטרית "מעצר בית". לדבריו, מדובר בתוכנית עם אפיל די אפל לדבריו ( "בוא נגיד שלא יהיו בה צחוקים מוקלטים") ואחד הדברים היותר מהנים שהוא עשה. "אנחנו עובדים על זה כבר שלוש שנים, עם הרבה נפילות באמצע אבל אנחנו לא מוותרים וממשיכים להילחם ולהתקדם", אומר קיציס, שגם לא מכחיש שהיום הוא ופרידמן נמצאים בעמדה שבה הם יכולים לעשות דברים שלקהל הרחב יהיה די קשה לעכל, אבל עדיין לזכות באמון מצד מכונת מיינסטרים כמו קשת.

"בגלל ארץ נהדרת יש לנו פריבילגיה לעשות דברים חדשניים ואנשים עדיין יסתכלו, כי הם כבר מכירים אותנו ומעניין אותם לראות מה יצרנו", הוא אומר. "אבל אי אפשר לעבוד רק על המנגנון הזה וזה מחזיר אותנו לעניין של ביפ. צריך אנשים חדשים ופרצופים חדשים שיבואו עם רעיונות ודברים שאני ופרידמן לא חשבנו עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully