וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: רוב הסיוע הרפואי לעזה - פגום

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.7.2010 / 12:24

בכירים במשרד הבריאות הפלסטיני אומרים כי חלק גדול מהסיוע הרפואי שהגיע בעיקר ממדינות ערב לרצועת עזה, כלל תרופות שפג תוקפן וציוד רפואי שאינו עובד. "השתמשנו רק ב-30% מהסיוע"

הסיוע לעזה הזיק יותר מאשר הועיל? רשת הטלוויזיה הערבית "אל-ג'זירה" דיווחה היום (רביעי) כי תרומות רבות שהגיעו ממדינות ומוסדות שונים לרצועת עזה כללו תרופות שפג תוקפן וציוד שאינו עובד. מנהל מחלקת התרומות במשרד הבריאות ברצועת עזה, מוניר אל-ברש, אמר כי בשל איכות הציוד והתרופות שהגיעו לעזה לאחר מבצע "עופרת יצוקה", בתי החולים והמרפאות ברצועה עשו שימוש רק ב-30% מתוך סיוע רפואי זה.

אל-ברש סיפר כי ציוד רפואי רב שהגיע לרצועה במהלך השנה האחרונה היה חסר תועלת: "תורמים שלחו אלינו מטען גדול בשווי מיליוני דולרים שבו תרופות המיועדות לטיפול בשפעת החזירים. אלא שהציוד נשלח אלינו לאחר שסכנת הנגיף חלפה לגמרי". בכיר נוסף במשרד הבריאות ברצועה, בסאם ברהום, סיפר גם כי בין יתר הציוד הרב שהגיע לרצועה לאחר המלחמה, נשלחו גם מכשירי דיאליזה "שאינם עובדים", כלשונו.

אולם מה שהרגיז יותר מכל את בכירי משרד הבריאות ברצועת עזה שקיבלו את התרומות הרבות, בעיקר ממדינות ערב, היו תכריכי בד שמטרתם לעטוף גופות של ילדים. הדיווח ברשת "אל-ג'זירה" דווח בהרחבה בכלי תקשורת ערבים וזכה לכותרות כגון "הפדיחה של הערבים".

לפני כשבוע נכנס לעזה דרך מעבר רפיח הציוד ההומניטרי שהיה על הספינה הלובית. אותה ספינה שטה, כזכור, לעזה אולם בסופו של דבר עגנה בנמל אל-עריש שבמצרים. סיף אל-איסלאם קדאפי, יו"ר "מוסד קדאפי לצדקה", אמר לעיתון ערבי כי השיג הסכם עם ישראל לפיו המוסד שבראשו הוא עומד יעביר 50 מיליון לירות מצריות (9 מיליון דולר – נ.י) לשיקום רצועת עזה וכן יכניס חומרי בניין לתוך הרצועה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully