וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר מישראל לסוריה: מוכנים למשא ומתן ישיר

דני אילון נועד השבוע עם הסנטור האמריקני ארלן ספקטור והעביר דרכו מסר לסוריה לפיו ישראל מוכנה לפתוח במו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. לאחר הפגישה עם אילון נסע הסנטור לפגישה עם נשיא סוריה בשאר אסד

הסנטור היהודי אמריקני ארלן ספקטור נועד השבוע עם סגן שר החוץ דני אילון בדרכו לפגישה בסוריה עם בשאר אסד. בקול ישראל דווח היום (שבת) כי בפגישה בין השניים אמר אילון לספקטור כי ישראל מוכנה לפתוח במשא ומתן ישיר עם סוריה בלי תנאים מוקדמים. סגן שר החוץ גם העביר לסנטור האמריקני בקשה שנשיא סוריה ילחץ על חמאס לשחרר את החייל החטוף גלעד שליט.

ביום שני האחרון אמר נשיא סוריה אסד כי "כשישראל תשיב את רמת הגולן בשלמותה, כמובן שנחתום על הסכם שלום עימה". בראיון לעיתון הלבנוני "א-ספיר" הסביר אסד: "לא משנה לנו מי הממשלה הפועלת בישראל. לצורך כך, איננו מבחינים בין ממשלה ישראלית כזו או אחרת או בין ראש ממשלה כזה או אחר. כל הישראלים כובשים את אדמתנו". אסד התייחס בדבריו גם למצור הישראלי על הרצועה והבהיר כי ארצו "עושה הכל כדי לסייע למען הסרת המצור".

נשיא סוריה עקץ בראיון גם את מצרים וירדן שחתמו על הסכם שלום עם ישראל אך אינן מנהלות יחסי נורמליזציה עימה: "אם דרישותינו ייענו ואדמתנו תושב, האם משמעות הדבר שהשגנו שלום? הרי מה התועלת בשלום אם השגרירויות מוקפות באבטחה ואם אין מסחר או תיירות בין המדינות? זה לא שלום, זהו הסכם קבע להפסקת אש. זה מה שאני אומר למי שבא אלינו כדי לדבר על המסלול הסורי במשא ומתן. אנחנו מעוניינים בשלום כולל, דהיינו יחסים נורמליים. יש הבדל בין שלום להסכם שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully