וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה והורדה חינם: גדי רונן - "יוצא לרחוב"

7.7.2010 / 8:30

המוזיקאי המצוין מלהקת דבק ופרויקט 1:1 פוצח בקריירת סולו. בראיון הוא מסביר למה בחר להתמקד ברמלה באלבום הבכורה שלו, "הרצל בולוורד", ועל העבודה הצמודה עם יענקל'ה רוטבליט

יח"צ - חד פעמי

(כתב: עינב שיף)

בשנים האחרונות, גדי (בסגול) רונן היה שותף לכמה מהאלבומים הטובים שיצאו ברוק הישראלי. זאת כחלק מהקולקטיב שהרכיב את להקת דבק ופרויקט 1:1, שהקליט שני אלבומים עם שיריו של המשורר רן בר גיל. כעת, יוצא רונן לקריירת סולו, במסגרתה הוא מוציא את "יוצא לרחוב", מתוך אלבום הבכורה שלו.

"זה משהו שבוער בי הרבה זמן", הוא מספר לוואלה! תרבות על הרצון בקריירת סולו. "החומרים האלו קיימים למעשה לפני כל הפרויקטים האחרים. להקת דבק לקחה הפסקה, כשגם בועז (ריינשרייבר, שותפו המרכזי לדבק ו-1:1 - ע.ש.) יוציא חומרים משלו, ואחרי הקיץ אנחנו מתכננים המשך ל-1:1".

למה אפשר לצפות באלבום שלך?

"כל מיני סגנונות מוזיקליים שלא היו קיימים בפרויקטים אחרים. יהיה באלבום הזה דגש חזק יותר על קצב ומוזיקה שאפשר לזוז איתה. כמובן שהטקסטים יקבלו מקום של כבוד, אבל רציתי ליצור מוזיקה שאני אוכל לקפוץ איתה בחדר. בנוסף, יצא לי לעבוד עם נגנים מעולים - עופר גנור בגיטרות, אייל גנור בבס, צפריר ליכטנשטיין בתופים ואופיר קפויה בקונגס - אז יצא גם אלבום של נגנים כזה".

גדי רונן.
בין העיר לכפר. גדי רונן

חלק נכבד מאופי האלבום הושפע ממקום מגוריו של רונן, המושב ניר צבי הסמוך לרמלה-לוד. לדבריו, ניסה בשיריו לגעת בתחושה שבנסיעה על קו רמלה-יפו בו הוא מבלה לא מעט.

"הפעם יש הרבה אורבניות בטקסטים", הוא מספר. "ניסיתי גם לפתוח זרקור על רמלה, עיר מסובכת שאני מאד אוהב אותה".

מה בעצם רצית להגיד עליה?

"רציתי להעביר את החוויה שלי איתה – עיר שנסגרת בעצמה כשמסביב מחלפים וצמתים שהופכים את הגישה אליה לכאורה למיותרת. תחשוב, פעם זו היתה עיר האורות של המוזיקה עם המועדונים והלהקות שהופיעו שם. מה שנשאר משם זה אולמות אירועים. לכן קראתי לאלבום 'הרצל בולוורד' – עיר של רחוב אחד".

אבן דרך נוספת בקריירה של רונן היא העבודה המשותפת שלו ושל ריינשרייבר עם יענקל'ה רוטבליט. השניים הוציאו יחד שני אלבומים לפזמונאי הוותיק, "מדינת היהודים/קטעים", חלק א' וב', שהיו אלבומים מבריקים ונוקבים, אולי הטובים ביותר בקריירה של רוטבליט.

רונן מגלה כי גם בימים אלו, הם עובדים על אלבום חדש של הפזמונאי: "זה מדהים לקבל כל כך הרבה השראה ממנו, לראות איך הוא עוד ממשיך להתפתח", אומר רונן. "למדתי ממנו המון, החל מהצד המעשי: הוא זה שגרם לנו להתניע את עצמנו ולהתחיל להוציא מוזיקה לבד, כי אחרי שראינו שהוא עושה את זה, הבנו שזה בסדר. למדתי ממנו גם הרבה על עומק. הוא כותב שירים ברמה הכי גבוהה, כשכל מילה שלו זה בית מרקחת. בזמן האחרון הוא כותב שירים עם בתים כל כך ארוכים, שנראה לנו שהוא בעצם כותב סרט".

*רונן יופיע עם שיריו ב-18 ביולי בפאב הקוזה נוסטרה בתל אביב.

להורדת השיר

את השיר ניתן להוריד על ידי עמידה עם העכבר על הלינק למטה, לחיצה על הכפתור הימני בעכבר, בחירה באופציה Save Target As, שמירה על המחשב והאזנה.

  • עוד באותו נושא:
  • גדי רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully