וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי ערכי? הלוחמים קיבלו ספר של צ'יקו תמיר

30.6.2010 / 19:46

לוחמי גולני שסיימו את מסלול ההכשרה, הופתעו לגלות כי המפקדים העניקו להם את ספרו של תא"ל משה (צ'יקו) תמיר שהודח מהשירות ע"י הרמטכ"ל. צה"ל: "הספר עוסק במורשת החטיבה"

פרשת הטרקטורון וההדחה של תת אלוף צ'יקו תמיר מצה"ל ממשיכה לעורר הדים: משפחותיהם של לוחמים ביחידת 'אגוז' שסיימו לאחרונה את מסלול ההכשרה הופתעו לגלות כי מפקדי היחידה העניקו לחיילים את ספרו של תא"ל משה (צ'יקו) תמיר, שהודח לפני מספר חודשים מצה"ל על ידי הרמטכ"ל.

לפני כשבועיים נערך טקס סיום המסלול ללוחמים במבצר נמרוד שבצפון. במסגרת הטקס, הוענק לחיילים שעון, וכן ספרו של תא"ל תמיר "מלחמה ללא אות", אותו כתב על שהיית צה"ל בלבנון. ספרו של תמיר, שיצא לאור ב-2006, מגולל את תקופת הלחימה שלו כחלק מחטיבת גולני בלבנון.

קרובי משפחתם של הלוחמים הביעו תמיהה על הבחירה לתת דווקא את ספרו של תמיר לחיילים. "מדובר בקצין שרק לאחרונה הדיח אותו הרמטכ"ל מהצבא בשל מה שאשכנזי הגדיר כ'כשל פיקודי וערכי'", אמר קרוב משפחה של אחד החיילים שנכח בטקס.

"בחירה תמוהה"

"היה צורם לגלות שבחרו לתת לחיילים דווקא את הספר של תמיר, כדוגמא למפקד בצה"ל. לא שיש לנו משהו נגד תא"ל תמיר שתרם הרבה מאוד לצה"ל, אבל דווקא אחרי הפרשה הזו שבה הוא הודח אחרי כשלים פיקודיים, נראה שהיה מקום לא לתת דווקא את ספרו. זו בחירה תמוהה מאוד של מתנה ללוחמים שעוד צפויים להיות מפקדים", הוסיף.

גורמים בצה"ל הביעו תרעומת על הטענות נגד חלוקת ספרו של תמיר ללוחמים. "נכון שתא"ל תמיר שגה", אמרו הגורמים, "אבל האם זה אומר שצריך למחוק לגמרי כל כל תרומתו ואת כל מה שיש לו עוד לתרום לטובת צה"ל וללוחמים? מדובר במפקד מעולה, ערכי, שיש לרבים מה ללמוד ממנו, ואי אפשר למחוק קריירה של אדם בגלל טעות אחת".

הרמטכ"ל, כזכור, החליט שלא להמשיך את שירותו של תמיר בצבא בשל הסתבכותו בפרשה בה נתן לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי. לאחר מאבק משפטי ממושך, הוא ערער על החלטת בית הדין הצבאי להורידו בדרגה, וזוכה חלקית לאחר ששופטי בית הדין לערעורים החליטו להשיב לו את דרגתו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי "תא"ל במיל' משה (צ'יקו) תמיר שימש בעברו כמפקד יחידת אגוז, מח"ט גולני וכן כמפקד עוצבת חירם ועזה. הספר שכתב ניתן כשי ללוחמי היחידה מתאר את תקופת שהיית כוחות צה"ל בלבנון, את התפתחותה של חטיבת גולני ואת הקמת יחידת אגוז. הספר ניתן ללוחמים עם סיום הכשרתם כלוחמים ביחידה על מנת להעביר להם את מורשתה של היחידה של חטיבת גולני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully