וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: בנינו אקינו ה-3 הושבע לנשיא

טליה שחר

30.6.2010 / 12:20

בנינו אקינו ה-3, בנו של פעילים למען הדמוקרטיה בפיליפינים, הושבע בפני חצי מיליון צופים לנשיא המדינה. אקינו הבטיח להילחם בשחיתות ולשפר את איכות חיי התושבים

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בנינו "נוי נוי" אקינו ה-3 הושבע היום (רביעי) כנשיא ה-15 של הפיליפינים, לאחר שזכה בניצחון מוחץ בבחירות. אקינו הבטיח להמשיך במורשת של הוריו, פעילי הדמוקרטיה בנינו וקוראזון אקינו, ולהילחם בשחיתות ובעוני במדינה.

כחצי מיליון בני אדם התאספו במנילה כדי לצפות בטקס ההשבעה. רבים לבשו צהוב, צבע מהפכת "הכוח לעם" מ-1986 שהביאה לסילוקו של הדיקטטור פרדיננד מרקוס ולעלייתה לשלטון של קוראזון אקינו. יחד עמו הושבע גם סגן הנשיא ג'גומאר בינאיי, בעל ברית ותיק של אמו של אקינו.

"היום החלומות שלנו מתחילים להפוך למציאות", אמר אקינו בנאום ההשבעה שלו. "זהו סופה של הנהגה שמשך זמן רב היתה חסרת רגישות לסבלו של העם". אקינו המשיך והבטיח כי יחקור גם חשדות לשחיתות של קודמתו, הנשיאה גלוריה ארויו.

מלבד המלחמה בשחיתות, הנשיא החדש עומד גם בפני המשימה הקשה של טיפול בטרור האיסלמי במדינה, בעיקר בדרום. אקינו הבטיח להמשיך במדיניות שיחות השלום עם ארגון המורדים איסלמים MILF. עוד נושא בוער הוא הצבאות הפרטיים המפוזרים ברחבי המדינה, שמספרם על פי הערכות מגיע ל-112, ופועלים תחת מנהיגים מקומיים.

נוי נוי אקינו, רווק בן 50, הוא בן לשושלת מנהיגים פיליפינים. אביו היה סנאטור מהאופוזיציה בתקופת השלטון הצבאי של מרקוס ונרצח ב-1983 בנמל התעופה במנילה עם חזרתו למדינה לאחר גלות בארצות הברית. אמו קוראזון "קורי" אקינו, נבחרה נשיאה לאחר ההפיכה האזרחית שלוש שנים אחר כך. מותה מסרטן בשנה שעברה גרם לעלייה בפופולאריות של בנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully