וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: ארגנטינה ברבע הגמר אחרי 1:3 על מקסיקו

מראדונה נהנה מטעות שיפוט איומה ועוד שגיאה מגוחכת בהגנה כדי להשיג עם ארגנטינה 1:3 על מקסיקו וכרטיס לרבע הגמר

עוד לא הספקנו להתאושש מאי אישור השער החוקי של פרנק למפארד על ידי השופט האורוגוואי חורחה לריונדה, וכבר קיבלנו עוד תצוגת אימים משופט בכיר. הפעם היה זה רוברטו רוזטי, שבעזרת צוותו האיטלקי אישר שער נגיחה שהבקיע קרלוס טבז מנבדל ברור והכתיר סופית את היום השני של משחקי שמינית הגמר כיום השחור של שופטי המונדיאל. ארגנטינה ניצלה את המתנה הזאת ואחת נוספת שהעניקה לה הגנת מקסיקו, כדי להשיג יתרון מבטיח במחצית. טבז קינח לאחר ההפסקה עם טיל בליסטי לחיבורים וארגנטינה חגגה הערב (ראשון) ניצחון 1:3 על המקסיקנים והעפלה לרבע הגמר. גם ב-2006 הדיחה האלביסלסטה בשמינית את מקסיקו, רק כדי להפסיד לאחר מכן בפנדלים למארחת גרמניה. מונדיאל 2010 מאפשר לה להשיג את הנקמה, כשביום שבת היא תפגוש את הגרמנים המלהיבים למשחק מסקרן מאין כמוהו.

שחקן נבחרת ארגנטינה קרלוס טבז חוגג שער מול מקסיקו עם חבריו לנבחרת. רויטרס
צריך להגיד תודה לצוות השיפוט האיטלקי. טבז עם החברים/רויטרס

ארגנטינה הגיעה אחרי מאזן מושלם בשלב הבתים וכשהיא ללא הפסד בגביע העולמי בתשעה משחקים (לא כולל הפנדלים מול גרמניה). דייגו מראדונה חזר לקו ההגנה המורכב מארבעה בלמים ובדקות הפתיחה התבססה נבחרתו על הנעת הכדור הסבלנית, בזמן שמקסיקו ניסתה לעקוץ במתפרצות ואף כמעט כבשה עם פצצה של קרלוס סלסידו למשקוף. ואז, בדקה ה-26, השופטים שינו את פני המשחק. לאונל מסי עט על ריבאונד שחזר מהשוער אוסקר פרז והקפיץ לעבר קרלוס טבז, שנגח לרשת החשופה מעמדת נבדל ברורה. ברור למי? לכולם חוץ מלרוזטי האיטלקי ולקוון שלו. שגיאה חמורה מבחינת השופט שנחשב לטוב באירופה ומתבזה בטורניר הזה בדיוק כמו נבחרתו.

המקסיקנים, שעד אותה דקה היו שווי כוחות לארגנטינאים העדיפים על הנייר, פשוט נשברו. ארגנטינה, לעומת זאת, לא הפסידה משחק בו כבשה ראשונה מאז 1958 (62 משחקים) וגם הפעם לא הייתה לה כל כוונה לחרוג ממנהגה. שחקניו של חאבייר אגירה עדיין התעסקו בשער של טבז, אך מכולם הגדיל לעשות הבלם ריקרדו אוסוריו, שחלם ואיפשר לגונזאלו היגואין לחטוף את הכדור ולהבקיע בדקה ה-33 את הרביעי שלו בטורניר. בהפסקה ניסו שחקני הספסל של מקסיקו לכלות את זעמם על יריביהם, אך השופט הגיע בזמן ומנע תגרה המונית.

המשחק נרגע לאחר ההפסקה, עד שטבז, המצטיין בשדה, החליט להעיר אותו מחדש, ביום בו מסי נעלם לדקות ארוכות מדי. חלוצה של מנצ'סטר סיטי, ממש משום מקום, הצליח להשתחרר משני שחקנים ושלח פצצה אל בין חיבורי הקורות בדקה ה-52. כאן ארגנטינה הורידה הילוך, מקסיקו השתפרה בעזרת המחליף פאבלו באררה והצליחה לצמק עם שער נאה של חאבייר הרננדס (71), אך לא יותר מזה. זו הפעם השנייה בסך הכל שארגנטינה מנצחת את ארבעת משחקיה הראשונים במונדיאל. בפעם הקודמת שזה קרה, ב-1930, זה הסתיים עם הפסד בגמר לאורוגוואי. למראדונה ושחקניו יש תוכניות אחרות לטורניר הנוכחי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מחצית ראשונה

דקה 3: מסי כבר מרגיש את נחת רגלו של מארקז, חברו מברצלונה שאמור להשגיח עליו הערב. מקסיקו מקווה לא לספוג שער מוקדם ב-10 דקות הפתיחה, כפי שקרה לה בשלושה מארבעת הביקורים הקודמים שלה בסיבוב השני.

דקה 8: חילופי מסירות בין טבז למסי, אבל האחרון בחר לבעוט במקום להוסיף מסירה נוספת ונבלם על ידי הגנת מקסיקו.

דקה 9: כדור מפתיע של סלסידו מ-30 מטרים ננעץ במשקוף שערו של רומרו. חצי דקה חלפה ובעיטה של גוארדאדו חמקה סמוך לקורה הימנית. פתיחה טובה של המקסיקנים.

דקה 12: מסי עבר יפה, אבל ניסיון ההקפצה שלו נקלט על ידי פרז. הכוכב הארגנטינאי, הפעם בלי סרט הקפטן, נכנס למשחק בקצב שלו.

דקה 20: ארגנטינה מתבססת על הנעת כדור סבלנית ומקווה לפרוץ כך את העורף המקסיקני. בצד השני מסוכנים יותר בעזרת המתפרצות.

דקה 26: גול! מסי הקפיץ כדור לעבר טבז, אבל פרז יצא לעברו ועצר אותו. מסי השתלט על הריבאונד ושוב הקפיץ לעבר טבז, שנגח לרשת מעמדת נבדל ברורה. השופט רוזטי, שנחשב לטוב באירופה, אישר את השער בעצת קוונו. יום שחור לשופטי המונדיאל, 0:1 לארגנטינה.

דקה 33: גול! מקסיקו עדיין המומה מהשער, ארגנטינה משייטת לשלב הבא. טעות אומללה של אוסוריו, היגואין חטף לו את הכדור, עבר את השוער וגילגל אל הרשת החשופה. הרביעי של פיפיטה בטורניר, 0:2 לארגנטינה.

דקה 34: גוארדאדו ניסה להחזיר את נבחרתו למשחק, אבל הבעיטה שלו מחוץ לרחבה נהדפה על ידי השוער רומרו.

דקה 37: די מריה רצה להצטרף לחגיגת השערים ולקבור את המקיסקנים סופית, אבל פרז הצליח לעצור את הבעיטה שלו.

דקה 42: מקסי רודריגז הגביה נהדר מצד ימין, היגואין לא התחבר טוב לכדור ונגח החוצה.

דקה 44: מארקז, שהבקיע נגד ארגנטינה בהפסד 2:1 לפני ארבע שנים, בחן את רומרו מ-35 מטרים. השוער לא התקשה לקלוט.

דקה 45: סלסידו הגביה לתוך תיבת החמש מצד שמאל, הרננדס החמיץ את הכדור בסנטימטרים ורומרו ליקט. ארגנטינה יורדת למחצית מרוצה עם יתרון 0:2, במקסיקו עצבניים על צוות השיפוט.

שחקני נבחרת מקסיקו זועמים על הקוון על שלא ראה שהשער של ארגנטינה נכבש מעמדת נבדל. רויטרס
כעסו, ובצדק. שחקני מקסיקו/רויטרס

מחצית שנייה

דקה 46: הנבחרות חזרו מחדר ההלבשה אחרי הפסקה סוערת, כשעם הירידה התפתחה מהומה בין שחקני הספסל, עד שהשופט רוזטי הופיע ומנע תגרה המונית.

דקה 52: גול! קבלו את השער היפה בטורניר עד כה. טבז השתחרר משני שחקנים ואז הניף את רגל ימין ומ-22 מטרים קבר את הכדור בחיבורים השמאליים של פרז. 0:3 לארגנטינה, איזה שער נפלא. הפעם לאף אחד לא יכולות להיות טענות.

דקה 60: המחליף באררה עבר שני שחקנים באגף שמאל, אבל במקום להוציא כדור רוחב בעט מזווית בלתי אפשרית לרשת החיצונית.

דקה 62: סלסידו ניסה את מזלו מ-18 מטרים, רומרו השתטח והדף לקרן.

דקה 63: הגבהה טובה של באררה מצא את הראש של הרננדז, שמשמונה מטרים נגח מעט מעל השער.

דקה 69: טבז, המצטיין במשחק, הוחלף בידי ורון. למרות שזכה לסטנדינג אוביישן, קשה להגיד שהוא אהב את החילוף כשירד זועם אל הספסל.

דקה 70: איזו הזדמנות למקסיקו. סלסידו הגביה משמאל, באררה נגח מעל ידיו של רומרו, אבל הלוחם היינצה הציל מהקו.

דקה 71: גול! הנה מקסיקו משיגה את המגיע לה. הרננדס קיבל כדור ממארקז, הסתובב נהדר על דמיקליס ובשמאל ירה לחיבורים הקרובים משמונה מטרים. שער נפלא של הרננדס, 1:3.

דקה 80: דקות טובות של מקסיקו, במיוחד בזכות באררה הדינמי. היינצה בינתיים שוב מרחיק כדור מקו השער.

דקה 90: מסי התגבר על טוראדו ומארקז ומ-16 מטרים בעט טוב, פרז היה במקום והדף.

הרכב נבחרת ארגנטינה: סרחיו רומרו, ניקולאס אוטאמנדי, מרטין דמיקליס, ניקולאס בורדיסו, גבריאל היינצה, חאבייר מסצ'ראנו, אנחל די מריה (חונאס גוטיירז, 77), מקסי רודריגז (חאבייר פסטורה, 87), לאונל מסי, גונזאלו היגואין, קרלוס טבז (חואן ורון, 69).

הרכב נבחרת מקסיקו: אוסקר פרז, ריקרדו אוסוריו, רפא מארקז, פרנסיסקו רודריגז, קרלוס סלסידו, אפריין חוארז, חרארדו טוראדו, אנדרס גוארדאדו (גיז'רמו פרנקו, 62), ג'ובאני דוס סנטוס, אדולפו באוטיסטה (פאבלו באררה, 46), חאבייר הרננדס.

שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים. Chris McGrath, GettyImages
ועכשיו, גרמניה. שחקני ארגנטינה חוגגים בסיום/GettyImages, Chris McGrath

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully