וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוסם מארץ אוז: על אוזי אוסבורן

עינב שיף

26.6.2010 / 8:00

בגיל 61 ולפני שהוא מופיע בישראל, אוזי אוסבורן - עם אלבום וטור בריאות חדשים - מנסה להראות לעולם את ההבדל בין סלב לרוקסטאר. בדרך, הוא לא מפסיק להפתיע

לכבוד צאת האלבום החדש שלו "Scream", הסכים אוזי אוסבורן לחשוף בפני-US Magazine את 25 הדברים שאף אחד לא יודע אודותיו. הוא בחר לפתוח ב"אני שונא לאחר", אולי האמירה הכי אירונית לאיש שעיצב מחדש בתחילת הקריירה את המונח רוקסטאר בזכות התמכרויות, אמירות שערורייתיות ואפילו נשיכת ראש של עטלף, כפי שעשה בהופעה של בלאק סבאת'. מאדם כמו אוזי אוסבורן, אתה מצפה לשנוא אנשים שגורמים לך להגיע בזמן.

אבל אם יש מה שמאפיין את אוסבורן גם בגיל 61, זהו אלמנט ההפתעה שמלווה את הקריירה שלו. כשהעולם ציפה שלא יידע להתנהל כלכלית, אשתו הגתה את רעיון ה"אוזפסט" - הטור-פסטיבל שהפך למותג הבי-מטאל מצליח במהלך שנות ה-90 ויחזור השנה במלוא הכוח אחרי שנת הפסקה; כשכולם ציפו שיעביר את שנות ה-2000 בהופעות נוסטלגיה בגרסת המטאל לוועדי עובדים, הוא נכנס ל"משפחת אוסבורן", הריאליטי המצליח שהכניס אותו למיינסטרים באופן שגם אבי ההבי-מטאל לא האמין שאי פעם יהיה חלק ממנו.

אגב, מתוך אותם 25 דברים אותם חשף, סיפר אוסבורן כי מעולם לא צפה בסדרה ששודרה ב-MTV. "פאקינג שנאתי את זה", אמר אוסבורן בראיון למגזין Spinner לכבוד צאתו של האלבום החדש. "לא אהבתי את זה בכלל", הוא רטן על התוכנית שהשיבה אותו לתודעה. כאמור - מפתיע.

אוזי, ג'ק, שרון וקלי אוסבורן. Dave Hogan, GettyImages
לא צפה באף פרק. אוזי עם שאר כוכבי "משפחת אוסבורן", כלומר משפחתו - אשתו שרון, הבת קלי והבן ג'ק/GettyImages, Dave Hogan

נדמה שאוסבורן עושה את הדברים האלו לציבור ללא כוונה, מלבד ככל הנראה שמירת העניין שלו עצמו בחיים. ככה זה כשאתה 40 שנים ברוקנרול: לא מספיק להיות בחיים, צריך להיות אדם שמדענים מעוניינים לחקור כיצד הוא עדיין חי אחרי שנים של שימוש בסמים ואלכוהול ובה בעת להיות בעל טור הבריאות החדש של הסאנדיי טיימס הבריטי.

"אני מקווה שאנשים יוכלו ללמוד מהטעויות הטיפשיות שלי מבלי לחזור עליהן", אמר אוסבורן על החלטתו להיענות להצעת העיתון לכתיבת טור שנקרא "ד"ר אוזי" ובדיוק ברגע שחשבתם שהוא ימליץ על תה ירוק – אמר אוסבורן "בזמן שצילמנו את 'משפחת אוסבורן' דחפתי 42 תרופות מרשם, בוקר, צהריים וערב, וזה לפני החשיש שהייתי מעשן בחדר שמחוץ למצלמות". הפתעה, כבר אמרנו? ואגב הפתעות – בטורו הראשון הכריז אוסבורן שאמר לאשתו, שרון, שתנתק אותו ממכשירי ההחייאה במקרה ויהפוך לצמח.

הווידוי על השנאה ל"משפחת אוסבורן", ההוראה לאשתו לבצע המתת חסד, תרומת מוחו למחקר מדעי – אלמלא היה מדובר באוסבורן עצמו, אפשר היה לחשוב שמוטל בפני הציבור אמן שכל מטרתו היא קידום אלבום חדש בכל מחיר. אמנם, אוסבורן עומד לצאת לסיבוב הופעות עולמי רחב, במסגרתו גם יגיע לראשונה לישראל ב-28 בספטמבר, אך משהו באופיו הישיר, ובהתנסחויותיו החצי אינפנטיליות אך תמיד כנות משכנע כי אוסבורן הוא אכן אישיות נדירה גם בקרב אמנים ובוודאי בקרב אמנים כמוהו שלעד שייזכרו בדפי ההיסטוריה על המוזיקה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוזי אוסבורן בהופעה. Angela Weiss, GettyImages
כנות נדירה, אינפנטיליות כובשת. אוסבורן/GettyImages, Angela Weiss

בונוס נוסף שטמון באוסבורן הוא הכלתה של הכנות גם כלפי עצמו. בראיון למגזין בילבורד, סיפר כי בנו ג'ק (שבעצמו סבל מבעיית התמכרות לסמים ואף ניסה להתאבד) עורך כרגע סרט תיעודי על חייו של אוזי. "אמרתי לו 'ג'ק, אל תהיה כל כך נחמד", סיפר אוסבורן. "תכניס גם אנשים שלא ממש אכפת להם ממני. לא הייתי מיסטר פאקינג נפלא כל חיי".

בימים אלו גם החל תהליך פיתוח ההפקה לסרט עלילתי אודות אוסבורן, שיתבסס על האוטוביוגרפיה "I Am Ozzy" שכתב אוסבורן בעזרת סופר הצללים כריס איירס ושהפך לרב-מכר. אוסבורן מקווה שמי שיגלם אותו הוא שחקן אנגלי לא מוכר ואף הכחיש שג'וני דפ ימלא את התפקיד. שרון אשתו, לעומת זאת, הודיעה כי היא מעוניינת במועמדת לאוסקר קארי מאליגן ("לחנך את ג'ני") בתפקיד.

אוזי אוסבורן עם אשתו שרון ובתו קלי. Christopher Polk, GettyImages
היא רוצה את קארי מאליגן, הוא לא רוצה את ג'וני דפ. שרון אוסבורן, עם אוזי ובתם קלי/GettyImages, Christopher Polk

הספר, הסרט העלילתי, הסרט התיעודי, הטור וכמובן תוכנית הטלוויזיה – כולם עלולים להצביע על כך שמרוב שאוסבורן מנסה להרגיש חי, הוא שכח את הסיבה בגינה למישהו בכלל אכפת שהוא עדיין נושם – המוזיקה. אבל "Scream", אלבום האולפן העשירי שלו, מוכיח שישנו לפחות שדה אחד שבו הוא נותר עקבי: הרוקנרול. 11 השירים שבאלבום מציגים את כל הרפרטואר הקבוע שנמצא בארסנל של המייקל ג'קסון של עולם המטאל – דיסטורשן עסיסי, סולואים בטעם טוב, הפקה פריכה שמציגה הבי-מטאל ידידותי למשתמש וכמובן קולו של אוסבורן שאין שני לו.

סביר להניח שסיבוב ההופעות החדש יתבסס בחלקו על החומרים מהאלבום ואלו בשורות טובות למעריצי אוסבורן - כל עוד לא ייפקד מקומם של קלאסיקות כמו "Paranoid". למעשה, אם אוסבורן יחליט להגיע לישראל (כרגע נראה שכמו לא מעט דברים בחייו, גם על אירועי המשט הוא שם זין), מעניין אם יבחר לבצע את "War Pigs" שעל פי רשימות שונות מהופעותיו המעטות בשנתיים האחרונות, יתכן ויעלה בחכת הליין אפ להופעה. מעניין איזה צביון יעניק אוסבורן למילים " עושים מלחמה בשביל הכיף" מעל הבמה בתל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ובכל זאת - יש דברים שלא משתנים. עטיפת האלבום החדש של אוסבורן, "Scream"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביקורות בכלי התקשורת המרכזיים, לעומת זאת, לא מקבלות את "Scream" בעין יפה, בוודאי לא ביחס למגזיני המטאל שמשבחים את אלבומו הראשון של אוסבורן זה שלוש שנים. ה-BBC והרולינג סטון העניקו ציונים בינוניים למדי לאלבום, כששניהם מנסים לאבחן מה חסר בו. האלבום יצא באנגליה כבר ב-15 ביוני, אולם לא נכנס לרשימת 100 האלבומים הנמכרים ביותר במדינה.

הנתונים האלו מעוררים את השאלה האם הסלבריטאות של אוסבורן פגעה בחייו כמוזיקאי. אפילו אוסבורן עצמו התוודה שלא מעט אנשים שאלו אותו בשנים האחרונות מה הוא עושה כשהוא מחוץ לטלוויזיה. "הייתי אומר להם 'כאילו, איפה אתם חיים?'", אמר לסקיי ניוז, לפני שסיפר שהוא שונא לעשות טלוויזיה. "שרון אוהבת את זה, הילדים אוהבים את זה, אבל אני רוקנרולר. משם התחלתי וכך אהיה תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully