וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל 2010: ארגנטינה גברה 0:2 על יוון ועלתה לשמינית

הרכב המחליפים של האלביסלסטה שמר על המאזן המושלם בבית ב'. דמיקליס (77) ופאלרמו (89) פרצו את הבונקר היווני

ב-1994 הביסה נבחרת ארגנטינה 0:4 את יוון בשלב הבתים של המונדיאל בארצות הברית. את אחד השערים במשחק הבקיע דייגו מראדונה, במה שהתברר לאחר מכן כשערו האחרון במדים הלאומיים. 16 שנים אחרי, מראדונה עמד על הקווים וקיווה לראות סוף כל סוף את היורש שלו, לאונל מסי, מוצא את הרשת לראשונה במונדיאל הנוכחי. מראדונה אף העניק למסי את סרט הקפטן, אבל כוכבה של ברצלונה לא השכיל לכבוש והתקשה מול ההגנה היוונית העיקשת. מי שכן עשה את העבודה היה דווקא הבלם מרטין דמיקליס, שמצא את הרשת בדקה ה-77 לאחר מצב נייח. כאן מסי השתחרר, החל ללהטט על המגרש וסידר שער בכורה בגביע העולמי למחליף הוותיק מרטין פאלרמו (89). ארגנטינה ניצחה 0:2 את הבונקר של היוונים, הפכה לראשונה שמסיימת את שלב הבתים עם מאזן מושלם, ותפגוש בשמינית הגמר את מקסיקו.

מרטין דמיקליס שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
הראה לחלוצים איך עושים זאת נכון. דמיקליס/רויטרס

מראדונה ידע שהכרטיס לשלב הבא לא נמצא בסכנה ולכן ביצע שבעה שינויים בהרכב. החתן סרחיו אגוארו ודייגו מיליטו קיבלו הזדמנות בין ה-11, כשלצידם מסי עם סרט כקפטן הצעיר של ארגנטינה במונדיאלים. האלביסלסטה, הפעם במדים כחולים בוהקים, התקשתה להיכנס למשחק ושחקניה בעיקר הניעו כדור במרכז המגרש מול העורף המגובה של היוונים. כשהצליחו הארגנטינאים לסכן את השער, היה זה באמצעות בעיטות מטווחים ארוכים, אבל הכדורים של אגוארו, חואן ורון ומסי נהדפו אצל אלכסנדרוס צורבאס במשחק חייו במדים הלאומיים.

למרות שידע שתיקו עלול שלא להספיק להעפלה היסטורית לשמינית הגמר, המאמן אוטו רהאגל תיגבר דווקא את ההגנה, הציב שמירה אישית על מסי והעמיד שני שחקנים דפנסיביים בכל אגף. יוון שיחקה סטייל יורו 2004, אבל המהפך של דרום קוריאה מול ניגריה במשחק המקביל הרס לרהאגל את התוכניות והכריח אותו לנטוש את הרעיון המקורי ולחפש את השער. הבעיה: שלושה שחקנים יוונים הוחלפו בפתיחת המחצית השנייה עקב פציעות, וכך כל החלוצים נותרו על הספסל. גאורגיוס סמאראס, למרות משחק מצוין בו גרם לכאב ראש למרטין דמיקליס, לא יכול לעשות הכל לבד. סמאראס רשם החמצה אחת גדולה בדקה ה-47, וחצי שעה לאחר מכן ראה את השומר שלו, דמיקליס, משנה את התמונה. המחליף מרטין פאלרמו הכפיל עם שער קל בדקה ה-89, אחרי מבצע גדול של מסי.

ארגנטינה החלה לחשוב עוד לפני המשחק על מקסיקו, יריבתה בשמינית הגמר, שגילתה הערב (למרות שהיא בכל מקרה לא תשחק כך) עד כמה מתקשה הנבחרת של מראדונה מול מערך צפוף. מבין כל המחליפים של הדרום אמריקאים, דווקא המגן השמאלי קלמנטה רודריגז היה הבולט במגרש והשערים הגיעו מרגלי בלם והחלוץ השישי. במשחקים הבאים צריכה ארגנטינה את מסי דומיננטי יותר (כמו בדקות הסיום) ואת החלוצים חדים, כפי שהיה גונזאלו היגואין בניצחון על דרום קוריאה. החל משבת, בשחזור שמינית הגמר מ-2006, כבר אין הנחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מהלך המשחק

דקה 5: ארגנטינה עם התלבושת הכחולה המפתיעה, עדיין לא נכנסה למשחק מול המערך ההגנתי של היוונים. מיליטו צריך להסיר מעט חלודה.

דקה 16: התנגשות כואבת למדי בין דמיקליס לסמאראס. השניים התפתלו על הדשא, אך קמו במהרה. על משחק כזה לא מוותרים בקלות.

דקה 18: ארגנטינה יצאה למתפרצת. אגוארו פרץ לרחבה ובשמאל תוך כדי גלישה בעט טוב למסגרת, צורבאס היה במקום והדף לקרן.

דקה 19: ורון הפציץ מ-30 מטרים למרכז השער, צורבאס שוב זינק ושלח לקרן נוספת.

דקה 25: 70 אחוזי החזקה בכדור לארגנטינה, אבל יוון מגינה מצוין ומזכירה יותר ויותר את הסגנון שהוביל אותה לזכייה באליפות אירופה ב-2004.

דקה 32: אוטאמנדי שלח את מיליטו בקצה הימני של הרחבה, חלוץ אינטר העביר כדור רוחב חזק, צורבאס פיספס והבעיטה של אגוארו נבלמה אצל מגן יווני.

דקה 33: סמאראס השתלט על כדור ארוך ודהר לרחבה, אבל דמיקליס שלח רגל ארוכה ובגלישה מנע מצב מסוכן מאוד של היוונים.

דקה 38: יוון מקבלת בשורות רעות עם שער השוויון של הדרום קוריאנים מול ניגריה. במצב העניינים הזה צריכה יוון שער כדי לעלות למקום השני.

דקה 45: קלמנטה העביר כדור טוב מהאגף השמאלי, מקסי בעט בשמאל וסחט הדיפה יפה מצורבאס. הכדור הגיע למסי, שסובב מקצה הרחבה וראה את צורבאס מתעופף שוב והודף לקרן.

מחצית שנייה

דקה 46: תיקו לא משרת את יוון, אז איך אפשר להסביר את החילוף של רהאגל, שמוציא את עושה המשחק קראגוניס ומכניס במקומו את המגן ספירופולס?

דקה 48: משום מקום. סמאראס הסתדר לבדו עם הגנת ארגנטינה לאחר מעידה של דמיקליס, זרק כבר את השוער רומרו, אבל בעט בשמאל החוצה. איזו הזדמנות ליוונים, ממש משום מקום.

דקה 49: כדאי ליוון לחפש את השער כי מניגריה לא תבוא הישועה, לאחר שדרום קוריאה הפכה את התוצאה ל-1:2.

דקה 55: רהאגל ביצע שני חילופים נוספים בגלל פציעות של קצוראניס וטורוסידיס, וכבר לא יוכל להשתמש בחלוצים שממתינים על הספסל. הכל על הכתפיים של סמאראס.

דקה 57: מסי מסר לקלמנטה, שחתך משמאל לכיוון האמצע ובעט בימין מ-20 מטרים החוצה. ארגנטינה עדיין מחפשת את הדרך לפרוץ את המערך היווני.

דקה 60: שוב סמאראס המצוין התחמק לדמיקליס, אך בעט לשמיים.

דקה 66: קלמנטה הגביה משמאל לרחבה, קירגיאקוס משך בחולצתו של מיליטו, אבל השופט והקוון לא ראו כלום. סמאראס וקירגיאקוס מצטיינים, עוד דז'ה-וו מ-2004?

דקה 69: מסי סובב כדור חופשי מ-30 מטרים, צורבאס זינק והדף לקרן. ורון הגביה את הקרן מימין, בולאטי הפציץ מחמישה מטרים וגם את זה צורבאס קלט לגופו. למרות כמה יציאות פזיזות, הצגה של השוער היווני, כשבינתיים ניגריה משווה ל-2:2 במשחק המקביל.

דקה 77: גול! די מריה הגביה קרן מצוינת, דמיקליס נגח פעם אחת על מיליטו, ואת הריבאונד הפציץ הבלם בשמאל לרשת הגבוהה של צורבאס. ארגנטינה סוף כל סוף מוצאת את הרשת, 0:1.

דקה 85: די מריה השאיר בעקב למסי, שהטעה שני שחקנים, עבר עוד אחד וירה כדור חד לקורה. קצת ברק מהקפטן הטרי של ארגנטינה, צופי המונדיאל ומעריציו של מסי פספסו שער נפלא.

דקה 89: גול! עוד מהלך גדול של מסי, שעבר מימין ושחרר בעיטה שנהדפה על ידי צורבאס. המחליף פאלרמו הגיע לריבאונד ושלח לרשת. חלוצה של בוקה ג'וניורס, יקירו של מראדונה, כובש לראשונה במונדיאל בגיל 36. 0:2 לארגנטינה.

הרכב נבחרת ארגנטינה: סרחיו רומרו, ניקולאס אוטאמנדי, ניקולאס בורדיסו, מרטין דמיקליס, קלמנטה רודריגז, מריו בולאטי, חואן ורון, מקסי רודריגז (אנחל די מריה, 63), לאונל מסי, סרחיו אגוארו (חאבייר פסטורה, 77), דייגו מיליטו (מרטין פאלרמו, 80).

הרכב נבחרת יוון: אלכסנדרוס צורבאס, לוקאס וינטרה, סוקרטיס פפאסטאטופולוס, אברם פפאדופולוס, סוטיריוס קירגיאקוס, ונגליס מוראס, אלכסנדרוס ציוליס, קוסטאס קצוראניס (סוטיריס ניניס, 55), ואסיליס טורוסידיס (חריסטוס פטסאצוגלו, 55), גיורגוס קראגוניס (ניקוס ספירופולוס, 46), גאורגיוס סמאראס.

מרטין פאלרמו שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג עם מאמנו דייגו מראדונה. רויטרס
יש להם מאזן מושלם. מראדונה ופאלרמו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully