וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגה ופצועה בפיגוע בגבעת זאב

15.1.2002 / 20:18

יואלה חן, בת 45, נהרגה בהסתערות שני מחבלים על מכוניתה בתחנת דלק בדרכה לחתונה; דודתה, בת 70, נפצעה בינוני; צה"ל פתח במצוד אחר חשודים בדיר נבאללה; אף ארגון לא נטל אחריות

יואלה חן, בת 45 מפסגת זאב, נהרגה הערב בפיגוע ירי בגבעת זאב. דודתה, שנסעה עמה במכונית, הובהלה באמבולנס לבית החולים הדסה עין כרם. כוחות ביטחון הגיעו לאזור הפיגוע בגבעת זאב והחלו בסריקות. צה"ל פתח במרדף אחר פלסטינים חשודים שנמלטו לאזור דיר נבאללה. זהו פיגוע הירי השני היום. בשעות הצהריים נרצח היום אבי בועז, אלמן בן 72 ממעלה אדומים, ביריות מטווח קרוב באזור בית לחם.

הדודה, בת 70 מכפר סבא, סובלת מפגיעת כדור באזור הכתף וכף היד. היא הובאה לבית החולים במצב קשה, וכעת מוגדר מצבה בינוני.

בסביבות השעה 20:00 עצרו ההרוגה ודודתה בתחנת הדלק בסוף כביש 4 המוביל לירושלים בדרכן לחתונה. שני פלסטינים ניגשו למכוניתן והחלה בדו-שיח עם הנהגת, יואלה חן. לפתע, שלפו השניים כלי נשק וירו לעבר השתיים אש מטווח קצר. מיד לאחר מכן נמלטו מהמקום. יואלה חן נפצעה אנושות, ומתה מפצעיה בדרכה לבית החולים.

החתונה התקיימה כמתוכנן

אחיה של ההרוגה אמר לגלי צה"ל: "הן היו אמורות לבוא לחתונה, באו למלא דלק, הדודה שלנו היתה אתה. הודיעו לנו שהדודה נפצעה והיא נהרגה". האח סיפר כי החתונה התקיימה ביסמין, ולא כל הנוכחים יודעו על הפיגוע.

אף ארגון לא נטל אחריות לפיגוע, אך ההערכה היא שהמפגעים משתייכים לארגון החזית העממית. תחנת הטלוויזיה אל ג'זירה דיווחה כי בעקבות הפיגוע נעצר הערב ברמאללה מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת.

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר הערב, כי "פעולות הטרור האחרונות הן הוכחה לכך שהכרזותיו של ערפאת הן מערכת שקרים וכי למעשה, הוא לא עוצר איש". שרון הוסיף, כי "מעתה אין יותר על מי לסמוך והממשלה תעשה כל מה שנדרש כדי להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

בתוך כך איימה הערב תנועת החמאס לחדש את הפיגועים בתחומי הקו הירוק. בכרוז שהפיצה בשטחים נכתב כי הפיגועים בישראל יחודשו אם ישראל לא תאפשר ליו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, לעבור מהגדה המערבית לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully