וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטר יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח פרופסור עודד אברמסקי

אורה קורן

8.6.2010 / 20:43

אברמסקי: העברת המועצה למשרד המדעב פגע בעצמאותה וגרם לקשיים בתפקודה ובמעמדה הממלכתי



יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח (מולמו"פ), עודד אברמסקי, התפטר היום מתפקידו. המולמו"פ עוסקת בייעוץ לממשלה בנושא המו"פ הלאומי האזרחי. במכתב שהגיש לשר המדע, פרופסור דניאל הרשקוביץ, ציין אברמסקי כי "הבטחת ראייה לאומית כוללת ואוביקטיבית, החורגת מתחומי פעולתם של משרדי הממשלה, מותנית בהקניית מעמד סטטוטורי בלתי תלוי למועצה, ללא כפיפות למשרד כלשהו ותחת אחריותו המערכתית של יו"ר ועדת השרים למדע וטכנולוגיה".



אברמסקי הוסיף, כי בעקבות תיקון בחוק בסוף שנת 2007 הועברה המועצה למסגרת משרד המדע. מהלך זה היה בניגוד לרוח החוק, פגע בעצמאותה של המועצה וגרם לקשיים בתפקוד המועצה ובמעמדה הממלכתי. במטרה לשמור על עקרון העצמאות, למרות הכפיפות למשרד המדע, החליט שר המדע הקודם להפוך את המועצה לתאגיד. גם ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת הנוכחית קיבלה החלטה כזאת. אבל, ההצעה להפוך את המועצה לתאגיד נדחתה בוועדת השרים לחקיקה ולא אושרה בכנסת מסיבות פוליטיות.



גם הנסיונות להעביר את המועצה למסגרת של משרד ראש הממשלה, ברוח התמיכה של ראשי ממשלה קודמים, ומבלי לפגוע במעמד אחריותו של יו"ר ועדת השרים למדע וטכנולוגיה, לא התקבלה. על רקע זה החליטו חברי מליאת המולמו"פ פה אחד בישיבת המועצה מיום 20 בינואר 2010 להפסיק את פעילותם במועצה, אלא אם המועצה תקבל מעמד עצמאי ברור. שר המדע ומנכ"ל משרד המדע הבטיחו לדון בנושא, אולם הדיון לא נהתקיים. מנגד, המדע אמר באחרונה, כי משרדו צריך לבצע את תפקידי המולמו"פ ושהוא רואה את המועצה כוועדה מייעצת לשר המדע ולמשרד המדע. "דעה זו נוגדת לחלוטין את חוק המולמו"פ", ציין אברמסקי.



לדבריו, "מאחר ולא כובדו הבטחות והצעות ביחס לעצמאות התפקודית וביחס למעמד הממלכתי של המועצה, כפי שנדרש על ידי חוק המולמו"פ, ולאחר שכבר נתמנתה למעשה מליאת מועצה חדשה, אני מבקש להודיע שגם אני, כמו כל חברי המליאה הקודמת, מפסיק את פעילותי במולמו"פ", הוסיף. התפטרותו של אברמסקי תיכנס לתוקף מחרתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully