וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו המועמדים בתחרות הסרט התיעודי הישראלי בפסטיבל הקולנוע בירושלים

6.6.2010 / 13:03

"שתיקת הארכיון" עטור הפרסים של יעל חרסונסקי יתחרה ב"חיים יקרים" של שלומי אלדר ובשמונה סרטים נוספים, בתחרות שמסתמנת השנה כפוליטית במיוחד. הפסטיבל ייפתח בירושלים ב-8 ביולי

כחודש לפני פתיחתו ב-8 ביולי, מתחיל פסטיבל הקולנוע בירושלים לחשוף את תוכניתו השנתית. כצעד ראשון, פורסמו היום שמות הסרטים הישראליים שיתחרו בתחרות לקולנוע דוקומנטרי, והתברר כי עשר יצירות מקומיות יתחרו על הפרס היוקרתי.

בין הסרטים אפשר למצוא כמה שכבר זכו לתהודה בפסטיבלים אחרים: כזה הוא למשל "שתיקת הארכיון" של יעל חרסונסקי על הארכיבים של מלחמת העולם השנייה, שהוקרן בפסטיבל ברלין, זכה בפרס העריכה בתחרות העולמית של פסטיבל סאנדנס וגם נרכש להפצה בארצות הברית בידי חברת ההפצה של אדם יאוץ', חבר הביסטי בויז. לעומת זאת, "443" של ארז מילר, על הדרך המובילה ממישור החוף לירושלים ועל החשיבות ההיסטורית והאקטואלית שלה, זכה זה עתה בפסטיבל דרום בפרס לסרט ביכורים.

סרטים בולטים נוספים בתחרות: "חיים יקרים" של העיתונאי שלומי אלדר, המתבונן בסכסוך הישראלי-פלסטיני בזווית ייחודית, ו"77 מדרגות" של הקולנוענית, העיתונאית והפעילה הפוליטית-חברתית אביתיסאם מראענה על היחסים הלאומיים והאישיים המורכבים בין ערבים ויהודיים. שני סרט טעונים פוליטית נוספים שישתתפו בתחרות הם "זרמים קטועים" של גיא דוידי ואלכסנדר גוצ'מן על מצבה העגום של הצנרת בגדה המערבית, ו"רחוקים" של רותי שץ ועדי ברש על משפחת פלסטינים החיה בשכונת שפירא התל אביבית.

עוד בתחרות: ניסן נתיב וסקייטבורדים

על הפרס יתחרו גם "סקייט אוף מיינד" של קרין קיינר, שחשפה כבר את תרבות הגלישה בישראל ב"רוח דרומית בחוף הילטון" ועתה מציגה את סיפורה של תרבות הסקייטבורד המקומית; "המורה למשחק" של שלמה חיון על חייו של חתן פרס ישראל ניסן נתיב; "ירמיהו" של ערן פז החושף את המתרחש בשכונת שפירא דרך אחת הדמויות הססגוניות המסתובבות בה; ו"המקומון" של אבישג לייבוביץ' ומתן פלד, החודר לאחורי הקלעים של אחד מן המקומונים הוותיקים בקריית-גת.

פסטיבל הקולנוע הירושלמי, אירוע בעל שם עולמי שהוא אחד מן האירועים הקולנועיים המרכזיים בישראל, יתקיים השנה בין ה-8 ל-17 ביולי. בשנה שעברה זכה בתחרות התיעודית שלו "דיפלומט" של דנה גורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully