וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: עומר סעיד נפגש עם סוכן חיזבאללה

עידן אבני

27.5.2010 / 12:26

פעיל בל"ד, שנעצר יחד עם הסופר אמיר מח'ול, מואשם כי נפגש עם סוכן הארגון הלבנוני במספר הזדמנויות שונות. לפי כתב האישום, הוא סירב לרגל למען הארגון, אך המליץ לסוכן לנסות לגייס שני אזרחים ערבים אחרים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: מורן פחנאווי; עריכה:גדי וינסטוק)

פרקליטות מחוז הצפון הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום חמור נגד פעיל בל"ד ד"ר עומר סעיד, תושב כפר כנא. סעיד, בן 50, נאשם כי נפגש עם סוכן חיזבאללה במספר הזדמנויות שונות ומסר שמות של שני ערבים ישראלים שמומלץ לנסות לגייס אותם לשורות הארגון. העבירות המיוחסות לסעיד: יצירת מגע עם סוכן חוץ והעברת ידיעות שעלולות להיות לתועלת האויב.

מכתב האישום עולה כי כבר בשנת 2007 עלה החשד כי לסעיד יש קשר עם אנשי חיזבאללה וכי נחקר בשב"כ על נסיעותיו התכופות לירדן וקשריו שם. לפי כתב האישום, שנה לאחר מכן נסע סעיד לחופשה בשארם אל שייח במצרים, שם נפגש עם תושב לבנון שעבד עבור החיזבאללה.

בפגישה, כך נטען, התבקש סעיד לצלם עבור חיזבאללה מתקנים צבאיים, כלכלים ותעשייתיים ולאסוף מידע על אתרים ביטחוניים. את העברת המידע היה אמור סעיד לעשות באמצעות תוכנת הצפנה דרך רשת האינטרנט. אלא שסעיד חשש והסביר למפעילו כי הוא כבר אב לחמישה ילדים וכי הוא חושש להיתפס.

על פי כתב האישום סירב סעיד לפעול למען החיזבאללה ואף לקחת עמו את תוכנת ההצפנה מחשש שתתגלה במעבר הגבול. בתמורה הוא מסר לסוכן החיזבאללה שמות של שני ערבים ישראלים שמומלץ לנסות לגייסם.

מוקדם יותר הוגש כתב אישום נגד הסופר אמיר מח'ול, שנעצר בהקשר לאותה פרשה. מח'ול מואשם בעבירות שלריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה. לפי כתב האישום, נפגש מח'ול במהלך שנת 2008 עם סוכן חיזבאללה בדנמרק והביע הסכמה לשמש כמקור מידע חשאי עבור הארגון השיעי. מח'ול, בן 52, נעצר בתחילת החודש על ידי השב"כ והמפלג הכלכלי-בטחוני ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully