וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צ' קוריאה העלתה צבאה לכוננות קרב

המתיחות בחצי האי הקוריאני גואה. לאחר שהדרום האשים את הצפון המתבודד באחריות להטבעת ספינתו ואף הטיל נגדו סנקציות, הורה שליט הצפון קים ג'ונג איל לצבאו להיערך למלחמה

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג איל הורה הלילה (שלישי) לצבאו לעלות ל"כוננות קרב". כך מדווחת סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ". המתיחות באזור החריפה מאז חשפה דרום קוריאה ממצאי חקירה בינלאומית ממנה עולה כי הצפון אחראי להטבעת ספינה דרום קוריאנית לפני מספר חודשים. בתקרית נהרגו 46 מלחים דרום קוריאנים.

אתמול הודיע נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק שארצו תבקש ממועצת הביטחון של האו"ם לבדוק את מסקנות החקירה וכינה את פעולת הצפון "פרובוקציה צבאית". בנוסף אמר לי כי דרום קוריאה תסגור באופן מיידי את נתיבי הים בפני כלי שיט של צפון קוריאה ותנתק את רוב הקשרים הכלכליים עמה.

בנאום טלוויזיוני קרא לי לצפון קוריאה להתנצל על הטבעת ספינת חיל הים צ'אונן, ולהעניש את האחראים לשיגור הטורפדו שהביא לטביעתה. "אם צפון קוריאה תמשיך לתרץ תירוצים ולטעון טענות פרועות כפי שעשתה בעבר, לא יהיה להם מקום בין אומות העולם", אמר לי בנאומו הראשון המתייחס לממצאי הדו"ח שפורסם בשבוע שעבר ממנו עלה כי הצפון אחראי למתקפה שהביאה לטביעת הספינה.

עוד אמר נשיא דרום קוריאה כי ארצו תמשיך בעיקרון של "הרתעה פרואקטיבית". אם ייכנסו ללא רשות למים הטריטוריאליים שלנו, למרחב האווירי שלנו או לשטחנו, ננהג באופן מיידי בהתאם לזכותנו להגן על עצמנו". שר ההגנה של דרום קוריאה אמר כי הצבא הדרום קוריאני יגדיל את המעקב אמר הצפון וינהל תרגיל נגד צוללות יחד עם ארצות הברית מאוחר יותר השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully