וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תגלית ב"ברזילי": מזבח רומי עתיק

עבודות החפירה בבית החולים ברזילי באשקלון הניבו גם ממצאים ארכיאולוגיים חדשים. בין היתר התגלה גם מזבח פגאני מהמאה הראשונה לספירה

עוד בטרם נרגעו הרוחות בעקבות פרשת הזזת הקברים בבית החולים ברזילי באשקלון, פרסמה היום (חמישי) רשות העתיקות ממצאים חדשים המחזקים את הקביעה כי במקום שכן בית קברות פגאני. במהלך העבודות חשפו הקבלנים העובדים תחת פיקוח צמוד של רשות העתיקות מזבח פגאני מפואר מהתקופה הרומית. המזבח, שמקורו ככל הנראה מהמאה הראשונה או השנייה לספירה, עשוי אבן גרניט עליה מונחים ראשי שוורים וזרי דפנה. המזבח עמד במרכז שדה הקבורה העתיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המזבח עשוי אבן גרניט עליה מונחים ראשי שוורים וזרי דפנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר יגאל ישראל, ארכיאולוג מחוז אשקלון ברשות העתיקות, אמר כי "הממצא שב ומחזק את הקביעה שמדובר בבית קברות פגאני. מדובר בממצא מרשים ששרד 2000 שנה. גובה המזבח כ-60 סנטימטרים, והוא מעוטר בראשי שוורים שמהם משתלשלים זרי דפנה. במרכז כל זר פרח, ולראש השור סרט. זרי הדפנה מעוטרים אשכולות גפן ועלים". ישראל הסביר כי "המזבח מוכר כ'מזבח קטורת' – מזבחות כאלה עמדו לרוב במקדשים רומיים, והפוקדים אותם נהגו להקטיר בהם קטורת – בעיקר מור ולבונה, שעה שנשאו את תפילתם אל אליליהם. עדיין ניתן להבחין בסימני האש על המזבח. יתכן שהמזבח הובא מהעיר אשקלון ונתרם על ידי אחת המשפחות לטובת בית הקברות".

ד"ר ישראל תיאר ממצאים נוספים שהתגלו במהלך הפיקוח הארכיאולוגי על עבודות הפיתוח. "התגלו בשטח מבני קבורה ששמשו כקברי משפחה, וקברי ארגז ששימשו לקבורות יחידים. כמו כן, נמצא סרקופג (ארון קבורה) גדול מאבן גיר שלו מכסה מעוטר. גובה הסרקופג 80 סנטימטרים, רוחבו 60 סנטימטרים ואורכו שני מטרים. במקום בו הונח ראש הנפטר הושארה כעין כרית - הגבהה של האבן", סיפר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully