וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים ניתקה את קשריה עם חמאס"

ניר יהב ופנחס וולף

17.5.2010 / 8:59

מקורות מצריים מסרו לעיתון המצרי "אל-מסריון" כי הוחלט לנתק את הקשרים עם מנהיגי חמאס בשטחים ובחו"ל, ולשים קץ לכל ערוצי הקשר הדיפלומטים מול הארגון. "ההחלטה התקבלה בשל מסע ההסתה של חמאס נגד מצרים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין, קריינות: רועי כ"ץ)

מצרים החליטה לנתק את כל הקשרים שלה עם מנהיגי חמאס הפועלים בשטחים ובחו"ל, לסרב להעניק להם ויזות לבקר במצרים ולשים קץ לכל ערוצי הקשר הדיפלומטים והביטחוניים מול הארגון – כך דיווחו היום (שני) מקורות מצריים בכירים לעיתון המצרי "אל-מסריון".

על פי המקורות, ההחלטה התקבלה לא בתגובה לסירובו של חמאס להיענות למאמצי הפיוס המצריים, אלא "בתגובה למסע ההסתה שמנהלת הנהגת חמאס נגד מצרים, ובראשה ראשי חמאס בדמשק חאלד משעל ומוחמד נזאל ובכירי חמאס ברצועה איסמעיל הניה ומחמוד א-זהאר".

"בתקופה האחרונה מנהל חמאס מסע הסתה תקשורתי מאורגן נגד מנהיגים מצריים בתחנות טלוויזיה ועיתונים ערבים", הוסיפו המקורות שסיפרו עוד כי היחסים בין חמאס למצרים "הגיעו למבוי סתום לאחר שחמאס הודיע כי נודע לו שיוסוף אבו זוהרי, אחיו של דובר חמאס סאמי אבו זוהרי, מת בכלא המצרי כתוצאה ממכות חשמל ולא מת כתוצאה מבעיה רפואית כפי שמסרה מצרים".

"אין שום הסלמה"

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר בתגובה כי ארגונו לא קיבל שום הודעה רשמית על ניתוק היחסים. "אין שום הסלמה תקשורתית בין חמאס למצרים", אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען'. "אנחנו לא מסתירים את כעסנו על התנהגות כוחות הביטחון המצרים שהביאו למותם של חמישה פלסטינים ועינו עשרות פלסטינים בכלא המצרי".

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר (עבודה) הגיב לדברים ואמר כי "תמיד הערכתי את יכולתו של נשיא מצרים חוסני מובארק לומר את שלו באופן נחרץ. מדובר בעניין פנים מצרי. הם הבינו שהפעולות של חמאס מפריעות לשלטונם, ולכן הם עושים זאת".

מתיחות נוספת בין חמאס למצרים נרשמה לפני כשלושה שבועות כשהארגון הפלסטיני הטיל על מצרים את מלוא האחריות למותם של ארבעה פלסטינים במנהרת הברחה ברפיח. לטענתם, המצרים פיזרו גז רעיל בתוך המנהרה שגרם למותם של הארבעה. "אנחנו מזכירים כי התבססות על מנהרות היא צעד שהעם הפלסטיני נאלץ לנקוט בו כתוצאה מהמצור המוטל על רצועת עזה. האלטרנטיבה לכך היא לא להרוג אזרחים אלא לפתוח את מעבר רפיח ולאפשר לאזרחים להצטייד בסחורות ובמוצרים", אמר אז דובר חמאס.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully