וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בברזילי: 15 חרדים עוכבו לחקירה

רמי שני ואריאל נוי

16.5.2010 / 7:03

החלו העבודות לפינוי הקברים במתחם המיועד להקמת חדר המיון החדש בבית החולים באשקלון. עשרות חרדים הפגינו מול צוות רשות העתיקות אשר עוסק בפינוי הקברים - ופונו על ידי המשטרה. 15 חרדים עוכבו לחקירה

כ-50 חרדים הצליחו הלילה (ראשון) להיכנס למתחם בית החולים ברזילי וזאת למרות מחסומי המשטרה אשר הוקמו בכניסות לאשקלון על מנת למנוע את הגעתם. החרדים הפגינו מול צוות רשות העתיקות אשר עוסק בפינוי הקברים ופונו על יד המשטרה. 15 מפגינים עוכבו לחקירה. בשעות הבוקר מתקיימת תפילה סמוך למקום בו מתקיימות העבודות.

מוקדם יותר הלילה החלו העבודות לפינוי הקברים שנמצאים במתחם בו אמור לקום האגף החדש של בית החולים ברזילי באשקלון עם הגעתם של טרקטורים וציוד הנדסי אשר יבצעו את הפינוי. מפקד משטרת אשקלון, חיים בלומנפלד, אמר כי "אנחנו ערוכים לכל התרחישים. נעצור את כל המפגינים כבר בכניסה לאשקלון ולא ניתן להם דריסת רגל באזור מתחם הפינוי", כך דווח באתר 'בחדרי חרדים'.

ד"ר יגאל ישראל, מנהל רשות העתיקות של מרחב דרום האחראי על הוצאת הקברים, אמר לוואלה! חדשות כי "הדבר התאפשר בעקבות פסיקה של הרב עמאר שמגובת בהסכמתו של הרב עובדיה יוסף". לדבריו, יעבדו במקום כ-60 עובדים של רשות העתיקות כדי לפנות את הקברים.

אמש תגברה משטרת המחוז הדרומי תגברה את כוחותיה באזור אשקלון, בשל החשש מפני גורמים חרדים קיצוניים שינסו להפריע להזזת הקברים בבית החולים ברזילי בעיר. לאשקלון הובאו אמצעים לפיזור הפגנות וכן יחידות של הכוחות המיוחדים של המשטרה, בהן יס"מ, יחידות התערבות ואחרות. במשטרה מעריכים כי לעיר צפויים להגיע כמה מאות חרדים כדי לשבש את עבודות ההזזה, אולם הכוחות נערכים להתמודדות מול כמות של אלפי חרדים.

במקביל, כמה עשרות חרדים התפרעו בירושלים, במחאה על הכוונה להזיז את הקברים. המתפרעים ניסו לחסום את הכבישים לתנועת רכבים. משטרת ירושלים עצרה מפגין אחד ומסרה כי כוחות גדולים במקום מנעו את חסימות הכבישים.

ד"ר רון לובל סגן מנהל בית החולים ברזילי, אמר לקראת הפינוי הצפוי של הקברים כי "אנחנו סומכים על המשטרה ומקווים שהעבודות להקמת חדר המיון יתחילו ללא הפרעות. הצוות הרפואי של בית חולים נערך להפעיל את בית החולים
בבוקר, יום ראשון, שהוא היום העמוס ביותר אצלנו". לדברי ד"ר לובל, מפגינים חרדים עדיין לא הגיעו למתחם בית החולים, אך הוא העריך כי הם כבר נמצאים בדרכם לאשקלון. "אנחנו באמת מקווים שנוכל להפעיל את בית החולים ושהמשטרה תשמור על כולנו", אמר ד"ר לובל.

גורמים במשטרה העריכו, שקבוצות מתנגדים מקרב החרדים לא ניסו להגיע לאשקלון במהלך סוף השבוע. זאת למרות ידיעות בדבר האפשרות שהדבר יתבצע. אנשי מודיעין במשטרה ניסו בשעות האחרונות לאתר הגעת קבוצות כאלה, אך התברר שמדובר במספר אנשים מצומצם.

"אשקלון היא לא ירושלים"

המתנגדים להקמת חדר המיון הממוגן באתר המקורי שבו הוא היה אמור לקום בבית החולים אינם צפויים לקבל תמיכה מהתושבים באשקלון. תושבים בעיר אמרו לוואלה! חדשות כי "אשקלון היא לא ירושלים. מטה מאבק שהוקם בעיר, פעל בתקופה האחרונה כדי להביא לכך שהפעילות למניעת פינוי הקברים, תיתקל בהתנגדות משמעותית מצד התושבים".

התושבים אמרו עוד כי "מבחינת העיר אשקלון, בית החולים הוא מרכז רפואי יחיד באזור, וקיימת לפיכך חשיבות גדולה להחיש את הקמת חדרי המיון והאשפוז הממוגנים. זאת אפילו על חשבון הזזת קברים, שזהותם כלל לא הוכחה כיהודית".

בעיר אמרו שגם אם יתברר שמדובר בקברי יהודים, עדיין אין מניעה להזיז אותם ממקומם בשל כך. כמו כן, בעיר השכנה אשדוד, יש ריכוז גבוה של קהילות קונסרבטיביות שתומכות בפינוי הקברים.

בירושלים נשמעו בסוף השבוע קריאות לבוא ולהצטרף למפגינים על מנת למנוע את הזזת הקברים. המשטרה נערכת בשעה זו למנוע הגעת הסעות מאורגנות לאשקלון.

(עדכון ראשון: 0:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully