וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח נהג המונית דרק רוט נעצר בארגנטינה

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

16.5.2010 / 0:03

הרשויות בארגנטינה עצרו את משה בן איבגי, שהצליח להימלט מישראל לפני שש שנים במהלך חופשה מהכלא. הוא זוהה בוודאות, לאחר שטביעת אצבע שלו הועברה למשטרת ישראל. בנוסף, נעצר יונתן ועדיה שנמלט מהארץ, לאחר שנאשם במעורבות בתאונת הרכבת בבית יהושע בה נהרגו 5 בני אדם

משה בן איבגי, רוצחו של נהג המונית דרק רוט, נעצר אתמול (שבת) בארגנטינה. בן איבגי, שנמלט מישראל בשנת 2004, נעצר בעיר מנדוסה שבמערב ארגנטינה, לאחר שעורר את חשדו של שוטר מקומי, שעצר אותו כיוון שסרב למסור לו את פרטיו. לאחר שזוהה כישראלי הועברה תמונתו לנציג משטרת ישראל בדרום אמריקה. התמונה נשלחה למטה הארצי של המשטרה בירושלים, יחד עם טביעת אצבעו, שזיהתה אותו בוודאות,. יחד עם בן איבגי נעצר ישראלי נוסף, ששוחרר לאחר מספר שעות.

בן איבגי הורשע יחד עם חברו, ארבל אלוני, ברציחתו של נהג המונית דרק רוט ב-1994, כאשר שניהם היו בני 14, ונידון ל-16 שנות מאסר. לפני שש שנים ברח משה בן איבגי לארגנטינה בעזרת דרכון מזויף במהלך חופשה מהכלא. הוא נתפס כחצי שנה לאחר מכן. ישראל הגישה בקשת הסגרה לרשויות בארגנטינה, אף שאין בין שתי המדינות הסכם הסגרה מחייב. בית המשפט המחוזי במדינה אישר את ההסגרה, אך בן איבגי ערער לבית המשפט העליון, ובסופו של דבר הבקשה נדחתה. מאז הוא חי בבואנוס איירס, נישא לישראלית בשם אופירה ואף הביא עמה לעולם ילדה.

בשנה שעברה התקבל דיווח בפרקליטות המדינה, לפיו בן איבגי נמלט מארגנטינה, לאחר שעקבותיו נעלמו בעיצומם של המאמצים להביא להסגרתו לישראל. בן איבגי הוכרז בעבריין נמלט, לאחר שלא הגיע לתחנת המשטרה המקומית בבואנוס איירס, כדי לחתום נוכחות, כפי שאמור היה לעשות מדי 20 יום. כעת, לאחר שנתפס, אומרים במשרד המשפטים כי הליך ההסגרה של בן איבגי יימשך מהמקום שבו הופסק.

"המעצר של ועדיה הוא תרגיל יחצנ"י"

במקביל, הרשויות בארגנטינה עצרו ישראלי נוסף ביממה האחרונה. לדברי המשטרה, מדובר ביונתן ועדיה, נהג הרכב שנאשם שגרם לתאונת הרכבת הקטלנית בבית יהושע ביוני 2006, בה נהרגו חמישה בני אדם.

ועדיה נעצר כאשר עלה על מטוס בעיר קורדובה שבמרכז ארגנטינה, בפעילות משותפת של המחלקה לתיאום מבצעי בחטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, נציג משטרת ישראל באמריקה הלטינית, המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ומשטרת ארגנטינה. הוא נעצר בשל צו מעצר בינלאומי שהוצא נגדו ומהפרקליטות נמסר כי בימים הקרובים ייפתחו מגעים להסגרתו לארץ.

לפני כחודשיים הוגש נגד ועדיה כתב אישום, שבו יוחסו לו חמישה סעיפים של הריגה, גרימת חבלה, נהיגה בשכרות, נהיגה ברשלנות ובשימוש בסם מסוכן לצריכה עצמית. לפי כתב האישום, ועדיה, וטרינר במקצועו, נהג תחת השפעת סם ופגע ברכב אחר וגרם לו לעלות על פסי הרכבת זמן קצר לפני שהופיע הרכב.

פרקליטו של ועדיה עורך הדין ירון קוסטליץ, אמר לוואלה! חדשות, כי ועדיה לא נמלט מעולם מהארץ, וכי הוא התכוון להגיע לדיון במשפטו בחודש הבא. לדברי עו"ד קוסטליץ, הוא שלח בשבוע שעבר לפרקליטות העתק של כרטיס הטיסה של ועדיה, שמוכיח כי הוא התכוון לטוס מקורדובה לישראל, עם עצירת ביניים בסנטיאגו דה צ'ילה.

לדבריו, הובטח לו על ידי הפרקליטות שוועדיה לא ייעצר, מכיוון שהוא חוזר מיוזמתו לישראל. למרות זאת, הוא נעצר על ידי המשטרה המקומית בארגנטינה לאחר שכבר עלה על המטוס.

פרופ' רון שפירא, המייצג את ועדיה ביחד עם עוה"ד קוסטליץ, אמר כי "מעצרו של ד"ר יונתן ועדיה בארגנטינה היא תרגיל יח"צני שערורייתי מאוד של פרקליטות מחוז המרכז. ד"ר ועדיה יצא את הארץ כדין, בתיאום עם פרקליטות מחוז המרכז, ובמשך השנים הארוכות שבהן התעכב הטיפול בפרקליטות מעולם לא קיבל זימון לשוב ארצה. מיד כשקיבל זימון הודיע באמצעותי כי הוא חוזר לאלתר".

עוה"ד שפירא הוסיף כי "לפני שבוע מסרנו לפרקליטות מחוז המרכז, בכתב, מתי בדיוק ד"ר ועדיה חוזר ארצה, בצירוף העתק כרטיסי טיסה שרכש. במבצע מודיעיני מזהיר הצליחו הפרקליטות והמשטרה להוריד אותו מן הטיסה לישראל, המופיעה במכתב שלנו מלפני שבוע. רק לאחר שכבר קיבל כרטיס עלייה למטוס הורידו אותו שוטרי משטרת ארגנטינה, ב"מבצע" מתואם עם נציגות משטרת ישראל, מן המטוס, ומנעו ממנו לשוב ארצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully