וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסי האטה מסוכנים לסביבה

ירון אדרי

8.5.2010 / 7:29

מומחה תחבורה בריטי מחזק מחקר קודם לפיו פסי האטה מסוכנים גם לתשתיות. "מציגים איום ממשי על משתמשי הדרך"

לפני כשנתיים וחצי הבאנו לכם כאן בוואלה! רכב מחקר שבדק ומצא כי פסי האטה דווקא פוגמים בבטיחות ולא תורמים לה. התגובות היו מעורבות, אבל ניכר כי לרוב לא הסכמתם עם התוצאות וקבעתם כי לפסי האטה חשיבות גבוהה לבטיחות, להולכי רגל בעיקר. כעת מגיע מומחה הבטיחות הבריטי המכונה הונסט ג'ון ומחזק את אותו מחקר מכיוון מעט שונה.

הונסט ג'ון טוען כי לא רק כלי הרכב ניזוקים בעת מעבר על פסי ההאטה וכי שינויי המשקל בשל הבלימה והמעבר על פניהם פוגעים גם בתשתיות אולם אלה כמעט ולא נלקחים בחשבון. "כל כלי רכב גורם לגלי הלם בקרקע, הורס את יסודות הכביש ועלול אפילו לגרום לנזקים לבתים וחומות סמוכים", כך לדבריו. את טענתו הוא מגבה בטענה לרוב ניתן יהיה למצוא בסמוך לאותם פסי האטה סדקים ובורות. הוכחה נוספת היא תקנה בחוק הבריטי הקובעת כי אסור להציב פסי האטה במרחק הקטן מ-25 מטרים מגשרים, מעברים תת קרקעים ותעלות.

עוד חוזר הונסט ג'ון ומחזק את אותם ממצאים מהמחקר ההוא שטען לבלאי מואץ למערכות המתלים. הפגיעה העיקרית היא בבולמים שמאבדים מיעילותם מה שמאריך את מרחק הבלימה ופוגע באחיזת הכביש. גם הצמיגים סובלים מאותם פסי האטה המפעיל עליהם לחצים לא רגילים, וגורם להם לאבד מחוזקם המבני. טעות נהיגה בדמות מעבר מהיר על פסי האטה אף עלול ליצור סדקים ולפיצוץ הצמיג במועד מאוחר יותר בכביש המהיר. נזכיר רק כי פגיעות יכולות להיות גם לאגן השמן וליצור נזילה שתגרום להחלקה וכי האצות והאטות פתאומיות מגבירות את צריכת הדלק וזיהום האוויר.

"אני משוכנע שפסי ההאטה מציגים איום ממשי על משתמשי הדרך", אומר הונסט ג'ון. "הרשויות לא רק מסכנות את הנהגים, אלא גם את הכבישים עצמם" כך הוא מסכם. האם אתם מסכימים עם דברי המומחה?

  • עוד באותו נושא:
  • פסי האטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully