וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם סוף סוף התגלתה תיבת נח האמיתית?

חברי משלחת של חוקרים נוצרים "בטוחים ב-99.9%" כי הממצאים בהרי אררט הם שרידי התיבה, אליה נכנסו בעלי החיים בעת המבול. בטורקיה ביקשו להכריז על המקום כ"אתר מורשת עולמית"

מצאנו את שרידיה של תיבת נח – כך סיפרה הבוקר (שלישי) בהתרגשות קבוצת מאמינים נוצרים מטורקיה ומסין. לדברי חברי הקבוצה, המורכבת מחוקרים הנמנים על הזרם הנוצרי-אוונגליסטי, השרידים נמצאו על גבי הר אררט שבטורקיה, בגובה 4,000 מטר. אררט, המוזכר בסיפור המקראי, הוא הר געש כבוי הנמצא בשטחה של טורקיה בין גבולה עם אירן לגבול הארמני.

בקבוצה טוענים כי הם הצליחו לאתר שאריות מתיבת העץ, לאחר שדגמו פיסות ממבנה שהתגלה על ההר. על פי תוצאות בדיקת המעבדה, ניתן לתארך לטענתם את פיסות העץ כבנות 4,800 שנים. "רמת הביטחון שלנו באמיתות הממצאים היא 99.9%", אמר יונג ווינג-צ'ונג, במאי סרטים תיעודיים מהונג קונג, אחד מ-15 חברי המשלחת.

לטענתו, במבנה שאותר ניתן לזהות מספר תאים – עבור סוגים שונים של בעלי חיים – וכן גם קורות עץ שהפרידו בין המפלסים. באשר לאפשרות שהשרידים אינם אלא שרידיו של אתר התיישבות אנושי קדום - גילוי מרשים לא פחות, אך שונה לחלוטין – טוענים בקבוצה כי מעולם לא נמצאו שרידים להתיישבות אנושית בגובה רב כל כך.

יונג אמר כי בעקבות הגילוי, הרשויות המקומיות באזור יבקשו מממשלת טורקיה לפנות לאונסק"ו כדי שזו תכריז על האזור כאתר מורשת עולמית. זאת גם במטרה להגן על שלמות האתר במהלך החפירה הארכיאולוגית הצפויה.

מעשה בנייה תיבת נוח מוצג בשלוש הדתות המונותיאיסטיות, וואריאציות שלו מופיעות גם במיתולוגיות הקדומות של עמי האזור. לאור האזכור התנ"כי, לפיו נחה התיבה "על הרי אררט" (בראשית ח', פסוק ד'), חוקרים רבים ומגלי ארצות מבקשים מזה מאות שנים לאתר את ההרים האמורים באזורי טורקיה. עד כה, כל הטענות בדבר איתור שרידי התיבה נדחו בידי מדענים, שטענו כי לרוב מדובר בתצורות טבעיות של סלעים, ולא בעץ קדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully