וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצל'ה נגד הורוביץ: לא רוצה הומואים בכנסת

22.4.2010 / 13:47

יו"ר האיחוד הלאומי דורש מיו"ר הכנסת לבטל "כנס גאווה" שיזם ח"כ ניצן הורוביץ במשכן, בהשתתפות ראשי הקהילה ההומו-לסבית. כ"ץ: "זו פגיעה בקודשי ישראל". הורוביץ: "האירוע יתקיים על אפם וחמתם של צרי המוח"

המלחמה על מצעד הגאווה מגיעה לכנסת. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצ'לה), פנה ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין, בבקשה למנוע את קיומו של "כנס גאווה" שמארגן ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) במשכן הכנסת ב-1 ביוני. בכנס אמורים להשתתף ראשי הקהילה ההומו-לסבית בישראל וכן חברי כנסת.

כ"ץ כתב לריבלין כי, "בזעזוע ובתדהמה התקבלה בתיבת הדואר האלקטרוני שלי הזמנה מח"כ ניצן הורוביץ, המזמין אותי עם שאר חברי הכנסת לאירוע שיתקיים בכנסת בנושא 'יום גאווה'. לצד השם המשונה, המסמל היפך מכל ערך מוסרי מתוקן אליו צריך לשאוף בן-אנוש, לא כל-שכן יהודי, מקוממת כל בן תרבות יהודית האפשרות כי אירוע מתריס שכזה הפוגע בקודשי ישראל יתקיים דווקא במשכן מחוקקי ישראל".

כצל'ה הוסיף כי "תורתנו הקדושה רואה כערך עליון את קיום העולם והמשכיות החיים בצורתם הנורמלית והבריאה. את מה שכנס זה אמור לייצג כינתה תורתנו 'תועבה'. קיום 'יום גאווה' בכנסת מחלל את קודשי ישראל ואת בית הנבחרים של המדינה היהודית אליה נשאו אבותינו את עיניהם. אין אנו מתיימרים לכפות על הפרט את דרכי חייו, אך גם לא ייתכן שהפרט יכפה את רצונו ואופי חייו על הכלל ובוודאי שלא יכפה אותו על סמלי הכלל".

את דבריו קינח כצל'ה באומרו כי "קיום אירוע בכנסת הפוגע ברגשות האמוניים והמורשתיים, העמוקים והטבעיים של רובה המוחלט של החברה - אפשר לומר כמעט כולה - מראה על אי-התחשבות בדעות וברגשות בצורה הבוטה ביותר".

לוואלה! חדשות נודע כי לבד מהמכתב ששלח, כצל'ה גם שוחח היום עם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין על הסוגיה. ריבלין הסביר לכצל'ה שמאחר שלא מדובר באירוע שיזמה הכנסת, אלא באירוע של חבר כנסת הוא איננו מתכוון להתערב בנושא.

"להתייצב מול דברי הבלע"

ח"כ הורוביץ לא נשאר חייב ובתגובה למכתבו של כצל'ה אמר כי "המכתב מעורר שאט נפש. הוא צריך להדאיג לא רק את חברי הקהילה הגאה ובני משפחותיהם, אלא את כל מי שקיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית יקר ללבו. ח"כ יעקב כ"ץ וחבר מרעיו מהימין הקיצוני מובילים מסע הסתה, ורוצים להפוך את ישראל לאירן. הדבר מדאיג במיוחד לאחר גילויי האלימות המחרידים של השנים האחרונות נגד הקהילה הגאה"

"עכשיו ברור כי ח"כ כ"ץ, שעוסק באובססיביות בקהילה הגאה, לא למד דבר מניסיון הרצח במצעד הגאווה בירושלים ב-2005, ומהרצח בבר נוער ב-2009 בתל אביב", אמר הורוביץ. "דבריו חסרי הבושה הם מכה נוספת לפצועים ולבני משפחות ההרוגים. הכנסת צריכה להתייצב מול דברי הבלע הללו – שירת העשבים השוטים - וכך ייעשה בכנס לרגל אירועי הגאווה שייערך במשכן כמתוכנן ב-1 ביוני, על אפם וחמתם של צרי המוח".

הורוביץ הוסיף, כי "תשובתנו לח"כ כ"ץ, שכבר הציע לכלוא את הפליטים במחנות עבודה במדבר, היא בתיקון החוק נגד הסתה גזענית כך שיכלול גם הסתה על רקע דת, מוצא עדתי, ונטייה מינית. לכשיתוקן החוק, ניתן יהיה להעמיד לדין את המסיתים, מסוגו של כ"ץ".

כנס הגאווה שאמור להתקיים במשכן הכנסת אינו הראשון מסוגו ונערך מדי שנה, מאז 1992. לדברי הורוביץ, "אורח הכבוד בכנס אשתקד היה יו"ר הכנסת רובי ריבלין, והשתתפו בו ח"כים מרוב סיעות הבית. השנה אנו צופים לנוכחות גדולה אף יותר, כהבעת סולידריות עם הקהילה הגאה ועם ערכי הדמוקרטיה הישראלית. השנה נציין בו לא רק את המאבק על זכויות וביטחון הקהילה הגאה, אלא את זכותו של כל אדם בישראל לחיות על פי דרכו, בשוויון זכויות מלא", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully