וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לבנון: אם העם יחליט - נתפנה מבתינו

6.4.2010 / 19:00

לדברי הרב אליקים לבנון, ראש ישיבת ההסדר באלון מורה, אם יוחלט במשאל עם על פינוי יישובים ביהודה ושומרון, הוא יורה לתלמידיו להתפנות. עם זאת, הוא הביע תמיכה בסרבנות בקרב חיילים

משנים כיוון? הרב אליקים לבנון, אחד מראשי רבני הימין ביהודה ושומרון, הצהיר היום (שלישי) כי אם במשאל עם יוחלט על פינוי יישובים - הוא עצמו יורה לתלמידיו ולתושבים היהודים ביהודה ושומרון להתפנות. לבנון נחשב לרב המחזיק בעמדות ניציות ומשמש כיום כראש ישיבת ההסדר באלון מורה.

במהלך כנס "בין ישראל לעמים" שנערך זו הפעם השלישית בעיר רמלה, אמר לבנון כי "ההתיישבות ביהודה ושומרון נשענת על העם, והוא הכוח המניע אותנו. משאל עם הוא קריטי בסוגיות של פינוי יישובים, ועל כן אם העם יבחר שלא לעמוד מאחורינו, אורה לתלמידי להתפנות. זו העמדה ההלכתית וכך סובר גם הרמב"ם".

הרב לבנון סיפר כי ימים ספורים לפני הירצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, הוא הגיע אל ביתו ביחד עם רבנים נוספים, והם ניסו לשכנע את ראש הממשלה לשעבר להעלות את סוגיית ההתנחלויות למשאל עם. רבין סירב לבקשתם.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הרב לבנון כי "לפי הבנתי ולימודי, התורה אומרת לנו שבסוגיות ציבוריות, עמדת העם היא הקובעת. אני מאמין באמונה שלמה שהעם לא יגיד לעולם אמירה שכזאת, אבל במצב תיאורטי אם אכן כך העם יכריע במשאל עם, אנחנו נתפנה. ברגע שהעם יאמר ברוב מוצק שהוא אינו רוצה אותנו כשליחים במקומות האלה, אין לנו מה לעשות שם".

למרות דברים אלו, תקף הרב לבנון את מדיניות הממשלה. לדבריו, "צריך לגשת אל העם, והעם רוצה את ירושלים, רוצה את ההתיישבות ביהודה שומרון ועזה וראש הממשלה צריך להיות השליח של העם ולא מי שכופה עליו כיוונים שהעם לא בחר בהם". בהמשך אף אמר הרב לבנון כי "במדינת ישראל אין צורך בדמוקרטיה כפי שהיא מוגדרת כיום, כי בתור שכזו היא אוכלת את עצמה".

לבנון התייחס גם לסוגיית סירוב הפקודה בקרב חיילים. "החיילים בצה"ל הם חיילים של העם ולא של הריבון. ממילא כשהממשלה לא מייצגת את העם היא מורה לחיילים לעשות דברים כנגד רצון העם. בסוגיות שמנגשות בין שני הדברים הללו אין מנוס מלסרב פקודה". לדברים הללו התנגד הרב דוד סתיו, מראשי איגוד ישיבות ההסדר, שאמר כי על רבני הישיבות לקבל עמדה מוסכמת ביחס לסירוב פקודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully