וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוליווד נפרדת מג'ון פורסיית

3.4.2010 / 18:55

חברים, מכרים ועוברי אורח התאספו בשדרת הכוכבים של הוליווד ליד כוכבו של השחקן ג'ון פורסיית שהלך לעולמו אמש בגיל 92

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

תעשיית הבידור בארצות הברית הרכינה ראש לזכרו של השחקן ג'ון פורסיית, כוכב הסדרה "שושלת" והקול של צ'ארלי בסדרת הלהיט "המלאכים של צ'ארלי" הלך אמש (שישי) לעולמו בקליפורניה השחקן והוא בן 92. פורסיית מת לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן ממנה סבל. רבים התאספו ליד כוכבו של הפורסיית בשדרת הכוכבים בהוליווד כדי להביע את תנחומיהם והניחו פרחים במקום.

פורסיית החל את דרכו המקצועית בשנות הארבעים, והופיע בשנות החמישים והשישים בסרטים מהוללים כמו "מי רצח את הארי?" של אלפרד היצ'קוק ו"בדם קר", על פי הרומן של טרומן קפוטה. בתקופה זו גם קיבל תוכנית טלוויזיה משלו, שנקראה בשמו. עם זאת, הפריצה הגדולה של פורסיית היתה בסוף שנות השבעים, התקופה שבה השתתף ב"המלאכיות של צ'רלי". פורסיית לא הופיע בסדרה, אבל הוא תרם את קולו לדמות הבוס המסתורי השולח את המלאכיות למשימותיהן. אחת המלאכיות גולמה בידי פארה פוסט, שהלכה לעולמה בשנה שעברה.

בתחילת שנות השמונים זכה פורסיית גם להציג על המסך את דמותו המצודדת: זה היה באופרת הסבון המצליחה "שושלת", שבה גילם את אחת הדמויות הראשיות בסדרה - איל הנפט בלייק קרינגטון. "שושלת" רצה לאורך כמעט כל העשור, ופורסיית הוא השחקן היחיד שהופיע בכל אחד ואחד מ-220 פרקיה, והוא גם זכה בפרס גלובוס הזהב על הופעתו בה.

לאחר ירידתה של הסדרה האהודה מהמסך, התקשה פורסיית לשחזר את ההצלחה. הוא הופיע בקומדיה "The Powers That Be", אחת הסדרות המשובחות והייחודיות שידעה הטלוויזיה האמריקאית בתחילת שנות התשעים, אך היא לא זכתה לחיבת הקהל, ומאז נעלם פורסיית מהזירה הציבורית.

הפעם האחרונה שבה שמענו אותו היתה בתחילת העשור הקודם, כשקולו הגיח לגלגולים הקולנועיים של "המלאכיות של צ'רלי". את השנים האחרונות הקדיש פורסיית לקרב בסרטן שהתפשט בגופו, ומשפחתו ביקשה היום כי במקום להניח זרים על קברו, יתרמו מעריציו כסף לאגודה למלחמה בסרטן.

*עדכון ראשון: 02.04, 23:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully