וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: לשחרר את מרוואן ברגותי תמורת שליט

רמי שני

20.3.2010 / 15:30

שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ קרא לשחרר את האסיר הבכיר מרוואן ברגותי במסגרת עסקת שליט. לדבריו, עד היום לא הייתה אופציה מבצעית לשחרור החייל החטוף

שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ קורא לשחרר את מרוואן ברגותי הכלוא בישראל במסגרת עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. באירוע שבת תרבות בבאר שבע אמר הבוקר (שבת) פרץ: "חייבים לשחרר גם את מרוואן ברגותי תמורת גלעד שליט. אחרי יומיים של חגיגות אף אחד לא יזכור מה ההישג של חמאס בשחרור האסירים. אם היינו עושים את זה לפני שנתיים זה כבר היה מאחורינו".

פרץ התייחס גם לאפשרות לחלץ את שליט בפעולה צבאית. "עד היום לא הייתה אופציה מבצעית לשחרור גלעד שליט . אני הוריתי להעביר לשב"כ את כל אמצעי המודיעין כדי לנסות ולחלצו", אמר.

בהתייחסו למלחמת לבנון השנייה אמר פרץ כי על אף הביקורת שהוטחה בו, תרם תרומה משמעותית למדינת ישראל. "שילמתי מחיר כבד על מלחמת לבנון השנייה אבל את תרומתי למדינת ישראל עשיתי, גם אם הייתי עם משקפת סגורה, ראיתי את העתיד בצורה יותר מפוקחת מכאלה שעושים פוזות עם משקפות פתוחות".

"אנחנו עשינו את חסן נסראלה לכוכב העולם הערבי. אבל להפוך אותו למנצח על צה"ל זה רחוק מאוד. ישראל ניצחה במלחמת לבנון השנייה. אנחנו אלו שהיינו בשטח. ובסוף המלחמה קבענו שנסראללה יוצא מדרום לבנון" הוא אמר.

פרץ דיבר גם על תכנית הגרעין האירנית, ואמר שישראל עוקבת באופן מתמיד אחר קצב ההתקדמות האירנית. "אנחנו מסתכלים עם עין פקוחה כדי לדעת מה מתרחש באיראן, מה קצב יצור החומר הבקיע שיכול לשמש את הפצצות, כמה אורניום הם מייצרים ובאיזה רמה של זיקוק. אנחנו מודדים את הזמנים. זהו זמן בלתי מוגבל. זה לא מצב שאפשר להגיד שיש לנו אורך נשימה עד אין קץ".

בכל מקרה, מדובר בתהליך שמבחינתנו הוא במעקב. מהצד השני, אנחנו בהחלט פוקחים עין ומנסים לדעת כמה שיותר על המתרחש בתוך איראן מבחינת איזונים פוליטיים".

עיר הבה"דים בהקפאה

בשבת תרבות בבאר שבע דיבר גם ראש הרשות לפיתוח הנגב, שמוליק ריפמן שהתייחס לפרוייקט הקמת 'עיר הבה"דים' של צה"ל בנגב. לדבריו, הפרוייקט מוקפא בשל בדיקת התכנות מחודשת של משרד האוצר.

"הפרוייקט הוקפא אף שכבר החלו עבודות ליישור הקרקע בעלות של 15 מיליון שקלים", אמר ריפמן. במסגרת הפרוקייט יועתקו יחידת המחשוב ויחידה 8200 של חיל המודיעין בצה"ל לדרום.

עדכון ראשון: 12:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully