וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנייה בסילוואן: נתניהו ביקש מברקת לחכות

ניר יהב ופנחס וולף

2.3.2010 / 15:03

בעקבות כוונת עיריית ירושלים להקים פארק לאומי בשכונה המזרחית, ביקש ראש הממשלה מראש העיר ברקת לדחות ההחלטה. ברקת: "נבצע התוכנית ברגישות אך גם בנחישות"

גדעון צנטנר

(הערוץ הראשון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש הבוקר (שלישי) מראש עיריית ירושלים ניר ברקת להקצות פרק זמן נוסף כדי להגיע להבנות עם תושבי סילוואן בנוגע לפרויקט גן המלך המיועד להיות ממוקם בשכונה במזרח ירושלים. עם זאת נתניהו הבהיר כי אין לו כוונה להתערב בניהול ענייני העיר ולא בסמכויות המסורות על פי חוק לרשויות האכיפה, התכנון והבנייה.

ראש מערך ההסברה הלאומי ניר חפץ הוסיף כי ראש הממשלה העלה בפני ברקת את קיומם של גורמים אינטרסנטים שרוצים לעורר ריב ומדון ולהציג בארץ ובעולם תמונת מציאות שקרית ומעוותת, על פיה נדמה כאילו ישראל תשתלט על מזרח ירושלים ושכונת סילוואן, מה שאין בכוונתה לעשות.

ברקת נענה לבקשת נתניהו ואמר כי ימשיך לעשות כל מאמץ למצות את המהלך מול התושבים בשכונה המזרח ירושלמית. ברקת ציין כי הדיון בוועדה המקומית בנושא זה יידחה ובינתיים יימשכו הפגישות והשיחות עם התושבים.

בקשתו של נתניהו מגיעה בעקבות התוכנית לבנייה במזרח העיר שהציגה עיריית ירושלים. לפי התוכנית, אשר תובא בקרוב לדיונים בוועדה המקומית והמחוזית, ישוחזר חלקו המערבי של מתחם גן המלך, ובחלקו המזרחי של המתחם יאושרו לבנייה בקומות הקרקע שטחי מסחר, מסעדות, סדנאות אומנים, חנויות למזכרות ואמנות מקומית. כמו כן, בחלקו המזרחי של המתחם יוקמו יחידות דיור, וכן תשודרג תשתית הכבישים, הביוב ושאר השירותים במקום. במתחם מתוכנן מבנה רחב היקף בו יוקמו בין השאר, כיתות לימוד, מעונות יום, גני ילדים, וחדר כושר.

התוכנית מעוררת את זעמם של התושבים הערבים, במיוחד בשכונת סילוואן בה מתכנן ראש העירייה ניר ברקת להקים פארק לאומי, גנים ציבוריים ומרכזי קניות.

בחודשים האחרונים מקדמת עיריית ירושלים תכנית הקוראת להרוס את שכונת בוסתאן בסילוואן (תכנית 11555 – נ.י) ולהפוך אותה לפארק לאומי ברוח בית שני משום שהמקום מהווה, לטענת היהודים במקום, המשך של עיר דוד ההיסטורית.

עמותת "עיר עמים" טוענת כי פקידי עירייה מציעים לתושבי השכונה פיצויים או אדמות חלופיות באזורים אחרים ובכך מנסים לשכנע אותם לוותר על בתיהם. "הריסת בתים בשכונת בוסתאן במטרה להקים במקום גן ארכיאולוגי תהווה צעד מסוכן שעלול להצית את אחד המקומות הנפיצים ביותר בסכסוך הישראלי פלסטיני תוך פגיעה חמורה ביציבותה ועתידה המדיני של העיר", אומרים בעמותה.

"ברקת נוהג כפירומן"

התכנית מעוררת ביקורת קשה גם בקרב חברי כנסת ופעילי שמאל: "את המדיניות במזרח ירושלים מכתיבות עמותות ימין קנאיות המבקשות ליצור מציאות מסוייטת שלא תאפשר הסדר עתידי וברקת אינו אלא שליחם ועושה דברם", אמר הבוקר יו"ר סיעת מרצ, ח"כ חיים אורון אשר קרא לממשלה "לרסן את ברקת", לדבריו ואף איים להגיש הצעת אי אמון בממשלה על רקע הדברים.

פעילי המאבק בשכונת שייח ג'ראח בעיר הודיעו אתמול גם הם כי יעמדו לצידם של תושבי סילוואן במאבקם נגד התכנית: "ברקת, שנבחר בקולותיו של הציבור החילוני הליברלי, הופך את עיריית ירושלים לזרוע הביצוע של הימין הפונדמנטליסטי בישראל".

נציג תושבי שכונת בוסתאן בכפר סילוואן, פחרי אבו דיאב, אישר בשיחה עם וואלה! חדשות כי אכן התנהל משא ומתן בין התושבים לבין העירייה אולם הם לא הגיעו לעמק השווה: "העירייה הציעה להרוס את הבתים בשכונה אבל הודענו לנציגיה שאנחנו מתנגדים לכך. אנחנו לא מתנגדים לפיתוח השכונה, אבל הבהרנו לעירייה שאנחנו מסכימים להקים במקום גן אבל שיהיה על יד הבית ולא במקום הבתים".

"אנחנו מתנגדים להריסת הבתים", הוסיף. "אנחנו תושבי ירושלים בדיוק כמו תושב אחר בעיר. אנחנו משלמים ארנונה וחיים פה כל חיינו. אנחנו מוכנים להגיע להסכם עם העירייה אבל בלי שיהרסו את הבתים. יש תקדימים לכך, למשל בשכונת ימין משה בירושלים. אפשר להביא אדריכל ולהגיע להחלטה משותפת. למה להרוס בתים אם אפשר להגיע לפתרונות אחרים?".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בעקבות הפרסומים על הכוונה להתחיל בהקמת הגן כי "ברקת נוהג כפירומן המצית אש, ריב ומדון בירושלים המזרחית. יש לבלום אותו מבעוד מועד כדי לחסוך באלימות".

עדכון ראשון: 9:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully