וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "ההגנה הטובה נגד טרור היא התקפה"

פנחס וולף

17.2.2010 / 19:10

המשנה לראש הממשלה, השר משה בוגי יעלון, טוען כי "יש לשאוף ליטול את היוזמה לידינו, להגיע אל הטרוריסטים ולא לאפשר להם לחוש בטוחים בשום מקום ולו לרגע"

"הטרור נגד ישראל, כמו גם הטרור העולמי, משנה צורה ודרכי פעולה כל העת. הפעילות נגד הטרור צריכה להתמקד ברוח העיקרון שההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה, ובעיקר, על ידי סיכול מוקדם של התארגנויות הטרור. עלינו לשאוף ליטול את היוזמה לידינו, להגיע אל הטרוריסטים ולא לאפשר להם לחוש ביטחון בשום מקום ולו לרגע". כך אמר הערב (רביעי) המשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון בכנס ירושלים.

בנאומו יעלון פרס את הדרך לדעתו יש להילחם בטרור: "ברמה המדינית אסטרטגית עלינו להבין בראש ובראשונה שכניעה לטרור או נסיגה מפניו רק מעודדת את התגברות הטרור. זהו הלקח המרכזי שהפקנו מהנסיגות מלבנון ומעזה. לכן, עקרון מספר אחד במלחמה זו הוא שבשום מצב, אין להיכנע לטרור. שנית, עלינו להתעקש על ויתור מלא ובלתי הפיך בשימוש בטרור כתנאי להתקדמות בתהליך המדיני."

יעלון מנה אירועים נוספים שעמדו ברקע לשינוי דרכי הפעולה של הטרור, ביניהם "נסיגות שביצעה ישראל בשטח, שנתפסו כהישגים לטרור, כדוגמת 'ההתנתקות'". מצד שני ציין יעלון כי ההישגים הצבאיים במבצע 'חומת מגן', מלחמת לבנון השנייה ובמבצע 'עופרת יצוקה' בעזה, אפשרו לישראל ליצור הרתעה".

למנוע את השימוש בטרור בתחום המדיני

עוד הסביר יעלון כי על מנת למנוע את חזרת הרשות הפלסטינית לשימוש בטרור כאמצעי להתקדמות מדינית, "יש לאמץ את הגישה של בנייה מלמטה למעלה של יסודות הישות הפלסטינית, שבמרכזה שינוי המסר החינוכי לכזה התומך בשלום ומתנגד להסתה, לטרור ולשנאה". "בלי כל אלה", אמר יעלון, "כל הסכם שלום עלול להפוך להסכם של הפסקת אש זמנית, שינוצל על ידי גורמי הטרור להתחמש ולהתכונן לסיבוב הבא. עלינו לסייע למי שמוכן ללכת בכיוון הזה ולפעול נגד מי שמתנגד לכך, אבל יש להקפיד לא להיות מוטעים על ידי מי שמציג כלפי חוץ נכונות לפעול בכיוון זה, אך כוונותיו הן חלקיות. זאת בנוסף לציפיותינו שהסכם שלום יכלול הכרה פלסטינית בזכותה של ישראל להתקיים בשלום כמדינת הלאום של העם היהודי, וסידורי ביטחון מתאימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully