וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש על הטרדה מינית במשרד הביטחון: קנס כספי

15.8.2000 / 18:42

ועדת הכנסת לקידום מעמד האשה מתחה ביקורת על המשרד בעקבות גל ההטרדות המיניות; ח"כ יעל דיין: העונשים קלים מידי; קצינת חינוך ראשי: לא די בהעברת מידע לחיילות

מאת גלי סימן-טוב

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת קיימה היום דיון דחוף בנושא גל ההטרדות המיניות במשרד הביטחון.

עד כה פורסמו ארבעה מקרים של חיילות שהתלוננו נגד עובדים במשרד הביטחון, אחד מהם הוא דובר המשרד, דן ויינרייך, שהוצא לחופשה השבוע בעקבות זאת. עו"ד רבקה שקד, הממונה על קידום ושילוב נשים בשירות המדינה, סיפרה כי מרבית התלונות הופנו דווקא נגד בכירים במשרד.

שקד הוסיפה כי בשנים האחרונות חלה עליה במספר העובדות במשרד המתלוננות על הטרדה מינית. נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, כתב לאחרונה לראש אגף כח אדם בצה"ל כי חיילות העובדות במשרד פוחדות להתלונן עקב החשיפה.

יו"ר הוועדה, ח"כ יעל דיין, הביעה פליאה על העונשים הקלים שמקבלים הנאשמים בהטרדה. דיין נתנה כדוגמא עובד בכיר במשרד, עמוס ברוכין, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בארבע חיילות, אך בית הדין המשמעתי הטיל עליו עונש כספי בלבד.

התלונה אמינה - הבכיר קיבל מינוי

גם נגד ראש אגף נוער ונח"ל לשעבר, יהודה דובדבני, הוגשה תלונה. "התלונה נמצאה אמינה, והיו סיבות להעמידו לדין פלילי, אלא שדובדבני פרש משירות המדינה חודש לפני שהנושא עלה לדיון בפני בית הדין לעבודה", מספרת עו"ד שקד. השבוע מונה דובדבני למנכ"ל מרכז ההנצחה של גבעת התחמושת, גוף המתוקצב על ידי משרד הביטחון ומשרד החינוך. יואב ברש ועמוס ווהל, לוחמים שאיבדו רבים מחבריהם בקרב על הגבעה הביעו את הסתייגותם מן המינוי: "אנחנו דורשים משר הביטחון אהוד ברק, ומסגנו אפרים סנה לבטל את המינוי הלקוי זה", אמרו.

מנכ"ל משרד הביטחון עמוס ירון שלח לאחרונה מכתב לעובדים ובו הבטיח כי ינהג באופן אישי במלוא החומרה כלפי כל מקרה של הטרדה מינית. עם זאת, אמרה היום קצינת חינוך ראשי בצה"ל, תת-אלוף סוזי יוגב כי לא די בהעברת מידע לחיילות מבלי לא לעשות כלום בפועל. "צריך לבדוק את מדיניות משרד הביטחון והאם היא נאכפת כראוי, בייחוד כאשר מדיניותו המחמירה של הרמטכ"ל בנושא אינה חלה על עובדי המשרד"

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully