וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים הפלסטינים תפסו טרמפ על "אווטאר"

עינב שיף

13.2.2010 / 1:41

הפגנות יום שישי בבילעין תפסו נופך קולנועי, כשהמפגינים המקומיים צבעו עצמם בכחול בדומה לשבט הנאבי מהסרט המכניס בכל הזמנים

ההשוואה בין בני שבט הנאבי, היצורים הכחולים מהסרט "אווטאר" למצב הפלסטינים בשטחים אינה חדשה. בסרטו של ג'יימס קמרון מוצגים היצורים הכחולים שהם גיבורי הצלחת הענק של העת האחרונה בקולנוע כנתונים ליצר הכיבוש של בני האנוש, בדומה לטיעון של חוגים רבים נגד יחסה של ישראל לפלסטינים. בהפגנת יום השישי הקבועה בבילעין החליטו המפגינים נגד גדר ההפרדה בגדה, לקחת את ההשוואה הזו אל המציאות.

מפגינים מחופשים לדמויות מאווטאר בניעלין. AP, AP
מפגינים פלסטינים מחופשים לבני שבט הנאבי, במחאה נגד גדר ההפרדה/AP, AP

לפני המפגינים היצירתיים בבילעין היה זה ג'וליאנו מר,השחקן הפרובוקטיבי שהגיע להקרנת הסרט בקניון איילון ועורר מהומה במקום, כשטען שהפלסטינים צריכים להילחם בכיבוש כפי שבני הנאבי נלחמו בבני האדם. האם ההפגנה היא צעד ראשון בדרך להגשמת החזון של מר?

מפגינים מתחפשים לאווטאר בניעלין. AP, AP
מגשימים את החזון של ג'וליאנו מר?/AP, AP

ייתכן שהמפגינים גם צפו במערכון ב"ארץ נהדרת" בו הוצגו בני שבט הנאבי כבני הברית החדשים של מדינת ישראל בעידן שר החוץ אביגדור ליברמן, עד שהאחרון מגלה שהסרט עוסק במאבקו של השבט נגד עול הכיבוש. במערכון, יורה ליברמן בגילומו של אסי כהן בבן השבט מאור כהן. "כנראה שלא יהיה 'אווטאר 2'", אומר ליברמן.

מפגינים מתחפשים לאווטאר בניעלין. רויטרס, רויטרס
הם יהיו האווטאר 2?/רויטרס, רויטרס

למרות שבשורת "אווטאר" הגיעה גם לשטחים, מצב הקולנוע באיזור לא מעודד במיוחד. רק בקיץ האחרון התגייסו רוג'ר ווטרס, סולן פינק פלויד לשעבר ובית הספר הירושלמי לקולנוע סם שפיגל למען פתיחתו מחדש של בית הקולנוע של ג'נין, שנסגר בשנת 1987 עם פתיחת האינתיפאדה הראשונה. אולי כשזה ייפתח, ראוי שסרט הבכורה בו יהיה "אווטאר".

מפגינים מתחפשים לאווטאר בניעלין. רויטרס, רויטרס
אולי ראוי ש"אווטאר" הסרט שיפתח את סינמה ג'נין/רויטרס, רויטרס

כפי שפורסם בוואלה! חדשות, בהפגנה אמש נכחו כ-100 מפגינים. דובר צה"ל ציין בהתייחסותו לאירוע כי בימים אלו החלה מערכת הביטחון בעבודת המדידה לשינוי תוואי הגדר בבילעין בהתאם להנחיות בג"ץ. אולי עד שזו תסתיים, אכן יגיע "אווטאר 2".

מפגינים מתחפשים לאווטאר בניעלין. רויטרס, רויטרס
מפגינים מניפים את דגל פלסטין, עד שיגיע "אווטאר 2"/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully