וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: יש עמותות שמנסות לחסל את ישראל

3.2.2010 / 17:23

מליאת הכנסת דנה בפרסומים לפיהם, הקרן החדשה לישראל מימנה גופים שהעבירו מידע נגד צה"ל לשופט גולדסטון. לדברי ח"כ חיים אורון, רדיפת אנשי הקרן היא ניסיון לסתימת פיות

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

מליאת הכנסת קיימה אחר הצהרים (רביעי) דיון סוער בעקבות הפרסומים, לפיהם "הקרן החדשה לישראל" מימנה ארגוני שמאל שהעבירו מידע לשופט ריצ'ארד גולדסטון על פעילות צה"ל בעזה במהלך מבצע עופרת יצוקה. במהלך הדיון אף האשים יו"ר מרצ חיים אורון את נציגי הימין בסתימת פיות ובציד מכשפות.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן (הליכוד) אמר בדיון כי ייתכן שהקרן החדשה לישראל סייעה במסגרת פעילותה לגורמים וארגונים איסלמיים במסגרת פעילותה. לדבריו, "יכול מאוד להיות שהקרן החדשה לישראל, בתוך הפעולות החיוביות שהיא מייצרת, יש גם פעולות לאומיות שמסייעות בפועל לאותם ארגונים וגורמים באיסלם הקיצוני שרוצים להביא לחיסולה של מדינת ישראל, ואי אפשר לייפות את הדברים או לטשטש אותם".

ארדן המשיך ואמר כי "אם סופרים את סך הציטוטים של השופט השקרן גולדסטון נגד ישראל, המאשימים את ישראל בפשעי מלחמה ובפגיעה בזכויות אדם, 92% מאותם ציטוטים נסמכים על ארגונים שממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל. אני בטוח שהתורמים לא ידעו שלשם הולך הכסף שלהם. הם יחפשו אך ורק איך לקעקע את היכולת של המערב, כי הם בשליחותו של האיסלם הקיצוני להמשיך לנצח במאבק העולמי והם מצאו דרך – להסתתר מאחורי המשפט 'זכויות אדם'. מי שמסייע לעמותות האלה ביודעין מסייע לניסיון לחסל את מדינת ישראל".

"הימין רואה בדמוקרטיה רעה חולה"

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון אמר בדיון כי, "לפעמים נדמה שהימין הישראלי רואה בדמוקרטיה רעה חולה וגבולות השיח הולכים ומצטמצמים על ידו. אנו מצויים במדרון מקארתיסטי חלקלק ומסוכן שעיקרו ציד מכשפות פוליטי וסתימת פיות של יריבים פוליטיים". אורון הביע דאגה ממה שהוא מגדיר "תהליכי פאשיזיציה עמוקים שעוברים על החברה הישראלית".

לדבריו, "חברה דמוקרטית לא נעשית פשיסטית בלילה אחד, אבל חברה דמוקרטית הולכת בכיוון מסוים, ואני חש תחושה קשה בבית הזה. מי שהעז להפגין בשייח' ג'ראח, קראו לו גיס חמישי. אל תטיפו לנו מוסר בענין הזה ותהיו מסוגלים לעמוד בעימות הזה".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ זבולון אורלב לא נשאר חייב, ותקף בחריפות את הקרן החדשה לישראל ואת מרצ. "אם יש מצווה מן המובחר, זה לקעקע ולמחוק את דו"ח גולדסטון מתוכנו. מקרב עמותות שמוסרות מידע, מעבירות מידע מסייעות בסילוף של עובדות בכמות אדירה, באחוזים אדירים", אמר. "האם זה עולה בקנה אחד עם בגידה בחוק הפלילי? לא. בגידה מוסרית? זה כן. זו בגידה מוסרית ואזרחית חמורה ביותר. הנביא ישעיהו אמר שמהרסיך ומחריביך ממך יצאו. זה אולי צריך להביא אותנו לחשבון נפש. כוונתי לקרן החדשה שמפרנסת אותם גורמים עוינים למדינה וגורמים לנו נזק בל ישוער שהוא לא פחות גרוע מהגרועים שבאויבי ישראל. מרצ חצו את הקווים".

אורלב המשיך ופנה לח"כ אורון ואמר: "ג'ומס תתעורר. אנו הציונות המדינית. מיישבים את המדינה, מחזיקים את המדינה ואתם מקעקעים את יסודות המדינה. מה קרה לשומר הצעיר ולמרצ? ממפקדים מהוללים בצה"ל הפכתם למלשינים".

בתוך כך, ח"כ יולי תמיר (העבודה) שלחה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בדרישה שיורה בדחיפות להסיר את שלטי החוצות שלדבריה, "מסיתים באופן אישי נגד הקרן החדשה לישראל ונגד הפרופסור נעמי חזן. מדובר בהסתה פרועה העשויה להסתיים בתוצאות מצערות ואף בשפיכות דמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully