וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למתנחלים: צה"ל שב לבסיס שננטש

3.2.2010 / 14:51

למעלה משלוש שנים לאחר שפונה, חוזר צה"ל לאייש את בסיס "שדמה" שבגוש עציון. הפלסטינים ביקשו להקים במקום בית חולים, אולם בצבא סבורים כי יש להקים במקום עמדת תצפית

צה"ל צפוי לחזור ולאייש את בסיס "שדמה" שננטש על ידו לפני מספר שנים, כך נודע היום (רביעי) לוואלה! חדשות. מאז ננטש הפך הבסיס לנקודת מחלוקת בין המתנחלים לבין פלסטינים תושבי העיירה בית סאחור הסמוכה. הבסיס, שננטש בשנת 2006 שימש את צה"ל ואויש בין היתר בטנקים. בשל היותו בשטח C, ביקשו הפלסטינים להקים במקום בית חולים, ואף גייסו לטובת כך ארגוני סיוע בינלאומיים.

לפני כשנתיים החלו מתנחלים תושבי האזור להגיע אל הבסיס הנטוש מדי יום שישי וביקשו להקים במקום מרכז יהודי, כדי למנוע לדבריהם מהפלסטינים להשתלט על המקום. הגעת המתנחלים לבסיס הנטוש, המכיל עדיין את שרידי מגורי החיילים ועמדות תצפית, הפכו מקור לעימותים בינם לבין תושבי בית סאחור וארגוני זכויות אדם. הגבעה שעליה נמצא הבסיס נחשב למיקום אסטרטגי, שכן הוא משקיף על בית סאחור ופאתי בית לחם, וכן על כביש הר חומה- גוש עציון.

בשבוע האחרון הוחלט בצה"ל לחזור לשדמה ולהקים במקום עמדת תצפית, וזאת לדברי הצבא על מנת להבטיח את הסדר והביטחון באזור. המתנחלים לעומת זאת רואים בהחלטת צה"ל ניצחון. "ההחלטה של צה"ל תביא ביטחון לתושבי הר חומה וגוש עציון וכן תביא לחיזוק האחיזה היהודית ושמירת הרצף הטריטוריאלי בין ירושלים לגוש עציון", אומרת נדיה מטר, ממקימות הוועד למען שדמה יהודית, "זהו צעד קטן במערכה הגדולה על ארץ ישראל. צה"ל לא נכנע לנו, אלא ממלא את רצון העם ורצון הכנסת לשמור על הארץ".

"ההחלטה נובעת משיקולים מקצועיים גרידא"

החלטת פיקוד המרכז לשוב למקום מסכלת בפועל את כוונת תושבי בית סאחור להקים בנקודה בית חולים. "אנחנו לא מאיימים כאן על אף אחד", אומרת נעילה חאייק מעיריית בית סאחור לוואלה! חדשות. "אנחנו רוצים לחיות בשלום עם הישראלים ובסך הכול ביקשנו להקים במקום בית חולים שיטפל בכלל תושבי האזור, אפילו במתנחלים. יש מחסור חמור בבתי חולים בגדה המערבית וכבר היו תוכניות להקמת אחד כזה באוש גראב (השם הפלסטיני לשדמה- י.ב.). המתנחלים רצו לקחת מאיתנו את כל האזור אבל אנחנו רצינו רק לעזור לאנשים. עוד לא קיבלנו שום הודעה על חזרת הצבא למקום, אבל זה מצער, כי אנחנו כן מעוניינים לחיות בשלום עם הישראלים".

המתנחלים דחו בעבר את טענות הפלסטינים ואמרו כי נוכחות ערבית בבסיס הנטוש עלולה לאיים על תושבי הר חומה ותביא לירי על רכבים ישראליים הנעים על הכביש הסמוך. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בהתאם להערכת מצב שהתקיימה בפיקוד המרכז הוחלט להקים עמדת שמירה בסמוך לכפר בית סאחור על מנת להבטיח את הביטחון והסדר באזור. הטענה כי ההחלטה להציב עמדה זו שלא משיקולים מקצועיים גרידא אין בה מן האמת. חשוב להדגיש כי בניית העמדה אינה פוגעת במבנים הפלסטינים הקיימים במקום".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • שדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully