וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגוף מאחורי תנועת 'אם תרצו' כבר לא רוצה

דנית גוטפריד

3.2.2010 / 6:24

הארגון הנוצרי האוונגליסטי "נוצרים מאוחדים למען ישראל" שתמך בתנועת 'אם תרצו', התנער מהקמפיין השנוי במחלוקת של התנועה, שהציג את פרופסור נעמי חזן עם קרן לראשה

השדולה הנוצרית "נוצרים מאוחדים למען ישראל" (CUFI) מתנערת הבוקר (רביעי) מקמפיין תנועת "אם תרצו" אותה היא מממנת. המטיף האוונגליסטי ג'ון הייגי העומד בראשות השדולה הגיב הלילה לראשונה על הקמפיין של "אם תרצו", נגד הקרן החדשה לישראל ופרופסור נעמי חזן.

"אף שלעיתים קרובות אנו סובלים מדמוניזציה שנגרמת לנו על ידי מבקרינו, לעולם לא נפעל בדרך זו כדי להשתיק את אלו שלא מסכימים איתנו, ואנחנו מתנגדים נחרצות למי שפועל בדרך זו", אמר הייגי. CUFI תרמה ל"אם תרצו" כ- 100 אלף דולרים. דוברו הוסיף כי "לפעילויות של הארגונים שאנו תומכים בהם יש השפעה על ההחלטה בעניין מימון עתידי".

בימים האחרונים פתחה תנועת אם תרצו בקמפיין תקשורתי שנוי במחלוקת, במסגרתו הוצגה חברת הכנסת לשעבר נעמי חזן כשקרן מזדקרת ממצחה. כמו כן נטען כי הקרן החדשה לישראל מימנה ארגוני זכויות אדם שהעבירו לוועדת גולדסטון חומרים שהזיקו לישראל מבחינה הסברתית ופגעו במעמדה.

ארגוני זכויות האדם ובראשם האגודה לזכויות האזרח מחו בתוקף על ההשתלחות האישית לטענתם של "אם תרצו" בפרופסור נעמי חזן ובארגוני זכויות האדם בישראל. לדברי חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח: ארגוני זכויות האדם הם המצפון הערכי של החברה שלנו. פעילותם היא נדבך קריטי בדמוקרטיה מתפקדת. מדינה דמוקרטית לא נותנת יד להשתקה מכוונת של הקולות הביקורתיים הפועלים בה, אלא מתמודדת בכנות עם הטעון תיקון".

על רקע הפרשה, תצביע היום מליאת הכנסת על הצעה שיזם ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), לפיה תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את "פעילותם ותמיכתם של גופים ישראלים שהעבירו מידע שקרי, מופרז ולא אמין לשופט ריצ'רד גולדסטון – ובכך פגעו באינטרס הלאומי של מדינת ישראל. כל זאת בגיבוי סיוע, עידוד ותמיכה כספית של הקרן החדשה לישראל".

לדברי עורכי דינה של הקרן: "הצגת הקרן החדשה לישראל והעומדת בראשה, פרופ' נעמי חזן, כאויבות המדינה וכמי שרואות בחיילי צה"ל פושעים, אין לה שום בסיס במציאות ואין חמורה ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully