וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק להארכת חופשת הלידה בדרך לאישור

פנחס וולף

25.1.2010 / 14:32

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את החוק, שיאפשר חופשת לידה של 26 שבועות. יו"ר הוועדה ח"כ חוטובלי: "הישג גדול שמיטיב עם היולדות"

הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הארכת חופשת הלידה, שהגישו חברות הכנסת דליה איציק (קדימה) ויו"ר הוועדה ציפי חוטובלי (ליכוד).

על פי הצעת החוק, עובדת שעבדה מעל שנה תהיה זכאית לחופשת לידה של 26 שבועות, כאשר 14 שבועות יהיו בתשלום ו-12 שבועות ללא תשלום. עובדת שעבדה פחות משנה לפני הלידה תהיה זכאית ל-14 שבועות חופשת לידה בתשלום ולחופשה ללא תשלום שאורכה יהיה רבע מהתקופה שהיא עבדה לפני הלידה. בתקופה זו יישמר מקום עבודתה של העובדת וההגנות עליה יהיו זהות להגנות על עובדת בחופשה ללא תשלום.

הצעת החוק קובעת עוד כי ההגנות על העובדת במהלך 12 השבועות יהיו זהות להגנות על עובדת הנמצאת בחופשת לידה. בנוסף לכך, עובדת זו תזכה לזכויות הפנסיה המגיעות לה בגין התקופה לאחר שהשלימה שנה נוספת במקום עבודתה מרגע חזרתה מהחופשה הכוללת. הסוגיה הזו התאפשרה לאחר סיכום שחברי הכנסת הגיעו אליו עם יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש.

לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ ציפי חוטובלי, "הגענו להישג גדול אשר מיטיב עם היולדות ומאפשר למי שעבדה יותר משנה במקום עבודתה, לצאת לחופשת לידה בת 26 שבועות ובנוסף לכך מיטיב עם מצבה של עובדת שעבדה פחות משנה, אשר זכאית כעת להאריך את חופשת הלידה ללא תשלום. הישג נוסף שהגענו אליו הוא שמירת זכויות הפנסיה בתנאים מסויימים לעובדת שעבדה יותר משנה ולקחה את כל משך חופשת הלידה הארוכה".

ח"כ דליה איציק, מיוזמות החוק, אמרה: "זהו צעד נוסף בדרך למהפכה בהכרה של מדינת ישראל בזכויות הנשים העובדות ובמעמדן מול המעסיק. לראשונה בישראל הוסכם עם המעסיקים במשק, כי בנוסף להארכת תקופת חופשת הלידה לחצי שנה, תישמר ההגנה הפנסיונית של העובדת על ידי המעסיק, לאורך כל תקופת החופשה ולא רק על התקופה שבתשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully