וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החקלאות החליט לאסור על דיג בכנרת

בעקבות הירידה בכמות הדגה בכנרת החליט השר שלום שמחון לאסור למשך שנתיים את הדיג בכל הנחלים הנשפכים לאגם. שמחון מבקש מהאוצר לפצות את הדייגים ב-15 מיליון שקל

שר החקלאות, שלום שמחון, החליט לאסור באופן מוחלט על דיג באגם הכנרת, בקטע הירדן הנשפך לכנרת ובכל הנחלים הנשפכים אליה. האיסור יחול מחודש מרץ הקרוב ויימשך שנתיים וזאת בעקבות הירידה בכמות הדגה באגם בעשור האחרון. שמחון פנה לשר האוצר בבקשה לתקצב את התכנית והפיצוי לדייגים השובתים בעלות של 15 מיליון שקל. באזור הכנרת פועלים כ-280 דייגים והצעד יפגע קשות בפרנסתם.

במכתבו לשר האוצר יובל שטייניץ כתב שמחון כי מנתונים שנאספו ע"י אגף הדייג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, עולה כי כמות הדגה באגם הכנרת ירדה בעשור האחרון, ובייחוד בשנתיים האחרונות, בעשרות אחוזים מדי שנה עד לרמה קריטית. הנתונים הללו מעוררים חשש ממשי לאסון אקולוגי שיתרחש בעקבות אובדן משאב הדגה בכנרת והפיכתו לאגם ללא דגים.

לדברי שמחון, איסור הדייג מחוייב המציאות לנוכח האינטרס הציבורי לשמור על כמות דגה בת קיימא בכנרת, לשם שמירה על האיזון האקולוגי, ומתן אפשרות להיקף דייג שיספק פרנסה סבירה לעוסקים בענף בשנים הבאות.

במשרד החקלאות מודעים לעובדה כי הדייגים צפויים להתנגד למהלך. עם זאת, לדברי שמחון לא ניתן לעמוד מנגד, חסרי מעש, לנוכח קריסתו של מאגר המים החשוב במדינה. "האחריות הלאומית מחייבת לנקוט בצעדים משמעותיים שיבטיחו קיום אקולוגי בר קיימא באגם".

על מנת למזער את הנזק לדייגים ולצמצם את התנגדותם, גיבש צוות מקצועי, בהשתתפות נציגי משרד החקלאות ופיתוח הכפר והמשרד להגנת הסביבה, תוכנית לתמיכה בדייגים המתפרנסים מהענף באופן בלעדי ורצוף. עלות התוכנית, שתתפרס במשך שנתיים תעמוד על כ-15 מיליון שקלים, והיא כוללת פדיון פרישה של כשליש מצי הדייג, תמיכה חודשית בדייגים שיוותרו וצפויים לחזור לפעילות בתום התקופה, פעולות אכיפה מוגברות, אכלוס יזום של דגים באגם ומחקר שילווה את התוכנית.

בכוונת שמחון להביא במהלך חודש פברואר הקרוב הצעת החלטה לממשלה ליישום התוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully