וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בהאיטי: אלפים נמלטים מעיר הבירה

אלפי בני אדם נמלטים לאזורים הכפריים בחיפוש אחר מקלט. הנשיא אובמה מינה את הנשיאים לשעבר בוש וקלינטון לגייס כספים בעולם לשיקום המדינה

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכה: עידן גוראל)

החל הבריחה המונית מפורט א-פרנס שבהאיטי: אלפים מתושבי הבירה החלו אחר הצהרים (שבת) לנהור מחוץ לעיר שחלקים רבים ממנה נהרסו כתוצאה מרעידת האדמה הקשה בשבוע שעבר. זאת בשל הקצב האיטי של זרימת האספקה לפצועים, הפליטים והרעבים. רבים מהם מבקשים להגיע לאזור הכפרי, שנפגע פחות מרעש האדמה, בחיפוש אחר מקלט אצל חברים וקרובי משפחה, כשמיטלטליהן בידיהם. אחרים העמיסו את כלי הרכב שלהם וברחו מהעיר, ממתינים במשך שעות בתחנות הדלק לתדלק את רכביהם.

"חיכיתי במשך יומיים אבל שום דבר לא הגיע, אפילו לא בקבוק מים", אמר יוואס מאנוס כשהוא צועד עם אשתו ושתי ילדיו ברחוב הראשי בעיר. "אמרו לנו שישנן משאיות שמעמיסות אנשים מחוץ לגיהינום הזה", אמרה אשתו של מאנוס. "איבדתי את כל כספי, אבל אני אתן את הבגדים שלי, אתן את הכול כדי לצאת מכאן", הוסיפה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מינה מוקדם יותר היום את הנשיאים לשעבר ביל קלינטון וג'ורג' בוש הבן כשליחים מיוחדים של הממשל האמריקאי לגיוס כספים לסיוע בשיקום האסון בהאיטי. "כששניהם פועלים יחד, אנחנו מעבירים מסר שלא ניתן לטעות לגביו לאנשים בהאיטי ולעולם כולו", אמר אובמה. "בימים קשים כאלו, אמריקה עומדת מאוחדת בתמיכה בעם בהאיטי".

בית החולים שהוקם על ידי המשלחת הישראלית להאיטי החל הערב בפעולתו. בית החולים כולל חדר לטיפול נמרץ, חדרי לידה, מחלקות לילדים ומחלקות לקשישים. מספר רב של חולים ופצועים החלו לזרום לכיוון בית החולים שהוקם ליד הריסות בניין האו"ם בעיר הבירה פורט או פרינס.

מפקד משלחת הסיוע הישראלית להאיטי, תא"ל שלום בן אריה אמר כי עדיין יש סיכוי למצוא ניצולים בן ההריסות. לדבריו, המשלחת יצאה עם עלות השחר בהאיטי לאתרים שונים בעיר, בין היתר מטה האו"ם על מנת לסייע באיתור וחילוץ ניצולים.. מאות פצועים קשה יועברו לטיפול המשלחת הישראלית מיד כשזו תהייה מוכנה.

מניין ההרוגים עלול להגיע ל-200,000

מניין ההרוגים ברעידת האדמה בהאיטי עלול להגיע ל-200,000 בני אדם, כך מסר שר הפנים של האיטי פול אנטוינה בן אימה. "כבר אספנו כ-50,000 גופות. אנו מעריכים כי בין 100,000 ל-200,000 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה, למרות שלעולם לא נדע את המספר המדויק". נשיא האיטי רנה פראוול תיאר את ההרס במדינתו כהרס שהיה נגרם בהפגזה במהלך מלחמה. "ניתן להשוות את הנזק שראיתי פה לנזק שהיה נגרם אם המדינה הייתה תחת הפגזה במשך 15 ימים", אמר. "זה כמו במלחמה".

משלחות סיוע רבות הגיעו למדינה מוכת האסון ביניהן נחתה אמש גם משלחת הסיוע של פיקוד העורף. המשלחת כוללת 230 אנשי רפואה, חילוץ, לוגיסטיקה ואבטחה. צוות חילוץ יצא לבניין האו"ם אשר התמוטט כתוצאה מרעידת האדמה. כ-37 מעובדי האו"ם בהאיטי נהרגו בהתמוטטות הבניין.

האו"ם מבקש יותר מחצי מיליארד דולר כדי לספק סיוע למדינה ומעריך כי כ-3 מיליון מתושבי האיטי נפגעו ברעידת האדמה ויזדקקו לסיוע במשך חצי שנה.מזכ"ל האו"ם באן קי מון הודיע כי יטוס להאיטי ביום ראשון על מנת להראות את הסולידריות שלו עם אנשי האי. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון צפויה להגיע להאיטי במהלך היום.

עדכון ראשון: 12:09

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully