וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה חזקה פקדה את האיטי

טליה שחר

13.1.2010 / 9:05

חשש לחייהם של אלפים שנלכדו מתחת להריסות כתוצאה מרעידת אדמה שהתרחשה כ-16 ק"מ מהבירה. ארמון הנשיאות ובתי החולים קרסו גם הם. משלחת ישראלית תצא היום למקום - לא ידוע על נפגעים ישראלים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שני)

רעידת אדמה חזקה בעוצמה של כ-7 בסולם ריכטר פקדה את האיטי כ-16 ק"מ מבירת המדינה פורט או פראנס. בניינים רבים בבירת האיטי התמוטטו והעלו ענן של אבק ועשן אשר אפף את העיר. לפי הערכות של עדי ראייה במקום אלפי פצועים ומתים כלואים תחת הריסות הבניינים שהתמוטטו. עדיין אין מידע על מספר ההרוגים ברעידת האדמה ועל היקף הנזק. זמן קצר לאחר רעש האדמה אירעו גם שני רעשי משנה חזקים בהאיטי בעצמה של 5.9 ו-5.5 בסולם ריכטר. בעקבות רעידת האדמה הוצאו אזהרות צונאמי לרפובליקה הדומניקנית, לקובה, לאיי הבהאמה וכן להאיטי ואלה בוטלו לאחר מכן.

עם רדת הלילה במדינה הרחובות, החסומים מהריסות הבניינים, התמלאו באנשים מבוהלים אשר חיפשו את קרוביהם וניסו להוציא את אלו שנכלאו מתחת להריסותיהם. אחד מהבניינים הרבים שהתמוטט כתוצאה מרעידת האדמה הוא ארמון הנשיאות בבירה, כך דיווח שגריר האיטי בארצות הברית לרשת החדשות CNN. עוד דווח כי אמצעי התקשורת הקוויים והסלולאריים בבירה נותקו בשל רעש האדמה. נמל התעופה הבינלאומי עדיין מתפקד, כך דווח.

רעידת אדמה בהאיטי. Radio Tele Ginen, AP
לא ניתן עדיין לאמוד את היקף הנזק/AP, Radio Tele Ginen

על רקע ההרס הרב במדינה, ייצא הבוקר כוח משימה ראשוני של משרד החוץ ופיקוד העורף להאיטי על מנת לבחון את אפשרויות הסיוע הישראלי. דובר משרד החוץ, יוסי לוי, מסר לוואלה! חדשות כי המשלחת תכלול שבעה בני אדם ובראשה יעמוד דני סבן - מנהל דסק אמריקה הלטינית במשרד.

בתוך כך, גם ארצות הברית, קנדה, צרפת ומדינות רבות באמריקה הלטינית מתארגנות להגיש עזרה להאיטי - כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית. נשיא ארצות הברית ברק אובמה מסר כי "מחשבותיו ותפילותיו" נמצאות עם אזרחי האיטי וכי ארצות הברית תבוא לעזרתה של המדינה אם יהיה צורך בכך. "אנו עוקבים אחר המצב ומוכנים להגיש עזרה לאזרחי האיטי", אמר אובמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רעידת אדמה בהאיטי. Carel Pedre, AP
ישראל תשגר הבוקר כוח משימה לבחינת אפשרויות הסיוע למדינה/AP, Carel Pedre

מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון אמרה כי "ארצות הברית מציעה את עזרתה המלאה להאיטי ולמדינות אחרות באזור. נספק עזרה אזרחית וצבאית על מנת לעזור להאיטי להתמודד עם תוצאותיה של רעידת האדמה כמו גם עזרה הומניטארית. תפילותינו נמצאות עם האנשים שנפגעו ברעידה ועם משפחותיהם". הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי (USAID) הודיעה כי היא שולחת צוותים למדינה על מנת להגיש עזרה לאזרחיה.

שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר אמר כי "צרפת מביעה סולידריות מלאה" עם האיטי, וכי משרדו החל לגבש ולשלוח סיוע דחוף לבירה פורט או פרינס. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על ישראלים שנפגעו ברעידת האדמה.

(עדכון ראשון: 4:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully