וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אישר: תוקם גדר גבול עם מצרים

10.1.2010 / 20:41

לאחר דיון בתופעת המסתננים לישראל, אישרו ראש הממשלה ושרים נוספים את התוכנית להקמת גדר בין ישראל למצרים. למעלה ממיליארד שקלים יוקצו לטובת התוכנית

מעל מיליארד שקלים יושקעו בשני קטעי גדר גבול עם מצרים למניעת חדירת מסתננים לישראל, כך הוחלט אמש (ראשון) בדיון שנערך בלשכת ראש הממשלה. בניית הגדר תימשך מספר שנים מלבד ראש הממשלה השתתפו בדיון שר הביטחון אהוד ברק, שר האוצר יובל שטייניץ, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', השר לעניינים אסטרטגיים משה יעלון, שר הפנים אלי ישי, סגן שר האוצר יצחק כהן, סגן הרמטכ"ל האלוף בני גנץ והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה.

תוכנית הגדר שאושרה מבוססת על ההצעה של השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' להקמת גדר "טיפשה", שתתוגבר בסריקת מערכות לאיתור בני אדם. קטעי הגדר יתפרסו מרפיח עד אילת. בנוסף, השרים הסכימו לחוקק הצעת חוק להחמרת הענישה על מבריחי מסתננים לשנתיים עד חמש שנות מאסר.

על פי הפתרון המוצע על ידי מערכת הביטחון, בשלב הראשון יוקמו גדרות בגזרה שמדרום לרצועת עזה ובגזרה שמצפון לאילת. במקביל ייפרסו לאורך קו הגבול כולו אמצעים טכנולוגיים שיאפשרו איתור מסתננים ומפגעים מבעוד מועד. נתניהו אימץ את הצעת מערכת הביטחון, והורה על סיכום המקורות התקציביים לבנייתה תוך כשבועיים. השלמת הקמת המכשול הקרקעי תארך כשנתיים.

לדברי נתניהו, "קיבלתי את ההחלטה לסגור את גבולה הדרומי של ישראל למסתננים ולמחבלים אחרי דיונים ממושכים עם משרדי הממשלה והגורמים המקצועיים. מדובר בהחלטה אסטרטגית כדי להבטיח את אופיה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל. ישראל תישאר פתוחה לפליטי חרב, אבל לא נוכל לתת לעשרות אלפי עובדים בלתי חוקיים לחדור לישראל דרך הגבול הדרומי ולהציף את המדינה שלנו בשוהים בלתי חוקיים".

"החלטה מצילת חיים"

מנכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל סניף ישראל, איתי אפשטיין, אמר בתגובה להחלטה כי על ישראל להסדיר תהליך ומדיניות ברורים של הענקת מקלט לנמלטים מרדיפה ומלחמות. לדבריו, "אמנסטי אינטרנשיונל מכיר בזכותה של מדינת ישראל להסדיר את גבולותיה הדרומיים, אך עליה להקפיד למלא אחר הוראות החוק הבינלאומי, ולאפשר גישה נאותה להליך קבלת המקלט לפליטים". אפשטיין הוסיף: "אני מברך את ראש הממשלה על ההכרה בחשיבות מתן המקלט לפליטי החרב, ולתשומת הלב והחשיבות הרבה שהוא מייחס להיותה של ישראל מקלט בטוח עבורם".

שמואל ריפמן ראש מועצת רמת נגב בירך על ההחלטה. לדבריו, "זוהי החלטה מצילת חיים שתעניק בטחון לתושבי הדרום, ותהווה מחסום לזרם האדיר של חוצים בלתי חוקיים , הברחות סמים אמל"ח וכניסת מהגרי עבודה שהתגברה בשנים האחרונות למימדים בלתי סבירים". ריפמן הוסיף כי "כפי שפעלה המועצה האזורית רמת הנגב לשכנע את קברניטי המדינה בנחיצות הגדר , כך תפעל המועצה לסייע ולקדם את ביצוע הקמת הגדר".

במוקד הסיוע לעובדים זרים הגיבו בשמחה להצהרת נתניהו לפיה למרות הגדר החדשה תאפשר ישראל כניסת פליטי חרב לתחומה. במוקד אמרו כי "אנו מברכים על הצהרת נתניהו שגם אם תקום גדר תישאר ישראל פתוחה לפליטי חרב, בהתאם למחויבותה לאמנת הפליטים". בהודעת המוקד נאמר כי "מוקד סיוע לעובדים זרים' ושאר ארגוני זכויות הפליטים ישמחו לחלוק את ניסיונם ולסייע למדינה בהקמת מערכת מקלט מסודרת ואפקטיבית. בצד ההתחייבות החשובה לקליטת מבקשי המקלט, נראה שנתניהו התבלבל בהצהרתו על בלימת 'אלפי המהגרים' על ידי הגדר. דרך גבול מצרים מגיעים לישראל מדי שנה אלפים בודדים, כאשר למעלה מ-90% מהם, לפי דיווחי המדינה לאו"ם, הם פליטים. המסה הגדולה באמת של המהגרים, 120,000 אלף בשנת 2009 לבדה, הגיעה באישור ממשלת נתניהו ותחת החותמת המשרדית של ש"ס, כחלק ממדיניות ה'דלת המסתובבת' הידועה לשמצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully