וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: זחאלקה לא ייחקר על דבריו נגד ברק

גלעד גרוסמן וניר יהב

7.1.2010 / 13:08

היועמ"ש הודיע כי לא יפתח בחקירה פלילית נגד ח"כ זחאלקה, שאמר בראיון לדן מרגלית כי שר הביטחון "הורג ילדים בעזה ומאזין למוזיקה קלאסית". הסיבה: "הדברים הם עניין לשדה הציבורי"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע היום (חמישי) לפורום המשפטי למען ארץ ישראל, כי אין בכוונתו לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) בעקבות הדברים שאמר בשבוע שעבר בתוכנית "ערב חדש" בטלוויזיה החינוכית. במהלך המשדר האשים ח"כ זחאלקה את שר הביטחון אהוד ברק בכך שהוא מאזין למוזיקה קלאסית בזמן שילדים נהרגים בעזה. בתגובה הטיח בו המגיש דן מרגלית "אתה חוצפן" ולאחר מכן פרץ עימות מילולי חריף בין השניים, שכלל קללות ומילים בוטות כגון "אתה אפס", "מפיסטו" (שטן), "חסר מצפון". בסופו של דבר סילק מרגלית את זחאלקה מהאולפן, והאחרון עזב בצעקות רמות.

בעקבות העימות המתוקשר פנו ארגונים שונים במכתבי תלונה נגד מרגלית ונגד ח"כ זחאלקה. הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד זחאלקה, אולם הבקשה כאמור נדחתה. עו"ר רז נזרי, עוזרו הבכיר של מזוז, כתב לנציגת העמותה כי "אכן, דבריו של ח"כ זחאלקה במסגרת הראיון היו בוטים ולא ראויים, הן בתוכנם והן בסגנונם ומוטב היה לולא נאמרו".

עם זאת הוסיף נזרי כי "ואולם, על אף ההסתייגות מהדברים, נראה כי דבריו של ח"כ זחאלקה אינם עניין לשדה הפלילי, וזאת אף מבלי שנידרש לשאלות של חסינות וכיוצא בזה. דומה, כי הדרך הראויה להתמודדות עם התבטאויות מעין אלה היא במישור הציבורי/אתי. לעניין זה, ככל שרצונכם בכך, בידיכם להגיש לוועדת האתיקה של הכנסת קובלנה נגד זחאלקה".

בתגובה להחלטת היועץ המשפטי אמר לוואלה! חדשות ח"כ זחאלקה: "ידעתי שהיועץ המשפטי לא ינקוט בשום צעד ולא ימליץ על חקירה פלילית נגדי. יחד עם זאת, אם הוא היה עושה כן, לא הייתי מתנגד. נהפוך הוא – הייתי טוען 'אמת דיברתי' ומביא הוכחות חותכות על הריגת מאות ילדים עזה, תוך הצגת כל ילד בשמו, כל מקום שבו נהרג, כיצד נהרג ומי אחראי על כך. היועץ המשפטי צריך להכריע משפטית ולא לחוות דעה. זה לא עניין שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully