וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרס הקולנוע מטעם משרד התרבות

עינב שיף

30.12.2009 / 12:49

בין הזוכים בפרס היוקרתי נמצא גם דוד בן שטרית, הבמאי שתקף את משרד התרבות בחריפות ויצר בעבר סרט על סרבנות. בן שטרית לוואלה! תרבות: "יש לי ביקורת חריפה, המאבק לא מפסיק לשניה"

משרד התרבות והספורט הכריז על הזוכים בפרס אמנות הקולנוע מטעם המשרד לשנת 2009. הזוכים הם טלי שמש, איתן גרין, דוד אופק, מיכל ואורי קרנות וגם דוד בן שטרית, שתקף לא מזמן בחריפות את חלוקת התקציבים של מועצת הקולנוע על רקע דו"ח שפורסם בנושא והוגש למשרד התרבות.

"יש לי ביקורת על מועצת הקולנוע", אמר בן שטרית לוואלה! תרבות עם קבלת הפרס. "יש חלוקה לא צודקת של תקציבי הקולנוע, אין חלוקה מספיקה לפריפריה ולמגזרים אחרים בישראל כמו הרוסים והמזרחים. יש לי ביקורת חריפה, המאבק לא מפסיק לשנייה. אבל הפרס הוא לבני אדם ולעשייה קולנועית. אני לא מתכוון להפוך את זה לעניין אישי, כך אני משתדל לעשות תמיד".

את זכייתו של בן שיטרית, יוצר הסדרות "רוח קדים" על תולדות הקיפוח המזרחי ו"אבי היקר, שקט יורים" על נושא הסרבנות בישראל, נימק חבר השופטים בכך ש"הנושאים של סרטיו בדרך כלל אינם נושאים 'מביאי רייטינג', ועל כך אולי שילם דוד מחיר במהלך עבודתו, אולם אלו נושאים בעלי משמעות ועומק, נושאים מורכבים ושנויים במחלוקת הנמצאים בלב הוויכוח הציבורי על עתידה של החברה בישראל. סרטיו של דוד ימשיכו 'לחיות' זמן רב לאחר שתחלוף אופנה כזו או אחרת".

הפרס, בגובה 50 אלף שקלים ליוצר, הוענק ליוצרים על ידי חבר השופטים שכלל את ראובן הקר (יו"ר), יצחק רקנטי, עינת ברזילי, אלברט סוויסה ואילנית סוויסה. "בשנים האחרונות, הקולנוע הישראלי נהנה מפריחה מחודשת שמקנה לו כבוד רב בארץ ובעולם. לזוכים בפרס יש חלק נכבד בהפיכתו של ענף הקולנוע הישראלי לשגריר התרבות של ישראל. גובה הפרס מאפשר לזוכים להתפנות ליצירה ולכתיבה למשך זמן ממושך, ללא עול דאגות קיומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully