וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: "מדינה פלסטינית כבר בשנת 2010"

כך אמר שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס, זאת לקראת מינויה של ספרד כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי בחודש הקרוב. "מדינה אחת כבר יש, עכשיו הגיע הזמן להקים את השנייה"

שר החוץ הספרדי, מיגל מורטינוס אמר היום (שישי) כי עם מינויה של מדינתו לנשיאה התורנית של האיחוד האירופי בחודש הבא, תפעל ספרד לכינונה של מדינה פלסטינית כבר בשנת 2010. מורטינוס, השוהה בריסל, הוסיף כי "יש צורך להקים מדינה פלסטינית מוקדם ככל האפשר, אך על הדבר להיעשות באמצעות משא ומתן. זו לא תהיה משימה קלה, אך היא בהחלט נחוצה".

מורטינוס הוסיף כי "תהליך השלום במזרח התיכון יעמוד בראש סדר העדיפויות", ושספרד כנשיאת האיחוד האירופי תעודד את שני הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן, תתמוך בממשל האמריקאי במאמציו להביא להסדר שלום כולל ותמלא את מה שיידרש ממנה בתחומי הביטחון, הכלכלה והדיפלומטיה. "עם ספרד כנשיאות האיחוד, שנת 2010 צפויה להיות שנת שלום, אנחנו מתכוונים לפעול לשם כך", אמר מורטינוס.

מורטינוס, שכיהן עד לא מכבר כשליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, אמר שהרעיון הוא שבשנה הבאה תוקם מדינה פלסטינית עצמאית שתוכל לחיות בשלום לצד ישראל. "מדוע יש להמתין עוד?" שאל מורטינוס, "כולנו תומכים בפתרון שתי המדינות. מדינה אחת כבר יש, עכשיו יש לפעול להקמת המדינה השנייה, ויפה שעה אחת קודם", אמר. "כמובן שאינני יכול להבטיח כי בסוף שנת 2010 אכן תקום מדינה פלסטינית עצמאית אך בכוונתנו להילחם להפוך את החלום למציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully