וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אניימה: "אני אהיה השוער של מנצ'סטר יונייטד"

17.12.2009 / 13:02

הפועל ת"א תגיע לחצי גמר הליגה האירופית, נבחרת אפריקאית תזכה במונדיאל, ורמוט תפור לברצלונה וגוטמן מזכיר את מוריניו. ערב ההמראה לאליפות אפריקה ("לא אוהב את זה"), וינסנט אניימה מבטיח כמה דברים, כולל אליפות. רק שההנהלה לא תשחרר את יבואה. ראיון

בסוף מאי האחרון, רגע לפני שהליגה הסתיימה, וינסנט אניימה טס בחזרה לניגריה מולדתו למספר ימי חופשה לפני שהוא מצטרף לנבחרתו למשחק במוקדמות המונדיאל. באוויר הייתה אווירת פרידה. כמה דקות לפני שעלה למטוס, עוד הספיק השוער להודות לכולם ואפילו אמר, בעיניים כמעט דומעות, את המילה "שלום" בעברית. אניימה לא נראה כמו מישהו שמתכנן לחזור לעונה נוספת בישראל. "זה לא נכון להגיד שנפרדתי מישראל", נזכר השוער. "עובדה, הדברים שלי נשארו פה ולא ארזתי אותם. ברור שהיה לי חלום להגיע לקבוצות הטובות בעולם, והאמת, אחרי כל הדיבורים שהיו אז, האמנתי שבאמת אני אגיע לאירופה ולא אחזור לישראל. איפשהו, תמיד ישב לי שיש סיכוי שאני אחזור לכאן. אני לא להגיד שלא הייתי מוכן לזה, אבל הייתה בי אכזבה קטנה, כי כל אחד רוצה להגשים את החלום שלו וזה מה שמניע אותי פה לתת הכל בכל משחק".

בחודש הבא שוב ימריא אניימה, הפעם בדרכו לאליפות אפריקה, בואך המונדיאל אליו העפילה ניגריה לבית עם ארגנטינה, יוון ודרום קוריאה. אחרי שני האירועים הללו, אניימה מתכוון להוכיח לאירופים את כל מה שהוא הוכיח לנו – שהוא שוער ענק בכל קנה מידה. ערב המשחק מול המבורג על המקום הראשון בבית במסגרת הליגה האירופית, אניימה מבטיח לא לעזוב מבלי להשאיר מתנות של תארים. "הפועל תגיע העונה או לחצי גמר או לרבע גמר של היורוליג (הליגה האירופית – ע.ג) לפחות, ואני מאמין שגם עם הקמפיין באירופה נוכל לזכות באליפות. הפועל בשיאה עכשיו, ובגלל זה אני מאמין שאפשר לעשות הרבה מאוד דברים טובים העונה".

- עכשיו אתה מדבר על חצי או רבע גמר, אחרי ההגרלה בכלל האמנת שתעברו שלב?

"האמת שלא כל כך, המטרה הראשונית הייתה לא לסיים במקום האחרון. נקודת המפנה הייתה במשחק הבית מול סלטיק. קודם כל, הצורה שהם שיחקו מאוד הפתיעה אותנו, כי חשבנו שהם יבואו להכריע את המשחק כמה שיותר מהר, ובסוף הם שיחקו מאוד טקטי והגנתי. אחרי המשחק הזה, כולם כבר האמינו. נכון שהקצב יותר גבוה מהליגה בארץ, אבל בשום משחק לא הרגשנו שאנחנו משחקים ברמה שאנחנו לא מסוגלים להתמודד איתה. הגענו בטוחים ונחושים לכל משחק ואולי זה מה שעשה את ההבדל".

- זו תקופת מבחן בשתי החזיתות – בלי ווצ'יצביץ', ובקרוב מאוד גם בלעדיך.

"קודם כל, צריך להגיד כל הכבוד למכבי חיפה, כי היא הביאה את עצמה למצב שהיא זו שתלויה בעצמה והיא בחוד החנית עכשיו. מעבר לזה, הפציעה של ווצ'יצ'ביץ' היא לא פשוטה, ההיעדרות שלו מאוד תפגע בנו. אבל גם בלעדיי וגם בלעדיו ואפילו בלי יבואה, אני חושב שהפועל לא תיפגע. יש לנו העונה סגל רחב וטוב ואני מאמין כי הפועל תמשיך לשחק מצוין. יש לנו שוער מחליף, ניל אברבנל, שלדעתי עשה העונה התקדמות גדולה. אני לא חושש לרגע. מה יגידו בצ'לסי, שחצי קבוצה שלהם תהיה באליפות אפריקה?".

"זה הזמן שלי להמשיך ולהתקדם"

הביטחון של אניימה לא מגיע רק מהיכולת המדהימה של הפועל העונה. לא מזמן הוא היה שותף לאחד המשחקים המדהימים, כשניגריה העפילה למונדיאל במחזור אחרון דרמטי מתמיד במוקדמות המונדיאל באפריקה ("זה היה מטורף, משהו שבכלל אי אפשר לתאר במילים"). ניגריה של השנים האחרונות היא סיפור עצוב. הפנינה של הכדורגל האפריקאי, התקווה הגדולה להישג בינלאומי, החלה להשתרך מאחורי גאנה וחוף השנהב. אניימה רוצה להאמין שהמשבר של ניגריה הסתיים.

"קשה לי לזהות את הנקודה שבה הכדורגל הניגרי הלך אחורה. בכל דבר בחיים יש עליות וירידות. זה נכון שגם אנחנו וגם קמרון היינו הנבחרות הטובות ביותר באפריקה בשנות ה-90, אבל יש דברים שלא רק קשורים לנבחרת עצמה שמעיקים עליה. בגדול, אני חושב שחומר השחקנים פשוט היה פחות טוב ועכשיו הדברים משתנים שוב. כמו שחוף השנהב וגאנה עשו התקדמות בשנים האחרונות בגלל שחקנים מצוינים, אני חושב שהדברים משתנים לטובה גם אצלנו ורואים את זה כבר עכשיו. בעוד כמה שנים תראו את זה עוד יותר בבהירות".

- מה המונדיאל יעשה לאפריקה?

"זו ברכה. קודם כל, זה ייתן לאנשים שעד היום לא יכלו להגיע ולראות, את האפשרות לצפות בנבחרות הטובות בעולם, ובאפריקה כדורגל זה הרבה יותר ממשחק. חוץ מזה, זה ייתן להרבה אנשים הזדמנויות ויקדם אותם. אני חושב שהמונדיאל ישפיע על הרבה דברים לטובה והעולם יוכל להיפתח ליבשת. אני גם מאמין שנבחרת אפריקאית תיקח את המונדיאל. לא יודע מי, אבל אני חושב שאחת מאלה שהעפילו תזכה באליפות העולם".

- אליפות אפריקה בינואר לא יוצרת עומס?

"אליפות אפריקה לא פחות חשובה מאליפות אירופה, וזו גם הכנה מצוינת למונדיאל. זה בהחלט לא מצב אידיאלי. זה נכון שהתאריכים שבהם משחקים את אליפות אפריקה פוגעים בשחקנים שמשחקים באירופה. אני מעריך כי מאמנים כן חושבים על הבאת שחקנים מהיבשת בעונה כזו שהם יודעים שהשחקנים ייעדרו כחודש. אני מקווה שבשנים הקרובות ישנו את זה ויבינו שזה פוגע בשחקנים. אתה חושב שאני מרוצה מזה שאני נוסע? ממש לא. גם אני הייתי מעדיף להישאר פה ולעזור להפועל בליגה, אבל כשמגיעה הזמנה מהנבחרת כל אחד חייב להתייצב גם אם אני לא אוהב את זה".

- הפועל בונה על המונדיאל כדי למכור אותך בהרבה כסף וגם לך זו הזדמנות שלא תחזור. מלחיץ?

"אני לא חושב שהפועל חושבת רק על כסף. מדובר יותר בתזמון טוב למכור אותי וגם להבטיח שהעתיד שלי יהיה טוב. האמת, אני לא מתרגש לקראת המונדיאל ואין בי שום לחץ".

- באיזו רמה היית מדרג את עצמך בין השוערים באירופה?

"אני נמצא ברמה הכי גבוהה, ויכול לשחק בליגות הכי טובות באירופה. בליגה האירופית אני לא רואה שוערים טובים ממני. כמו כל שחקן, השאיפות שלי זה לשחק במועדונים כמו אינטר, ברצלונה, מנצ'סטר וארסנל, ואני מאמין שאני אגיע לשם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"יש דעה קדומה על שוערים אפריקאים"

- אולי אתה לא שם כי יש סטיגמות על השוערים האפריקאים באירופה?

"לצערי זה באמת נכון שיש דעה קדומה על השוערים האפריקאים, ואולי זה כן הפריע לי להתקדם. זו תפיסה לא נכונה שכבר לא אמורה להיות בכדורגל. נכון שעדיין קשה לראות הרבה שוערים מאפריקה באירופה, אבל לדעתי המגמה הזו גם הולכת ומשתנה היום. אפשר לראות בצרפת ובעוד כמה ליגות שוערים אפריקאים שמצליחים, כך שעוד כמה שנים הדברים ישתנו בכלל".

- הרבה אנשי מקצוע אומרים כי משחק הגובה שלך עדיין לא מספיק טוב, מסכים?

"תראה, יש לי עוד הרבה מה לשפר, ואנשים שוכחים ששוער מגיע לשיא רק אחרי גיל 30, ככה שיש לי עוד כמה שנים טובות. אני משתדל לא לשמוע מה אנשים אחרים אומרים כי מצחיק אותי שמדברים על זה. ראית את המשחק של יובנטוס מול בורדו ואת המשחק האחרון של ריאל מול ולנסיה? גם בופון וגם קסיאס היו נוראים, זה אומר שהם שוערים גרועים? פה פשוט אחרי יציאה לא טובה כבר אומרים הרבה דברים ומחפשים את הביקורת. בגלל זה אני מעדיף לא לשמוע".

- אתה מצטער שהגעת לישראל?

"על השאלה הזו אני לא מתכוון לענות. כל דבר שקורה בחיים הוא רצון של אלוהים ואני מסתכל על הדבר הטוב בזה. כמו שקרה בקיץ. אני לא סתם פה שוב. אם הייתי צריך להיות באירופה, אז כבר הייתי שם. רצון האלוהים הוא כנראה שאני אהיה פה ואני אדם מאוד מאמין, ולכן אני שלם עם כל דבר שעשיתי בחיים. מה שאני יכול להגיד זה שהשתפרתי פה המון. אני שוער הרבה יותר טוב ממה שהגעתי, אבל אני חושב שזה הזמן שלי להמשיך ולהתקדם".

- להתקדם לאן?

"היום כולם שואפים לשחק באנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת. אלו הליגות הכי טובות שיש ושם גם אני רוצה להיות. אני מאמין שאני אהיה השוער של מנצ'סטר יונייטד למרות שהקבוצה שאני הכי אוהב בעולם זו ארסנל. האמונה שלי היא זו שגורמת לי כל הזמן להמשיך להתקדם ולהשתפר, ובזכותה אני מאמין שאני אגיע לרמות הכי גבוהות".

"לישראל יש את אחת הנבחרות האולימפיות הטובות בעולם"

- אם כבר חזרנו להפועל. מה השתנה בקבוצה מהעונה שעברה?

"בעונה שעברה היינו בתהליכי בנייה והעונה אנחנו כבר המוצר המוגמר. זה כמו שאופים עוגה, אז בהתחלה יש רק בצק ואחר כך אופים אותו ואחר כך שמים עליו עוד דברים. העונה אנחנו כבר המוצר אחרי ששלחו אותו לחנות".

- מה החלק של אלי גוטמן?

"גדול מאוד. קודם כל, הוא אחד המאמנים הטובים שעבדתי איתם. הוא קשוח ומאוד קפדן, אבל מעל הכל יש לו דרך ואותה הוא מצליח להעביר לקבוצה. כשרואים את הפועל היום, רואים את הדרך של אלי. יש הרבה שחקנים גדולים שהופכים להיות מאמנים, אבל אין להם דרך וזו ממש לא מקריות שהפועל מצליחה. גוטמן מזכיר את מוריניו, גם אצלו רואים בכל קבוצה את הדרך שלו. לדעתי, אלי יכול להצליח מאוד גם בקבוצות באירופה".

- מה השתנה אצל ורמוט לעומת הקדנציה הקודמת שלו בהפועל?

"הוא נח ומתאמן יותר טוב. בכדורגל זה הרבה עניין של תקופה ואיך מנצלים אותה נכון. אפשר להסתכל על רונאלדיניו - רק לפני כמה שנים היה ענק ועכשיו הוא לא מזכיר את אותו שחקן. אפשר להגיד שהוא כבר לא מוסר אותו דבר או לא עושה את אותם דברים? לא, פשוט אז הכל התחבר לו יותר טוב והוא ידע לנצל את זה. גילי עושה אותו דבר. לדעתי הוא חייב לעבור לשחק באירופה והוא מתאים לכל קבוצה. הוא יכול לדעתי לשחק בברצלונה. אין הרבה שחקנים בעולם שעושים את הדברים שהוא עושה במגרש".

- ושכטר?

"אותו דבר מבחינתי. שניהם שחקנים ברמות הכי גבוהות. יש עוד חלוץ בעולם היום שמבקיע כל כך הרבה ומציג כזו יכולת? לאיפה שהם לא ילכו, הם יצליחו".

- בצד השני של המטבע יש את יבואה, חבר שלך. בהפועל מתכוונים לשחרר אותו.

"אני יודע שהוא לא נראה כמו השחקן מהעונה שעברה וגם הוא יודע זאת. אני יודע שלי יש קשר מאוד עמוק עם ההורים שלי ואם לאמא שלי היה קורה משהו, כמו יבואה, אין לי מושג איך זה היה משפיע עליי. על סמי זה מאוד השפיע. אמרתי כבר, כמו במקרה של רונאלדיניו, יש הרבה שחקנים שנופלים לתקופות לא טובות בקריירה וסמי עכשיו שם. אם זה היה תלוי בי, אני הייתי שם את הכסף בכדי להשאיר אותו בקבוצה ולא חושב לשחרר אותו. אני מאמין שהוא יהיה גורם מכריע בהפועל עוד העונה".

- גם קנדה?

"אני יודע מה קרה ואין לי שום כוונה להתייחס לזה. זה משחקים של ילדים שלא שייכים לקבוצת כדורגל מקצוענית, שזה משחק של גברים. אם קנדה מקצוען, הוא צריך לא להתייחס לזה בכלל. אז מה אם שחקנים ביקשו שהוא יעזוב. הם אלה שחתמו איתו על חוזה? זה לא אמור להשפיע בכלל על הקבוצה".

- בסופו של דבר, המטרה העיקרית שלכם היא אליפות. בשביל זה צריך להתחיל לנצח את מכבי חיפה.

"אני מעדיף להפסיד לחיפה את כל המשחקים ובסוף לקחת את האליפות, שזה מה שקובע. המשחקים מול חיפה הם לא אלו שיקבעו מי קבוצה טובה יותר, אלא מי שתיקח את האליפות היא הקבוצה הטובה ביותר. מכבי תל אביב ניצחה חיפה לפני שבועיים, אז זה מוכיח שהיא קבוצה יותר טובה מהם?".

- אחרי ההצלחה שלכם באירופה וההעפלה של מכבי חיפה לליגת האלופות, אתה חושב שהכדורגל פה התקדם?

"בהחלט. לדעתי לישראל יש את אחת הנבחרות האולימפיות הטובות בעולם. יש הרבה שחקנים צעירים מאוד מוכשרים בהפועל, בבית"ר ובחיפה ואני מאמין שהם ישפרו עוד יותר את הרמה. הבעיה היא בזרים שמגיעים לישראל. יש הרבה זרים חלשים מאוד שלא תורמים שום דבר לליגה ורק לוקחים אותה אחורה. כשיגיעו זרים ברמה טובה יותר, הרמה תעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully