וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פואמה לעגבניה

אפרת נוימן

17.12.2009 / 9:06

השף אייל שני כותב שירה ומכין אוכל מהפנט בעסקית של מסעדת אברקסס צפון. היה מעורר השראה

תפריט הצהריים החדש של מסעדת צפון אברקסס שברחוב לילינבלום בתל אביב נראה כמו פרק בספר שירה. מי שמכיר את האופי הססגוני של השף אייל שני - לא יתפלא. אצל שני אין סתם עגבניה, כרובית או חציל. העגבניה היא "עגבניית מדבר", הכרובית "כרובית תינוקת" והחציל "מוזהב ברוח". באותה רוח פיוטית, השווארמה העשויה מטלה "ספוגה בענבי יין" והירקות שמלווים את מנת פילה צוואר הטלה "מתחבאים באדמה".

רק בתחילת החודש החלה המסעדה להציע תפריט צהריים, והמלצר מסביר באדיבות שהם עדיין מנסים כל מיני אפשרויות. המקום לא היה מלא ונראה שאזור העסקים שבקרבו שוכנת המסעדה עדיין לא נחשף במלואו לחדשה של שני.

בחרנו בשתי מנות ראשונות, במחיר 32 שקל כל אחת: "ראש שלם של כרובית תינוקת מוזהב על אבנים לוהטות, נמס בתוך עליו" ו"נתח חציל מוזהב ברוח, נח על קצף עגבניות מדבר מסוחררות בטחינה". על השולחן הונחו חתיכות פוקאצ'ה ועגבניות "מושפרצות על קרם פרש".

בסך הכל כרובית בתנור

הפוקצ'ה, שהוגשה על קרטון ביצוע מוזהב, היתה רכה, ספוגית, עם טוויסט של חריפות ושמן הזית הורגש בכל ביס. גם מנות הירקות היו מצוינות, אם כי קצת יקרות לטעמנו בהשוואה לעיקריות. הכרובית המוזהבת, שנחה בתוך נייר אפייה, היתה פריכה וטעימה - אם כי זו עדיין בסך הכל כרובית בתנור. החציל שחה בתוך קציפת העגבניות, ולידו היתה ביצה קשה בגרסת סביח מפורק.

למנות עיקריות בחרנו שווארמה טלה (54 שקל) שנחה על טחינה וירקות צרובים בגריל; ובויאבז תרנגולות (42 שקל) - חלקי תרנגולות מרעה חופשי (יחסי) צלויות בעגבניות שחורות ופקעות שומר, שהוגשו בכלי קדרה קטן. שתי המנות היו יפות וטעימות, עם טוויסטים ישראליים מרעננים ובאיכות גבוהה. השווארמה היתה פריכה מבחוץ, עסיסית וקצת חריפה. מנת הכרעיים היתה רכה ועמוסת טעמים.

בצפון אברקסס לא תוכלו לשתות משקאות מוגזים כמו קולה או ספרייט ("השף לא אוהב את החיבור"), אז הסתפקנו במים. קינוח של טארט טאטן במחיר משתלם של 18 שקל וטעם מצוין לא פחות היה פינאלה מוצלחת לארוחה. שילמנו 178 שקל (לפני טיפ) וסיכמנו את ארוחת הצהריים כמוצלחת, כלא שגרתית וכמלאת שראה.

חשבון, בבקשה

ההצעה: מנות ראשונות בכ-30 שקל, עיקריות ב-42-55 שקל, קינוחים ב-18 שקל.

טוב לביזנס: כדאי לנצל את השבועות הראשונים של הרצת תפריט הצהריים, שבהם עדיין שקט והיחס כמעט אישי.

בשולחנות הסמוכים: תמהיל לא עמוס של אנשי עסקים וסועדים אחרים.

יתרון יחסי: אוכל לא שגרתי ומלא השראה במחירים סבירים.

מישהו מטפל בך: מלצרים קשובים וידידותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully