וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: משמרות המהפכה מאיימות על מוסאווי

יממה לאחר הפגנות הענק בטהרן, הקיפו אנשי כוחות הביטחון האירנים את משרדו של מנהיג האופוזיציה, והתובע הראשי אף שלח איומים מרומזים לעברו

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז ליבנה)

משמרות המהפכה האירנים "לא ירחמו" על מפגיני האופוזיציה שמהווים בעיניהם איום לביטחון הלאומי, כך אמר היום (שלישי) גורם משפטי בכיר בטהרן, יממה לאחר שאלפי סטודנטים ערכו עצרות המונים נגד השלטון וכ-200 מהם אף נעצרו.

עצרת ההמונים שנערכה אתמול, בה ציינו את יום השנה למותם של שלושה סטודנטים ב-1953 במהלך הפגנה אנטי אמריקאית, הפכה לאלימה כאשר המפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון, שפיזרו אותם בגז מדמיע ואלות. "מעתה, לא נפגין יותר רחמים כלפי כל מי שיפעל נגד הביטחון הלאומי. הם יתקלו מעתה בחזית חזקה", אמר התובע הראשי האירני, גולאחוסיין מוסאני אג'י לסוכנות החדשות הרשמית של אירן.

מפגינים בטהרן. רויטרס, AP
200 מפגינים נעצרו אמש/AP, רויטרס

התובע אף שלח איומים לעברו של מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי, כאשר בתשובה לשאלת עיתונאים האם מוסוואי עצמו נמצא בסכנה ענה כי משמרות המהפכה מחויבים להגן על האינטרסים הציבוריים והוסיף כי "אנחנו נזהיר וננקוט בכל הצעדים הדרושים, אפילו נגד גורמים במשרד התובע הראשי, כלפי כל מי שפוגע בזכויות האזרחים ומפריע לסדר בטהרן". התובע ציין כי ייתכן מאוד שמוסאווי יעמוד לדין על חלקו בהפגנות שנערכו בחודש יוני לאחר הבחירות במדינה.

באתר האינטרנט של מוסאווי, נכתב כי כוחות של משמרות המהפכה פזורים בכל רחבי טהרן ואף מחוץ למשרדו של מוסאווי עצמו, שהתעמת עימם. "אם אתם רוצים לפגוע בי, לאיים עלי או להרוג אותי – אז עשו את עבודתכם", כך נטען באתר שאמר מוסאווי לכ-30 אנשי כוחות הביטחון שהקיפו את משרדו כשהם רכובים על אופנועים. לפי הדיווח, הכוחות עזבו את המקום לאחר מספר שעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully