וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים מאסר לחייל שסירב לשרת בשטחים

יהושע בריינר

8.12.2009 / 13:47

סמ"ר עידן בריר המשרת בתותחנים סירב להתגייס לשירות מילואים בשטחים. "הכיבוש גורם לישראל לבצע מעשים בלתי חוקיים". סמ"ר בריר נכלא, ומצה"ל נמסר כי "לא נסבול סירוב פקודה"

אחרי הסרבנות מהימין, מגיעה גם סרבנות מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. חייל מילואים נשפט אתמול (שני) ל-14 ימי מחבוש לאחר שהודיע למפקדיו כי הוא מסרב לשרת בשטחים. סמ"ר במילואים עידן בריר מגבעתיים, המשרת ביחידת תותחנים, היה אמור להתייצב עם יחידתו לשירות באזור גוש עציון.

בריר, חבר בתנועת 'לוחמים לשלום' הקוראת לצה"ל ולפלסטינים לזנוח את המאבק ביניהם, אמר למפקדיו כי הוא "מסרב לשרת בשטחים משום שהכיבוש גורם למדינת ישראל לבצע מעשים בלתי חוקיים, להגן על פורעי חוק ולהפוך אנשים מן היישוב כמוני לקבלני ביצוע של פשעיה".

בריר, שהחל לרצות היום את עונשו, הוסיף ואמר כי "מבצע עופרת יצוקה ואובדן הפרופורציות והערכים שהוא סימל היו הקש האחרון שהוביל לסירובי. התמונות שראיתי מהמבצע לא הותירו לי ברירה אלא לסרב לקחת חלק במעגל הדמים". בארגון 'לוחמים לשלום' חברים בין היתר אנשי מילואים ישראלים וכן פעילים בארגונים פלסטינים, שהחליטו כהגדרתם, לזנוח את הנשק וקיים דיאלוג בין הצדדים. חבריו של בריר חיזקו את החלטתו ובכוונתם להפגין מול כלא 6, שם הוא כלוא.

מזה תקופה ארוכה שלא נרשמה בצה"ל סרבנות לשרת, למעט מקרים בודדים במהלך מבצע "עופרת יצוקה". לעומת זאת, באחרונה אירעו מספר אירועי סרבנות מצידם של חיילי חטיבת "כפיר", שהניפו שלטים כנגד פינוי התנחלויות ומאחזים. בדובר צה"ל אישרו את פרטי הידיעה ואמרו כי "חייל המילואים הצהיר בפני מפקדיו כי הוא מסרב מטעמיו לשרת במילואים באיו"ש. למרות שיחה שהתקיימה עם מפקד הגדוד, עמד החייל בסירובו. צה"ל לא יסבול סירוב פקודה ממניעים כאלה ואחרים".

לפניות לכתבנו הצבאי יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully